Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-06-27, 21:25
  #85
Medlem
Ziayas avatar
Jag avråder dig från telefonförsäljar-"yrket". Det är ett skitjobb. Jag extra-arbetade med att ringa och marknadsundersöka ett litet tag som student. Jag vet alltså hur folk hatar att bli störda i sitt hem.

Dessutom, det är en bransch utan justa anställningsavtal, med låga löner och/eller provisionslön, monotona arbetsuppgifter och stressigt tempo. Många vill faktiskt förbjuda telefonförsäljning.

Men om du är hårdhudad, pushig och kan låta hjärtligt trevlig en hel dag (trots många utskällningar eller folk som bara lägger på) så kanske du kan klara det och bli chef, rentav.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2016-06-27 kl. 21:29.
Citera
2016-06-27, 21:55
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag avråder dig från telefonförsäljar-"yrket". Det är ett skitjobb. Jag extra-arbetade med att ringa och marknadsundersöka ett litet tag som student. Jag vet alltså hur folk hatar att bli störda i sitt hem.

Dessutom, det är en bransch utan justa anställningsavtal, med låga löner och/eller provisionslön, monotona arbetsuppgifter och stressigt tempo. Många vill faktiskt förbjuda telefonförsäljning.

Men om du är hårdhudad, pushig och kan låta hjärtligt trevlig en hel dag (trots många utskällningar eller folk som bara lägger på) så kanske du kan klara det och bli chef, rentav.

Tvekar rätt mycket på att jobba med det faktiskt men vet inte riktigt vad jag kan göra annars, eller har du något förslag på jobb utan utbildning som är bra? funderat på att köra truck på lager, verkar finnas rätt mycket jobb inom det.
Citera
2016-06-27, 22:40
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lkpg1997
Tvekar rätt mycket på att jobba med det faktiskt men vet inte riktigt vad jag kan göra annars, eller har du något förslag på jobb utan utbildning som är bra? funderat på att köra truck på lager, verkar finnas rätt mycket jobb inom det.

Återigen så finns det säljjobb som är bra men kräver rätt erfarenhet och utbildning. Varför ska du köra truck på lager? Kan du se dig själv köra truck när du är 50 år? Varför inte satsa på en bra utbildning och börja bygga en bra grund redan nu?
Citera
2016-06-28, 01:01
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrickbj
Återigen så finns det säljjobb som är bra men kräver rätt erfarenhet och utbildning. Varför ska du köra truck på lager? Kan du se dig själv köra truck när du är 50 år? Varför inte satsa på en bra utbildning och börja bygga en bra grund redan nu?

Eftersom jag inte har någon aning om vad jag vill bli, så vet jag inte vad jag ska utbilda mig till, och truck var bara för att få in pengar, har just nu 0kr som kommer in och behöver pengar därav så tänkte jag truck då jag ser att det sökts efter mycket truckförare.
Citera
2016-06-28, 20:38
  #89
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkpg1997
Tvekar rätt mycket på att jobba med det faktiskt men vet inte riktigt vad jag kan göra annars, eller har du något förslag på jobb utan utbildning som är bra? funderat på att köra truck på lager, verkar finnas rätt mycket jobb inom det.
Ursäkta sent svar.
De flesta okej jobb kräver lite utbildning. Lagerjobb, visst, kan funka. Nåt jag vet som inte kräver utb. är arbete på Scan. Tungt som fan men hög lön. En jag känner jobbar med det i Linköping.

Jobba på ett hamburgehak. Som Donken.
Åka till Norge kan man ju. Samla pengar och sedan göra nåt kul. En yrkesutbildning vore kanske nåt att tänka på framöver. Om man inte gillar att läsa en massa.

Chaffis-buss-långtradare (taxi kan väl funka ett tag om du blir anställd av en bra firma).

Lycka till
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2016-06-28 kl. 20:42.
Citera
2016-06-28, 21:35
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Ursäkta sent svar.
De flesta okej jobb kräver lite utbildning. Lagerjobb, visst, kan funka. Nåt jag vet som inte kräver utb. är arbete på Scan. Tungt som fan men hög lön. En jag känner jobbar med det i Linköping.

Jobba på ett hamburgehak. Som Donken.
Åka till Norge kan man ju. Samla pengar och sedan göra nåt kul. En yrkesutbildning vore kanske nåt att tänka på framöver. Om man inte gillar att läsa en massa.

Chaffis-buss-långtradare (taxi kan väl funka ett tag om du blir anställd av en bra firma).

Lycka till

när du nämner hög lön vad pratar vi om då? är det så att de behöver folk eller är det ändå ett eftertraktat jobb?
Norge har jag tänkt på, men tänkte jobba nåt år i sverige innan jag åker över, och har hört att det inte är lika bra betalt i Norge som förr. skulle helst försöka avstå donken så länge som det går iaf.
Tack för svaren!
Citera
2017-06-05, 18:55
  #91
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Påstår man något så dras man med bevisbördan med. Det är du som postar grundlösa saker.

Ekorren mår fint, tackar som frågar, han har blivit befordrad sedan sist och jobbar nu i divisionen som säljer abonnemang på löparskor till rullstolsbundna. Drar in ca 150 000 kr/mån.


http://www.expressen.se/gt/han-ar-23...edan-miljonar/

här är en kille som har blivit inprincip ekonomiskt oberoende utav att sälja mobiler/mobilabonnemang på events. så nu kan du hålla käften din avdankade skit.

alla som har jobbat med sälj eller jobbar med sälj och som har kommit någonstans, vet att TM, dörr, eventförsäljning är det ABSOLUT svåraste man kan göra, då DU jagar kunder som är helt oventande att man ens skulle komma dit/existerar/inte i behov av din produkt innan du ringde/kanckade/pitchade osv.

Då kanske man får 100 nej innan man får 1 ja, och jobbar man med 100% provision så måste man kämpa tills lönen kmr in. Man provar nya pitchar varje gång, olika tonläge, olika energi nivåer, referenser, olika frågor osv...
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback