Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-08, 13:29
  #13
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Den är elva år gammal. Varför skulle TS, som är student, köpa en enorm och snudd på antik laserskrivare med en uppsättning toner för ett pris av kanske 4000SEK, när TS klarar sig ypperligt med en modern och simpel bläckstråleskrivare?

En anledning kan ju vara att skrivarhuvudet på en bläckstråle torkar ihop på nolltid om man inte använder den kontinuerligt. En äldre HP laser är betydligt mer driftsäker så det är löjligt att ens jämföra.

Om man är ute efter design - kör på en ny bläckstråle.
Citera
2016-07-08, 13:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Den är elva år gammal. Varför skulle TS, som är student, köpa en enorm och snudd på antik laserskrivare med en uppsättning toner för ett pris av kanske 4000SEK, när TS klarar sig ypperligt med en modern och simpel bläckstråleskrivare?

Det är hans beslut. Själv skulle jag välja en S/V laser varje dag i veckan så länge den förstår PS.
Visst vi har en HP AIO G55 Det enda den används till är att skanna med.
__________________
Senast redigerad av lasselonnfet 2016-07-08 kl. 13:48.
Citera
2016-07-08, 15:47
  #15
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasselonnfet
Det är hans beslut. Själv skulle jag välja en S/V laser varje dag i veckan så länge den förstår PS.
Visst vi har en HP AIO G55 Det enda den används till är att skanna med.
Ja, jag skulle också välja en simpel svartvit laserskrivare, så som P1102W, men, varför köpa en sådan gammal när en ny laserskrivare ligger i samma prisklass? TS tyckte ju att det kunde vara schyst att skriva ut foton 2016.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback