Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-05-20, 23:05
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Har du någon källa på att 35% av flyktingarna aldrig får sysselsättning? Skulle innebära att 65% får det, frågan är om det ens är tillräckligt för att betala kostnaderna för de 35% som vid samma tillfälle ej har det. Om din siffra stämmer vill säga.
Källa : http://tino.us/2015/12/finanspolitis...lyktingkrisen/

Titta på diagrammet för sysselsättningsgrad, efter 16 år planar det ut strax över 60%. Tror du på allvar att de ens betar sin egen kostnad? Långt mindre kostnaden för de 35% som aldrig kommer i sysselsättning.
Citera
2016-05-20, 23:34
  #86
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Källa : http://tino.us/2015/12/finanspolitis...lyktingkrisen/

Titta på diagrammet för sysselsättningsgrad, efter 16 år planar det ut strax över 60%. Tror du på allvar att de ens betar sin egen kostnad? Långt mindre kostnaden för de 35% som aldrig kommer i sysselsättning.

Hade gärna sett siffror för längre tid framöver. Det låter osannolikt, men av princip så håller jag inte på och tror massa saker. Det görs tillräckligt mycket som det är i invandringsdebatten.
Citera
2016-05-20, 23:47
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Hade gärna sett siffror för längre tid framöver. Det låter osannolikt, men av princip så håller jag inte på och tror massa saker. Det görs tillräckligt mycket som det är i invandringsdebatten.
Det hade du. Då får du väl leta själv. Du behöver inte tro jag kan ange källa på det också. Frågan var mer av retorisk art. Ville få dig till att tänka själv en stund.
Citera
2016-05-20, 23:48
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Hade gärna sett siffror för längre tid framöver. Det låter osannolikt, men av princip så håller jag inte på och tror massa saker. Det görs tillräckligt mycket som det är i invandringsdebatten.
Man borde räkna på 10.
Citat:
Av de flyktingar som kommit till Malmö saknade över hälften, 64 procent, jobb efter tio år.

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-20...gap-ska-minska
Citera
2016-05-21, 10:51
  #89
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Och du tror inte att det finns svenska långtidsarbetslösa som lyfter socialbidrag och svarjobbar?

Jo. Självklart finns det svenskar också. Jag kände en byggare som ägnade sin arbetslöshet åt att köpa nedgångna villor och renovera upp dem för att sedan sälja med rejäl vinst. Sin egen villa får man ju pyssla med även som arbetslös.

Men i våra invandrartäta förorter har det systematiserats på ett helt annat sätt än tidigare, med företag som bara existerar medan de får nystartsbidrag, bilmålvakter för att samtidigt kunna ha BMW 750 och socialbidrag o.s.v.

Jag tror inte särskilt många svenskar skulle utvandra med målet att leva på att lyfta bidrag och fiffla.
Citera
2016-05-22, 03:53
  #90
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Mmm, snart vaknar the white man till igen, o vi brukar ju som du kanske lärt
av Europeisk historia inte vara speciellt barmhärtiga o förlåtande när vi fått nog.
Blötdjur som du brukar inte ges nån pardon !!

Jag är inget blötdjur, Fröken Pantsy
Svensken brukade vara en skoningslös,hedersam och rättvis man. Tyvärr en skugga av sitt forna jag numera.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback