Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-27, 08:37
  #25
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
kör du tillräckligt fort så hinner de inte se dej ........... väldigt lite kontroller här och då är det FRIFART som gäller som alltid


Jo men går ju inte köra hur fort som helst när det är trafik i vägen fast man bryr sig ju inte efter Dalby rundellen så gasade jag på i 180 så det biter ju inte på en att man ser dem
Citera
2016-05-27, 08:44
  #26
Avstängd
frifarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Jo men går ju inte köra hur fort som helst när det är trafik i vägen fast man bryr sig ju inte efter Dalby rundellen så gasade jag på i 180 så det biter ju inte på en att man ser dem
nej man får anpassa farten efter trafiken helt klart och tycker de va på mej mer för några år sedan när de såg mej på hojen , och blev några korta försvinnanden bara med ett lätt irritation i 10 sek ungefär underbart med den prestandan som man har till förfogande när man är ute
Citera
2016-05-27, 09:31
  #27
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
En liten tanke, vart har polisen på vägarna tagit vägen? För 5~10-år sen såg man polisbilar och trafikkontroller nästan varje dag...
Känner nån likadant och vad tror ni är orsaken? Själv tror jag dom har fullt upp med invandringen och den ökande kriminaliteten...

Vad tror ni?

Här finns lite lätt läsning...

(FB) Fler fortkörare när polisen inte hinner med fartkontroller längre?
Citera
2016-05-27, 12:34
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
nej man får anpassa farten efter trafiken helt klart och tycker de va på mej mer för några år sedan när de såg mej på hojen , och blev några korta försvinnanden bara med ett lätt irritation i 10 sek ungefär underbart med den prestandan som man har till förfogande när man är ute

Det är ju mycket lättare att köra från polisen med hoj också - tack vare framkomligheten. Fastnar man bara t ex 15 sekunder bara bakom nån som kör lagligt (och det kan ju lätt bli mer än så - man vet ju hur drygt det är bara i vanliga fall med dom som gör sega omkörningar på motorvägen) så har ju snuten direkt tagit in 400-500 m på en. Sen efteråt, innan man dragit ifrån den sträckan och lite till gäller det ju att man inte fastnar en gång till osv. Snuten får ju lättare fri väg eftersom dom har blåljus.
Med hoj då man kommer mellan bilar och kan man köra om i vägrenen (går ju förvisso även med bil i ett nödläge på många ställen - men man behöver ju lite mer plats än med en hoj och det blir farligare att göra det med stor hastighetsskillnad till dom man kör om)

Jag uppskattar ju såklart denna utveckling, för jag har aldrig kört hoj och har inte tillgång till så många bilar som skulle kunna va kapabla att köra från en polis med. För den skull vill jag ju ändå inte ligga och "köra som en snigel" (skyltade hastigheter).
Det är ju trist att minskningen av trafikpoliser leder till mer rattfylleri och annat jäkelskap på vägarna
- men jag tar nog hellre det ändå, än att ha vägen full med "glädjedödare".
__________________
Senast redigerad av C20 2016-05-27 kl. 12:36.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback