Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-17, 11:49
  #1
Medlem
Tjena,

Var hos en homeopat för någon månad sen och undersökte kroppen. Efter undersökningen fick jag köpa D-vitamin, k-vitamin, b-komplex, magnesium och c-vitamin. Nu undrar jag..

Kan jag ta d-, k-, c- och b-vitaminerna samtidigt på morgonen, eller bör jag dela upp det? Har för mig hon nämnde något om olika syra/basnivåer i magen under dagen.
Citera
2016-05-17, 11:52
  #2
Avstängd
Köp en multivitamin istället. En C-vitamin brukar ge ca 1250% av RDI så skit i dom, köp vanlig multivitamin.
Citera
2016-05-17, 12:09
  #3
Medlem
sadjunkys avatar
homeopati är mje. teorin appliceras på vaccin, att gå till en självutnämnd homepat är som att gå till den spådam.

vitamintillskott löser inte problemet, och att äta dem rätt upp o ner verkar inte bidra något märkvärt.

bättre att äta mer växter olika färger, vistas i solen, röra på sig etc än att tro man kan lösa det med raffinerade vitaminer o mineraler. äta ursprungskällan som då är kombinerad med olika saker som människans kropp har anpassat sig efter samt att det blir svårare att överdosera.


http://www.businessinsider.com/what-...r=US&IR=T&IR=T
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...s-useless.html
https://www.sciencebasedmedicine.org...ld-be-avoided/
http://www.therichest.com/expensive-...less/?view=all
Citera
2016-05-17, 12:13
  #4
Medlem
fleshrippers avatar
Får jag fråga vad du har för symtom? Vad är det du vill bota och varför gick du till en homeopat till att börja med? Vilka undersökningar gjorde homeopaten och hur motiverade denne att du skulle äta just dessa mediciner?
Citera
2016-05-17, 13:14
  #5
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Tjena,

Var hos en homeopat för någon månad sen och undersökte kroppen. Efter undersökningen fick jag köpa D-vitamin, k-vitamin, b-komplex, magnesium och c-vitamin. Nu undrar jag..

Kan jag ta d-, k-, c- och b-vitaminerna samtidigt på morgonen, eller bör jag dela upp det? Har för mig hon nämnde något om olika syra/basnivåer i magen under dagen.
Ja du kan ta dem samtidigt på morgonen. Se till att du äter något med fett i samband med intaget bara.

Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Får jag fråga vad du har för symtom? Vad är det du vill bota och varför gick du till en homeopat till att börja med? Vilka undersökningar gjorde homeopaten och hur motiverade denne att du skulle äta just dessa mediciner?
Det är vanliga vitaminer, inte mediciner. Skall höga doser ges, ex medicin, så går man till en riktig läkare.
__________________
Senast redigerad av Lhukinen 2016-05-17 kl. 13:17.
Citera
2016-06-16, 12:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Får jag fråga vad du har för symtom? Vad är det du vill bota och varför gick du till en homeopat till att börja med? Vilka undersökningar gjorde homeopaten och hur motiverade denne att du skulle äta just dessa mediciner?

Jag hade grova sömnproblem och gick till en homeopat för att kolla hur min kropp mådde.

Efter undersökningen fick jag reda på följande:

- Mild inflammation i tarmen pga mjölkprodukter, så hon föreslog att jag skulle ta bort allt sånt i min kost.
- höga kortisolvärden, binjurar som går på högvarv
- lågt serotonin pga tarmen
- någon inflammation vid tänderna

Jag är faktiskt själv skeptisk till detta. När hon gjorde undersökningen var min puls hög för att jag var så stressad av situationen och kände mig inte riktigt bekväm, vilket jag tror bidrog till stresspåslaget. Det här med inflammationen i tänderna verkade konstigt med då tandläkarna inte kunde se något konstigt. Dock har det svullnat upp lite i tandköttet i efterhand men det har typ försvunnit nu.

Att utesluta mjölkprodukter tror jag ändå är bra, men vad hade hon för motiv till det egentligen?

Jag kommer inte ihåg vad undersökningarna hette. Men jag fick ha ett pannband med elektroder och sätta händerna och fötterna på metallplattor, där alla sladdar gick in till en dator som gjorde någon slags skanning där man fick reda på hur alla kroppens organ mådde. Tycker ändå det verkar konstigt att mäta hur jag mådde vid en viss tidpunkt då jag tror man kan variera mycket olika tider på dygnet och om man känner sig stressad, mår tillfälligt dåligt osv.

Jag gick iaf till en riktig läkare för någon månad, där jag fick göra riktiga blodprover för allt på pappret. Enligt honom såg allt "riktigt bra ut".
Citera
2016-06-16, 12:13
  #7
Medlem
F.Ö. har jag börjar få lös avföring varenda morgon. Kan det bero på nåt av alla tillskott jag tar?
Citera
2016-06-16, 23:48
  #8
Medlem
fleshrippers avatar
Om läkaren säger att allt är bra och skickar hem dig och homepaten säger att allt är skit och vill sälja dyra vitaminer till dig, så tycker jag du ska spara några tior och lyssna på läkaren istället.
Citera
2016-06-17, 16:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Om läkaren säger att allt är bra och skickar hem dig och homepaten säger att allt är skit och vill sälja dyra vitaminer till dig, så tycker jag du ska spara några tior och lyssna på läkaren istället.

ja för läkarna nu för tiden kan ju allt. de går efter referensvärden på blodproverna, som om det visar sig vara inom gränserna så är man "frisk" även om man mår piss. sjukvården är ett rent skämt.
hade själv hur mycket problem som helst förut med både sköldkörtel, binjurar, nerver och fan och hans moster. fick inte någon hjälp alls av sjukvården. fick ta mig fan fixa problemen på egen väg.
detta är vad man får ut av sjukvården som man betalar skatt till. skrattretande!!!!
Citera
2016-06-27, 09:32
  #10
Medlem
fleshrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
ja för läkarna nu för tiden kan ju allt. de går efter referensvärden på blodproverna, som om det visar sig vara inom gränserna så är man "frisk" även om man mår piss. sjukvården är ett rent skämt.
hade själv hur mycket problem som helst förut med både sköldkörtel, binjurar, nerver och fan och hans moster. fick inte någon hjälp alls av sjukvården. fick ta mig fan fixa problemen på egen väg.
detta är vad man får ut av sjukvården som man betalar skatt till. skrattretande!!!!

Du har aldrig tänkt att dina problem kan vara psykiatriska?
Citera
2016-06-27, 10:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Du har aldrig tänkt att dina problem kan vara psykiatriska?

det va så det började i och med att jag ofta va stressad och kände stor oro på arbetsplatsen.
men även när jag inte jobbade kvar där stå fanns problemen kvar flera år efteråt. det är ju dock inget ovanligt efter vad jag hört. har man en obalans i hormonsystemet så beror det ofta på stress/ångest.
fast det vore ändå bra om sjukvården tar detta seriöst och gör vad dom ska för att man ska bli frisk, men det gjorde dom inte.
Citera
2016-06-27, 15:06
  #12
Medlem
DeMo_Ds avatar
höga kortisolvärden kan bero på en hel del, undrar hur personen kunde specifiera så :O
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback