Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-18, 14:20
  #1
Medlem
Ber om ursäkt om jag placerat tråden fel, men webbhotel känns relevant.

Tjena! Jag är total nybörjare förutom basic html kodning för ca 15 år sen. Idag hade jag inte tänkt koda något själv, utan vill snarare bygga en hemsida utifrån mallar.

Webbsidan kommer i princip bara bestå av bilder, videos, länkar och lite text. Inget stort alltså, ingen blogg, inga kommentarer. Sidan ska även fungera på mobiler.

Det jag behöver är alltså en lösning som gör att jag kan skapa en hemsida enkelt, köpa en .com domän, samla och presentera statistik från besökare, hyfsat lågt pris. Trafiken kommer vara låg. Jag vill gärna att man får någon epost på köpet, men det är inget krav.

Jag har kollat på wordpress, one och binero. Hitills känns det som att wordpress är lättast att använda. Men jag vet inte. Har ni några tips på vad jag ska prova eller tänka på?

Tack på förhand.
Citera
2016-05-18, 14:47
  #2
Medlem
constants avatar
One, på vilken du lägger en Wordpress.
Citera
2016-05-18, 14:51
  #3
Medlem
Sculleys avatar
Håll dig borta från One och Binero!!!
Rekommendera Inleed.
https://www.inleed.se/webbhotell/

För domän namecheap
https://www.namecheap.com/
Citera
2016-05-18, 14:59
  #4
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Håll dig borta från One och Binero!!!
Varför?
Citera
2016-05-18, 16:01
  #5
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför?

Inget seriöst företag erbjuder obegränsad trafik per månad. Har haft både domän och webbkonto hos Binero och det var en stor mardröm.
Citera
2016-05-18, 17:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
One, på vilken du lägger en Wordpress.

Låter som lättaste lösningen, dvs allt från one? För wordpress-biten verkar ingå.

Tillägg: One blev lite halvdyrt dock... 410kr +moms första året...

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley