Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-17, 22:06
  #1
Medlem
Var tog feministen Hanna Olsson vägen efter sin bok om styckmordsrättegången? Hon var väl en av dom som låg i fronten (kanske t om den främste av dom) när det kom till att hetsa mot dom båda åtalade i rättegången. Hon skrev flera debattartiklar under rättegångarna och efteråt skrev hon boken "Catrine och rättvisan" som hade en minst sagt tydlig agenda.

Var kom hon ifrån och vad gör hon idag? Lever hon ens? Hon var väl inte direkt ung på den tiden så om hon lever måste hon väl vara över 70?
I det som beskrivs om rättegångarna så verkar hon ha varit lite av en kändis. Men jag hittar väldigt lite information om henne. Finns t ex ingen wikipediasida. Vilket var hennes yrke? Jag har läst flera olika versioner om vad hon arbetade med. Oftast beskrivs hon som journalist men jag har även sett henne benämnas som psykolog. Hon var tydligen utredningssekreterare i den kommunala? prostitutionsutredningen 1977.
Citera
2016-05-18, 03:52
  #2
Medlem
Pansarveckets avatar
Haha, jag provade i kokofabriken (AB) och hittade detta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle20223818.ab
Citera
2016-05-18, 09:28
  #3
Medlem
Hon var psykolog och psykoterapeut om jag inte minns fel, samt hade arbetat med den stora prostiutionsutredningen.
Citera
2016-05-18, 09:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Haha, jag provade i kokofabriken (AB) och hittade detta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle20223818.ab


Nej nej nej, det där är en helt annan Hanna Olsson. Hon som tråden syftar på bör vara runt 70 idag.
Citera
2016-05-18, 11:53
  #5
Medlem
Pansarveckets avatar
Enligt den här har hon inte gjort något vettigt på över 15 år:
http://www.dignityconference.com/hanna-olsson/

Undrar om subban fått ett smakprov på realiteten eller om hon är ännu bittrare på "patriarkatet" som håller hennes sjuka ideal i schack?

Eller om hon tillhör feminazis egna "illuminati"

Se här: http://www.daddys-sverige.com/daddys...por-upprttelse
__________________
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-05-18 kl. 11:57.
Citera
2016-05-18, 13:25
  #6
Medlem
Jag tror jag lyckades hitta henne på ratsit nu. Bor i Stockholm och född 1944. Är engagerad i ett bolag: Hanna O.
Bolaget har näringslivsindelningarna "Annan öppen hälso- och sjukvård, utan läkare" och "Litterärt och konstnärligt skapande". Verksamhetsbeskrivningen är "Psykoterapeut och författare, föreläsare kopplat till författarskapet".

Även om det gick lite för lätt att hitta henne där fats hon har så vanligt namn så tror jag att det där är hon. Allt verkar stämma.

Att hon avvecklade sin praktik i början av 2000-talet tror jag beror på att hon gick i pension då.
Citera
2016-05-18, 14:13
  #7
Medlem
Pansarveckets avatar
Har "vi" försörjt henne, hela hennes vuxna liv månntro?
Född 44 borde gått i pension 09.
Undrar om hon bor med en massa katter?
Citera
2016-05-18, 19:27
  #8
Medlem
Pansarveckets avatar
Kanske har hon också fått lite hicka på tredjevågenfeministerna och börjar vända lite åt Hoff Somers?
Detta citat är från F!s hemsida:
Citat:
Varför röstar du på Fi?

Hanna Olsson: För att kunna svara på den frågan har jag varit tvungen att tänka historiskt. På riktigt. För första gången på länge. Jag tror nämligen inte vi kan tänka nutid i det här. Nutiden måste man förhålla sig till på avstånd.


"Och då är vi framme vid 2000-talet. Nu har retoriken om feminism utvecklats till en lögn. "
__________________
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-05-18 kl. 19:30.
Citera
2016-05-19, 04:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Enligt den här har hon inte gjort något vettigt på över 15 år:
http://www.dignityconference.com/hanna-olsson/

Undrar om subban fått ett smakprov på realiteten eller om hon är ännu bittrare på "patriarkatet" som håller hennes sjuka ideal i schack?

Eller om hon tillhör feminazis egna "illuminati"

Se här: http://www.daddys-sverige.com/daddys...por-upprttelse

Alltså vi måste kanske titta på detta här ur ett historiskt perspektiv - detta fall var ett utav väldigt få fall där offret styckats här i Sverige, sen så fanns det många många smaskiga ingredienser i detta ärende. Sverige har ju historiskt sett varit relativt förskonad ifrån sådana här mord.

Däremot så i England så har det ju varit flera fall utav sådana grymma styckmord, men där är ju tabloidpressen på hugget om så smaskiga nyheter som möjligt och broderar ut historien så mycket de kan.

Dessa historier gör att ingen blir oberörd, och alla anhöriga påverkas på ett eller annat sätt, tyvärr. Det har jag själv erfarenhet om. Och sånt här drar ju till sig alla med hatmotiv emot alla män och allt möjligt som tex Hanna Olsson.

Men sen var det ju det att den sk obducentens tidigare fru hade hittats hängd och detta på ett mycket märkligt sätt, som obducenten tidigare hade skrivit en artikel om - nu vet jag inte om vad det egentligen stod i denna artikel.

Nej, men det ligger ju så att säga i rättstatens intresse att även skydda de friades rättigheter, inte bara de dömdas, och offren och dess anhöriga och alla inblandades rättigheter. Och här finns det ju tydligen en brist.

Jag ifrågasätter rättsläkaren Jovan Rajs påståenden om att da Costas kropp styckats på ett professionellt sätt ? Även en jägare eller en slaktare skulle väl rätt snabbt kunna klura ut enklaste sättet att stycka en människa. Det behövs det inte en läkare till, om det inte var frågan om ren dissekering men sådan såg ju inte kroppsdelarna ut, eller hur ?

Kroppsdelar saknades väl inte tex ? Eller ? Styckmördare brukar ju spara någon trofe', fingrar, öron osv.

I Kramfors mördades en ung kvinna på 1960-talet tror jag, och hennes man blev misstänkt, men friad - Han kände sig givetvis förbannad på samhället och han fick väl heller inte ett så roligt liv längre fram.
Citera
2016-05-19, 08:54
  #10
Medlem
Nu har jag inte läst boken i fråga men hon förekommer i Dan Josefssons bok Mannen som slutade ljuga som bland annat handlar om psykoterapeuten Margit Norell och om så kallade "bortträngda minnen". Olsson ingick väl typ i Norells inre krets, eller nåt liknande.
Citera
2016-05-19, 09:04
  #11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Nu har jag inte läst boken i fråga men hon förekommer i Dan Josefssons bok Mannen som slutade ljuga som bland annat handlar om psykoterapeuten Margit Norell och om så kallade "bortträngda minnen". Olsson ingick väl typ i Norells inre krets, eller nåt liknande.
Som i sin tur orsakade den största rättsskandalen i Svensk historia?
Citera
2016-05-19, 16:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Nu har jag inte läst boken i fråga men hon förekommer i Dan Josefssons bok Mannen som slutade ljuga som bland annat handlar om psykoterapeuten Margit Norell och om så kallade "bortträngda minnen". Olsson ingick väl typ i Norells inre krets, eller nåt liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Som i sin tur orsakade den största rättsskandalen i Svensk historia?

Ja Thomas Quick ja ha så där finns en koppling dem emellan, inte så konstigt då att dessa hittepå-psykiatriker/terapeuter ställer till med oreda och rättsröta i svensk kriminalhistoria ?

Det som behövs är ju att någon plattar till dessa kvacksalvare med att helt enkelt påtala för dem att hittepåteorier hör inte hemma i kriminalhistorien.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback