Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-18, 14:20
  #1
Medlem
Ber om ursäkt om jag placerat tråden fel, men webbhotel känns relevant.

Tjena! Jag är total nybörjare förutom basic html kodning för ca 15 år sen. Idag hade jag inte tänkt koda något själv, utan vill snarare bygga en hemsida utifrån mallar.

Webbsidan kommer i princip bara bestå av bilder, videos, länkar och lite text. Inget stort alltså, ingen blogg, inga kommentarer. Sidan ska även fungera på mobiler.

Det jag behöver är alltså en lösning som gör att jag kan skapa en hemsida enkelt, köpa en .com domän, samla och presentera statistik från besökare, hyfsat lågt pris. Trafiken kommer vara låg. Jag vill gärna att man får någon epost på köpet, men det är inget krav.

Jag har kollat på wordpress, one och binero. Hitills känns det som att wordpress är lättast att använda. Men jag vet inte. Har ni några tips på vad jag ska prova eller tänka på?

Tack på förhand.
Citera
2016-05-18, 14:47
  #2
Medlem
constants avatar
One, på vilken du lägger en Wordpress.
Citera
2016-05-18, 14:51
  #3
Medlem
Sculleys avatar
Håll dig borta från One och Binero!!!
Rekommendera Inleed.
https://www.inleed.se/webbhotell/

För domän namecheap
https://www.namecheap.com/
Citera
2016-05-18, 14:59
  #4
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Håll dig borta från One och Binero!!!
Varför?
Citera
2016-05-18, 16:01
  #5
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför?

Inget seriöst företag erbjuder obegränsad trafik per månad. Har haft både domän och webbkonto hos Binero och det var en stor mardröm.
Citera
2016-05-18, 17:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
One, på vilken du lägger en Wordpress.

Låter som lättaste lösningen, dvs allt från one? För wordpress-biten verkar ingå.

Tillägg: One blev lite halvdyrt dock... 410kr +moms första året...

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Inget seriöst företag erbjuder obegränsad trafik per månad. Har haft både domän och webbkonto hos Binero och det var en stor mardröm.

One då?
__________________
Senast redigerad av VHONS 2016-05-18 kl. 17:38.
Citera
2016-05-18, 18:02
  #7
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Låter som lättaste lösningen, dvs allt från one? För wordpress-biten verkar ingå.

Tillägg: One blev lite halvdyrt dock... 410kr +moms första året...



One då?

Sorry, var visst lite otydlig. Det är One som erbjuder obegränsad trafik per månad, vilket är en bluff.
Jag har hjälpt flera som suttit fast hos One och skulle aldrig i min vildaste fantasi skaffa hosting där.

Jag har ett flertal företagssidor liggande hos Inleed och det har fungerat utan några problem. Hade tidigare Pair Networks i åtta år.
Citera
2016-05-18, 18:39
  #8
Medlem
deadhead.s avatar
Citynetwork eller sond et nu heter, Citysites har jag erfarenhet sedan 10 år tillbaka och har aldrig varit missnöjd. Dock kostar det en liten slant, men prestanda får man inte gratis.
Citera
2016-05-18, 20:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Citynetwork eller sond et nu heter, Citysites har jag erfarenhet sedan 10 år tillbaka och har aldrig varit missnöjd. Dock kostar det en liten slant, men prestanda får man inte gratis.
Jag kör också citynetwork (www.citysites.se / www.citynetwork.se) och är supernöjd.

Har testat loopia, surftown, one, binero och några till, men den jag stannat på och slutat ens titta på andra webbhotell. Riktigt bra prestanda vad jag upplevt och en otroligt bra support de få gångerna jag behövt det.

Dom har väl något snyggt erbjudande med första året, som city alltid har?
Jag betalar 740 kr per år har jag för mig, + flertal domännamn som tillkommer ca 100 kr per år.
Citera
2016-05-18, 20:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaeeta
Jag kör också citynetwork (www.citysites.se / www.citynetwork.se) och är supernöjd.

Har testat loopia, surftown, one, binero och några till, men den jag stannat på och slutat ens titta på andra webbhotell. Riktigt bra prestanda vad jag upplevt och en otroligt bra support de få gångerna jag behövt det.

Dom har väl något snyggt erbjudande med första året, som city alltid har?
Jag betalar 740 kr per år har jag för mig, + flertal domännamn som tillkommer ca 100 kr per år.

Tack! Det är dock lite saftigt pris, för ett litet hobbyprojekt. Finns det några bra sidor med låga priser? Jag tänker mig under 350kr/år inklusive .com domän. Gärna lägre.
Citera
2016-05-18, 20:29
  #11
Medlem
Disko-Bosses avatar
GoDaddy, de installerar Wordpress automagiskt åt dig om du vill det.
Sen är det bara jaga fatt på alla dessa tusentals gratis templates som finns där ute.

Har inte använt One på många år så jag vet inte hur enkelt det är nu.
Fick fixa Wordpress själv (iofs inte så jättebökigt) då man blir guidad under installation.
Citera
2016-05-18, 20:46
  #12
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Tack! Det är dock lite saftigt pris, för ett litet hobbyprojekt. Finns det några bra sidor med låga priser? Jag tänker mig under 350kr/år inklusive .com domän. Gärna lägre.
Jag tycker att One blir en bra start till ditt Hobbyprojekt. Det är en bra grund att lägga alla startprojekt hos till en bra peng. Är det något som ska hålla i längden så bör du byta framöver. Så länge det går bra så kör på One. Du märker med dom funktioner du får hos One att det inte är mycket att leka med och du känner när du är redo att byta, det märker du under tiden du utvecklas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback