Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-18, 16:59
  #1
Medlem
Mulla Krekars avatar
https://www.facebook.com/events/1599822073665816/

Imorgon är det 70 år sedan Gösta "pollenkungen" Carlsson mötte ett UFO i gläntan i Sibirien-skogen i Ängelholm. Jag kanske cyklar ut o ser om det är någon fest. Någon som ska dit?

Själv tror jag dock inte på UFO-mötet, eftersom ingen fått analysera de objekt som Gösta tog med sig från utomjordingarna. Jag har själv varit ute o bl.a. mätt med geigermätare, men inte hittat något av intresse.
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2016-05-18 kl. 17:14.
Citera
2016-05-18, 17:32
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
Facebooklänken fungerar inte...
Citera
2016-05-18, 18:00
  #3
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Facebooklänken fungerar inte...
Trist, kanske det är en sluten grupp...

Men bor du i Ängelholm så;
http://i.imgur.com/QX4Pey3.jpg
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2016-05-18 kl. 18:16.
Citera
2016-12-13, 18:58
  #4
Medlem
Mulla Krekars avatar
En väninna till mig sa att hon såg att UFO-monumentet lossnade från skruvarna o flög iväg. Hon skojade alltså inte, hon kanske hade tagit några mystiska svampar eller nått...
Citera
2022-08-05, 00:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
En väninna till mig sa att hon såg att UFO-monumentet lossnade från skruvarna o flög iväg. Hon skojade alltså inte, hon kanske hade tagit några mystiska svampar eller nått...

Bump på denna tråd.

Var o grilla med polarna i lördags o hörde psytrance musik i skogen. Gick mot ljudkällan o blev förvånade när vi såg att folk hade psytrance rave in mot skogen, då snackar vi om dragen el, proffshögtalare o hyffsat mycke folk. Låg ungefär bredvid ufo monumentet.

Försökte snacka med folk men d gick inte som förväntat .

Finns d ngn grupp man får invite eller är det spontant i interna kretsar må tro?
Citera
2022-08-26, 08:11
  #6
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raft3780
Bump på denna tråd.

Var o grilla med polarna i lördags o hörde psytrance musik i skogen. Gick mot ljudkällan o blev förvånade när vi såg att folk hade psytrance rave in mot skogen, då snackar vi om dragen el, proffshögtalare o hyffsat mycke folk. Låg ungefär bredvid ufo monumentet.

Försökte snacka med folk men d gick inte som förväntat .

Finns d ngn grupp man får invite eller är det spontant i interna kretsar må tro?
Coolt!

Jag vet att det varit fester där, typ skogsrave. Jag har aldrig varit på någon fest där, det blev tyvärr inget för min del (det är jag som är "Mulla Krekar", trådskaparen) som det jag tipsade om ovan, men jag har börjat tälta i närheten av UFO-monumentet. Tänkte att det kanske kommer ett UFO igen...

Jag fick hem en liten manick igår som mäter både radioaktivitet samt elektromagnetiska fält, så jag ska köra ut till UFO:t lite senare idag o kolla om det är några konstigheter. Radioaktivitet har jag redan kollat en gång där; https://www.youtube.com/watch?v=3YBjJhbsY_E

EDIT: Jag tror det var fest förra året också, på 75 års-jubileum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback