Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-17, 20:45
  #1
Avstängd
ingenrespekts avatar
Är det något håll igång? Någon som bor där eller bott?
Hur är stranden?
Citera
2016-05-17, 21:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenrespekt
Är det något håll igång? Någon som bor där eller bott?
Hur är stranden?

Det är party och hålligång. Stranden är bra men inte fantastisk - som en vanlig spansk strand alltså. Extremt många turister under sommaren. Det finns ett vattenland, ett tivoli och lite annat dagsnöje om man tröttnar på stranden.
Citera
2016-05-21, 22:41
  #3
Avstängd
ingenrespekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Det är party och hålligång. Stranden är bra men inte fantastisk - som en vanlig spansk strand alltså. Extremt många turister under sommaren. Det finns ett vattenland, ett tivoli och lite annat dagsnöje om man tröttnar på stranden.
Vart kommer majoriteten av turister från under sommaren?
Citera
2016-05-21, 22:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenrespekt
Vart kommer majoriteten av turister från under sommaren?

Svenskar och britter dominerar skulle jag säga... (7-8 år sen.) Men då har jag mest spenderat natten i städer lite längre söderut på senare tid. Kan tänka mig att ryssarna blivit en större grupp.
Citera
2016-06-21, 17:34
  #5
Medlem
Väldigt mycket folk, väldigt många engelsmän. Varmt då stranden är halvcirkelformad mot syd.
Stranden är inte så stor när man betänker hur mycket stora och höga hotell det finns. Trångt.

En fransman jag känner anser att i England finns väldigt mycket " low class people" som uppför sig därefter. Kan vara så i Benidorm.
Citera
2016-08-10, 20:28
  #6
Medlem
Benidorm är ett superställe om du söker party, stan är i 3 delar, Spanska delen Poniente, gamla stan i mitten och Levante i andra änden. Du ska var i Levante(öst), där finns alla nationaliteter med Engelsmän i topp, stränderna 3st i stan är stora fina och välskötta.
Men det är ju partyt som är topp, en oändlig mängd pubar, barer, nattklubbar osv.
Inte så mycket svenskar (skönt)! Engelsmännen och holländarna kan parta.
Benidorm har vuxit sedan svenskarna var där på 60-70 talet och är en storstad idag.
Jag är i Benidorm minst en månad per år, klart bästa partystället runt medelhavet, lycka till!
Citera
2016-08-23, 21:16
  #7
Avstängd
ingenrespekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Benidorm är ett superställe om du söker party, stan är i 3 delar, Spanska delen Poniente, gamla stan i mitten och Levante i andra änden. Du ska var i Levante(öst), där finns alla nationaliteter med Engelsmän i topp, stränderna 3st i stan är stora fina och välskötta.
Men det är ju partyt som är topp, en oändlig mängd pubar, barer, nattklubbar osv.
Inte så mycket svenskar (skönt)! Engelsmännen och holländarna kan parta.
Benidorm har vuxit sedan svenskarna var där på 60-70 talet och är en storstad idag.
Jag är i Benidorm minst en månad per år, klart bästa partystället runt medelhavet, lycka till!
Kul och höra. Har du lgh som du hyr där? När åker du på året?
Vart flyger man till?
Såg A.B hade någon artikel som var PLUS som jag ville läsa om Benidorm, har ju inte den dock..
Citera
2016-08-30, 22:05
  #8
Medlem
Benidorm är enligt mig en ren turistfälla, fullsmockat av ill röda engelsmän som är både högljudda och jävligt störande.

Enligt mig så är det bättre att åka till Alicante eller Valencia
Citera
2016-09-03, 07:31
  #9
Avstängd
ingenrespekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer92
Benidorm är enligt mig en ren turistfälla, fullsmockat av ill röda engelsmän som är både högljudda och jävligt störande.

Enligt mig så är det bättre att åka till Alicante eller Valencia
Ok.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2721738

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback