Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-18, 16:18
  #1
Medlem
Dissociatives avatar
Goddagens alla storfiskare!

Ska planera en fiskeresa till Norge i sommar, någon som vet hur fisket är i eller omkring Rognan?

Är mest ute efter Torsk, Sej och Hälleflundra men andra sorters fisk skulle och vara trevligt! Vill ha stor fisk i stora mängder.

Kommer ta med egen båt.

Mvh Dissociative
Citera
2016-05-18, 17:01
  #2
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det ser gudomligt vackert ut och ska väl vara känt för sitt fina fiske.
Varför åka längre när vi har paradiset runt hörnet?
Citera
2016-05-19, 21:38
  #3
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Det ser gudomligt vackert ut och ska väl vara känt för sitt fina fiske.
Varför åka längre när vi har paradiset runt hörnet?

Låter bra! Har alltid känt att jag vill längre norrut och längre ut mot havet för att få mer och större fisk, men det kanske inte behövs då
Citera
2016-05-25, 16:03
  #4
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Det ser gudomligt vackert ut och ska väl vara känt för sitt fina fiske.
Varför åka längre när vi har paradiset runt hörnet?

Liten uppdatering: Fisket i Rognan var inget vidare, 4 små torskar (största vägde 3,5 kilo) på tre dagar. De andra på samma camping fick också dåligt. Ren otur känns det inte som då det var så dåligt för de andra också. Kanske dålig tid på året, jag vet inte
Citera
2016-05-26, 22:50
  #5
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Liten uppdatering: Fisket i Rognan var inget vidare, 4 små torskar (största vägde 3,5 kilo) på tre dagar. De andra på samma camping fick också dåligt. Ren otur känns det inte som då det var så dåligt för de andra också. Kanske dålig tid på året, jag vet inte
Vår och höstfisket är nog bättre. Nu är det för mycket sommar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback