Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-05-20, 18:31
  #73
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
SVT och SR saknar numer en demokratisk funktion, så varför skall inte de två statsstödda vänstermegafonerna reformeras?

Jag tycker både SVT och SR har demokratiska funktioner och att de är politiskt oberoende.
Det är bara hjärntvättade högerbruna som tror nåt annat.
Anonyma psykopater sprider anonymt myter på obskyra hemsidor. Och du tror de. Det säger en del om dig och din mentala status.

Att DN förre chefredaktör i hemlighet vill utnyttja SD för sin egna politiska agenda. Målet var att skapa kaos i Sverige för att S och M skulle gå samman och jobba ihop. SD skulle bara utnyttjas.
Och många här jublar åt kaoset och att SD "får makt". De utnyttjades...
Citera
2016-05-22, 01:00
  #74
Medlem
Mr.Swedens avatar
Hans Bergström har tillsammans med sin USA-födda hustru startat Engelska skolan med skolor på många orter i Sverige. Till de skolorna söker sig nu mängder av föräldrar och barn som har större ambitioner än vad de sosse-skadade kaosskolorna bryr sig om att leva upp till. Det handlar om omoderna kärnvärden som ordning och reda, ansvar och flit. Inte undra på att Hans Bergström hittar beröringspunkter med SD.

Under tiden ylar pk-mupparna mot skyn.
Och solen går ner över Svedala.
Citera
2016-05-22, 14:10
  #75
Medlem
Paulina Neuding i SvD:

Citat:
Den gångna veckan har kvällstidningarna publicerat ”avslöjanden” baserade på mejl från Sverigedemokraternas server. Vem som har läckt e-posten är inte känt, och det spekuleras i att det kan vara nuvarande eller tidigare SD-medarbetare. Mejlen kan också ha hackats. Båda kvällstidningar har tidigare anlitat hackare bland annat för att avslöja identiteten hos människor som skriver anonymt på nätet.

Baseras nyheten på dataintrång? Den farhågan är inte ens föremål för diskussion, vilket påminner om hur radikalt allmänt hållna uppfattningar i svensk offentlighet har skiftat på kort tid.

Citat:
Sådant är tillståndet på Aftonbladet.

Länk (unvisit): http://unvis.it/www.svd.se/statsmini...iken/om/ledare
Länk:

A(FA)-bladet i sin prydno.
Citera
2016-05-23, 21:53
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
folk som gärna rör sig i den bruna åsiktskorridoren inte vågar stå för sina åsikter och gärna säger: "Här får man inte tycka som man vill...." är inte samma sak som att du inte får tycka som du vill.

Om jag fattar rätt ska man anse att det är ett bra debattklimat fram till att man blir upphängd i ett fotbollsmål, nånstans där går gränsen?
Citera
2016-05-23, 22:33
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Vad är det som är extremt? Det dör 500 pers i bilbomber i Bagdad. Det är extremt.
I nordkorea får man inte tycka och tänka som man vill, det är nationalismen och patriotismen till det egna landet och dess ideologi som går före allt.

I kåkstäderna i Bolivia dör det 1000-tals människor pga skottlossningar. Det är extremt.

I kåkstäderna i afrika där dör 1000-tals människor för att det itne finns skolor, vatten, mat. Det är extremt.

I Sverige får du tro, tänka, tycka, äta, leva, knulla, rösta och tänka hur fan du vill.
Men ändå behagas det klagas...

Men det är ju riktigt att Sverige beskrivs som värdemässigt extremt i den och andra liknande undersökningar. Det får man också veta på t.ex. Harvard och Sorbonne, om man läser statskunskap och idé- och lärdomshistoria där. Det känns lite väl futtigt och, ursäkta uttrycket, obildat, att ifrågasätta det. Såvitt jag minns har jag dessutom sett flera av de undersökningarna fladdra förbi mitt facebookflöde genom åren.

OnT: Det finns inte nåt i Hans B:s artiklar och kommentarer genom åren som inte är sakligt motiverat och välgrundat. Stigmakritiken som nu är aktuell är typiskt svensk. Men, så länge man inte ostraffat och utan att bli kallad rasist får säga t.ex. att islam är ett oönskat inslag i det svenska politiska livet, av det enkla skälet att det är en odemokratisk, ojämlik och ovärdig idérörelse, kommer samtalet att vara så här. Vänstern slåss med näbbar och klor för att vidmakthålla den idémässiga begränsningen av debattklimatet. Därav den här diskussionen.
Citera
2016-05-24, 01:30
  #78
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Skratta du, men du fängslas inte, du torteras inte, du hängs in i närmaste fotbollsmål, förföljs inte.
Det gör patriotismen och nationalismens företrädare. "Om du inte älskar sverige såsom vi gör så är de nationens fiende"

Att folk tycker olika och att man har oliak åsikter det är en sak. Men i Sverige får du ha vilka åsikter du vill, att folk tycker olika gör att debatten blir livlig. Att SDare och folk som gärna rör sig i den bruna åsiktskorridoren inte vågar stå för sina åsikter och gärna säger: "Här får man inte tycka som man vill...." är inte samma sak som att du inte får tycka som du vill.

Om man står för sina bruna rasiståsikter behöver man inte ha ångest. Men problemet med många SDare är att de egentligen inte tycker som de röstar. Men de ingår i en sekt och då måste man tycka osm ledningen och du måste älska partiet mer än sVerige.. annars är du en landsförrädare.
Visst undgår man för de flesta att fängslas för sina åsikter i Sverige. Dan Park undantagen.
Tycker att dina tankegångar i övrigt har något av överdriven skräck i sig.
Mattias Karlsson med sina diktaturtendenser, men ännu har han inte fått till det.
Citera
2016-05-25, 07:57
  #79
Medlem
Hans Bergström får i alla fall skriva själv i Aftonbladet om att han anser att alliansens tid är över. Så så jävla extremt när det gäller att tysta hans åsikter verkar Sverige inte vara.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article22877585.ab
Citera
2016-05-25, 16:43
  #80
Medlem
johnny_viciouss avatar
Ot raderat.

/Mod
Citera
2016-05-27, 23:16
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Trådstart uppdateras kontinuerligt

Aftonbladet langar ut mot Dagens Nyheters förre chefredaktör Hans Bergström.

http://medieimperiet.story.aftonblad...ll-regeringen/

http://unvis.it/http://medieimperiet...ll-regeringen/

Utdrag:

Som chefredaktör på Dagens Nyheter förbjöd han Sverigedemokraterna att annonsera i tidningen.
Men Aftonbladet kan idag avslöja att DN:s förre chef Hans Bergström i hemlighet gett politiska råd till SD.
Han uppmanade partiet att fälla regeringen hösten 2014.
”Det är dags att välta bordet”, som han uttryckte det.

Jag har inte hunnit läsa så mycket i artikeln än, men min första tanke var ju att Hans försökte att göra det svenska folket en tjänst. Att han liksom många här på Fb, förstod att detta kommer att gå åt helvete om regeringen får fortsätta.

Vad tycker ni?

Eller har Aftonbladet rätt? Är Dagens Nyheters förre chefredaktör en "hycklare" som försökte "samarbeta" med SD, trots att de förbjöd SD att ha valreklam i sin tidning tidigt 2000-tal?

Utdrag:

Som chefredaktör på DN förbjöd Hans Bergström Sverigedemokraterna att annonsera i valrörelsen 2002.
”Även om de framträtt i finare dager på senare tid, känner jag misstro mot deras nya fasad”, sa han då.
I november 2014 är tonen annorlunda.
Med drygt två veckor kvar till budgetomröstningen ser SD sin chans till inflytande.

Enligt mig så tycker jag inte detta är konstigt, då det är snack om 12 år mellan händelserna.

Ordet är fritt för diskussion.

Angående diskrepansen i attityd tycker jag inte det är så anmärkningsvärt i och med att SD har hunnit förändras en del. Har ingen koll på var de stod 2002 men de började väl närmast som ett rent rasistparti? Idag är de snarare nationalist-konservativa på samma sätt som t ex Dansk Folkeparti. Det kan man tycka vad man vill om, men de senaste årens anti-SD kampanj från media plus andra partier framstår väldigt överdriven. Speciellt med tanke på att SD faktiskt varit spot on med många problem (integrationen, den ohållbara vågen hösten 2015) som andra velat förtiga.

Frånsett allt detta tycker jag dessutom att Bergström måste få ge råd åt precis vilka han vill. Lek med tanken att han istället bollat idéer med Fi eller KPML(r). Vi vet alla att övriga medier hade betraktat det som fullt normalt. Så om den här affären belyser något så är det svensk medias panik inför SDs tillväxt mer än något annat.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback