Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-17, 19:52
  #1
Medlem
Hej, jag gör en undersökning om användningen av kosttillskott i form av kapslar/ tabletter och vilka problem det kan involvera. Jag skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på några få frågor om hur du använder kosttillskott. Jag hoppas att detta ämne kan resultera i en bra och innehållsrik diskussion!

1.Ålder.
18-30
31-40
41-50
51-60
>60

2.Kön?
3. Hur ofta tar du kosttillskott i form av tablett/kapsel dagligen? Tar du dessa regelbundet?
4. Varför väljer du att ta dessa kosttillskott?
5. Kommer du ihåg att ta dina kosttillskott i form av tabletter/ kapslar?
6. Har du använt något hjälpmedel för att komma ihåg att ta dina kosttillskott? Vilken?
7. Skulle du vilja bli påmind att ta kosttillskott om du glömmer att ta dessa? Om ja, hur?
8. Var söker du information om kosttillskott? (uppge gärna var)
9. Vart köper du dina kosttillskott i form av tablett eller kapslar?
10. Någonting annat som du skulle vilja lägga till om användning av kosttillskott?
Citera
2016-05-17, 19:58
  #2
Medlem
Biggesonfis avatar
1. 18-30
2. Man
3. Regelbundet, 1-2 gånger per dag.
4. Multivitamin man, innehåller i stora delar allt man behöver i tillskottsväg, en tablett dagligen.
Omega 3, två kapslar var 12:e timme och tre kapslar magnesium på morgonen. Kort sagt, skadar inte.
5. Ja.
6. Ja, klocka.
7. Ha en klocka som fungerar är en fördel.
8. Diverse sidor jag hittar via google.
9. Internet, köper dem i kapslar och tabletter.
10. Nej.
Citera
2016-05-17, 20:36
  #3
Medlem
MuscleSharks avatar
1) Ålder 31-40
2) Man
3) Väldigt sällan nu mer (förr i tiden när man va yngre och väldigt naiv och okunnig köpte jag ofta på mig vassle, kreatin och vitaminer)
4) De få gånger jag tar kosttillskott så gör jag det för att lindra lite orolig mage (tar probiotika ibland).
5) Ibland har jag glömt, men det spelar knappast någon roll
6) Nej
7) Nej
8) Kunniga personer som jag personligen känner, och i brist på det google
9) mmsports, gymgrossisten, hälsokost och apoteket
10) Gör din hemläxa ordentligt innan du köper en massa kosttillskott. Äter du tillräckligt näringsrik mat så behöver du inte några piller eller pulver för att optimera dina träningsresultat. Det mesta är verkningslöst skit som bara kostar pengar och sabbar din mage.
Citera
2016-05-18, 00:03
  #4
Medlem
Roidberts avatar
1. 18-30.
2. Man.
3. På morgonen.
4. D-vitamin för att jag hade låga nivåer när jag kollade upp mina värden, magnesium för att jag annars brukar få kramper i vaderna allt för ofta när jag vaknar, kreatin för att binda vätska i musklerna och bli marginellt starkare och Omega-3 för att det verkar vara bra.
5. Ja.
6. Nej.
7. Nej.
8. Flashback .
9. Skanstullshalsokost, Gymgrossisten och MM Sports.
10. Nej.
Citera
2016-05-20, 19:01
  #5
Medlem
1.Ålder. 18-30
2.Kön - Penis
3. Hur ofta tar du kosttillskott i form av tablett/kapsel dagligen?
Dagligen.
Tar du dessa regelbundet?
Ja. Dagligen.

4. Varför väljer du att ta dessa kosttillskott?
Jag anser inte att jag via kosten går i mig det jag tar via kosttillskotten. Exempelvis vitaminer.

5. Kommer du ihåg att ta dina kosttillskott i form av tabletter/ kapslar?
Absolut.

6. Har du använt något hjälpmedel för att komma ihåg att ta dina kosttillskott? Vilken?
Står alltid framme på diskbänken. Så nej.

7. Skulle du vilja bli påmind att ta kosttillskott om du glömmer att ta dessa? Om ja, hur?
Nej. Det är lugnt. Jag överlever även om jag skulle glömma.

8. Var söker du information om kosttillskott? (uppge gärna var)
Tittar efter vad jag behöver och söker information efter det.

9. Vart köper du dina kosttillskott i form av tablett eller kapslar?
Internet.

10. Någonting annat som du skulle vilja lägga till om användning av kosttillskott?
Nej.
Citera
2016-05-21, 18:48
  #6
Medlem
1. Ålder
18-30

2. Kön
Kvinna

3. Hur ofta tar du kosttillskott i form av tablett/kapsel dagligen? Tar du dessa regelbundet?
Dagligen. Koffeintabletter och vitaminer

4. Varför väljer du att ta dessa kosttillskott?
För prestationen och välmåendet.

5. Kommer du ihåg att ta dina kosttillskott i form av tabletter/ kapslar?
Jo, varje dag.

6. Har du använt något hjälpmedel för att komma ihåg att ta dina kosttillskott? Vilken?
Nej

7. Skulle du vilja bli påmind att ta kosttillskott om du glömmer att ta dessa? Om ja, hur?
Nej, jag kommer ihåg själv.

8. Var söker du information om kosttillskott? (uppge gärna var)
Läser mycket recensioner, bloggar och olika krönikor på ex. tyngre.se och body.se

9. Vart köper du dina kosttillskott i form av tablett eller kapslar?
Väldigt olika beroende på vad jag är ute efter. Har mina favoriter som jag alltid ser till att ha hemma.

10. Någonting annat som du skulle vilja lägga till om användning av kosttillskott?
Nej
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback