Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-16, 12:36
  #1
Medlem
Hej!

Nu är det såhär att jag var ute och körde här om kvällen, och en tant blev förbannad, tyckte jag körde för fort, låg några kilometer över vad som var givet, men inte märkbart, slutade med att hon sprang 200 meter för att komma ikapp mig när jag ställde mig och parkerade, blev litet argument ditten datten. Sen tog hon regnummer, detta skedde runt 23.00 och ingen var ute utom henne, nu till min fråga. Finns det någon möjlighet att jag kan bli av med körkortet eller är det på tok för lite bevis för att något ens ska kunna ske? Hon tog bild på regnummret, enligt polare har hon förmodligen för lite bevis, men ja. Vad väger tyngst och måste det vara polis eller fartkameror som bara har rätt att göra den bedömningen?

Mvh
Fartdåretydligen
Citera
2016-05-16, 12:39
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Du blir av med kortet, man ska inte bråka med gamla tanter.
Citera
2016-05-16, 12:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Du blir av med kortet, man ska inte bråka med gamla tanter.

Gamla tanter var väl lite att ta i, var väl en tjej, late 30's. Verkade hata män till max osv osv.
Citera
2016-05-16, 12:43
  #4
Avstängd
frifarts avatar
hade du kört i laglig fart så kan i ingen ta av dej körkortet TS , nu är det osäkert hur det blir
Citera
2016-05-16, 12:46
  #5
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forthemmushrooms
Hej!

Nu är det såhär att jag var ute och körde här om kvällen, och en tant blev förbannad, tyckte jag körde för fort, låg några kilometer över vad som var givet, men inte märkbart, slutade med att hon sprang 200 meter för att komma ikapp mig när jag ställde mig och parkerade, blev litet argument ditten datten. Sen tog hon regnummer, detta skedde runt 23.00 och ingen var ute utom henne, nu till min fråga. Finns det någon möjlighet att jag kan bli av med körkortet eller är det på tok för lite bevis för att något ens ska kunna ske? Hon tog bild på regnummret, enligt polare har hon förmodligen för lite bevis, men ja. Vad väger tyngst och måste det vara polis eller fartkameror som bara har rätt att göra den bedömningen?

Mvh
Fartdåretydligen
Du har verkligen ingenting att oroa dig för.
Citera
2016-05-16, 12:53
  #6
Medlem
dacks avatar
Hur skall kärringen bevisa att du eventuellt kört för fort ord står ju mot ord. Sedan vad det gäller den efterkommande diskussionen hotade du henne eller något liknande och om hon eventuellt då spelade in samtalet på sin mobil kan du bara själv svara på.
Citera
2016-05-16, 12:54
  #7
Avstängd
Det är ord mot ord, vilket innebär att det per automatik läggs ned. För övrigt så kan en anmälan inte göras eftersom hon inte har bevis. Anmälan kan göras, men läggs ned innan samtalet är avslutat.
Citera
2016-05-16, 13:00
  #8
Medlem
Hur mycket är några km för fort, här? Det är inte säkert att det ens är lämpligt att hålla den fart som skyltas överallt. Vet 70-vägar som har partier där man som högst bör hålla 30 km/h och villagator med 50 där man bör krypa fram. Du borde tagit foto på tanten plus hennes bil och gjort en anmälan för olaga hot!
Citera
2016-05-16, 13:01
  #9
Medlem
Det är väl ändå rätt självklart att det inte räcker för en fällande dom?
Citera
2016-05-16, 13:13
  #10
Medlem
Inte ens om tanten vore en polis i tjänst vore det några problem. Hastighetsöverträdelser måste kollas med rätt utrustning och "typ 50" funkar inte. Kör du väldigt mycket för fort och en polis ser dig kan du eventuellt torska på vårdslöshet, men det ska mycket till.
Citera
2016-05-16, 17:00
  #11
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Trafik och körkortsfrågor
/Moderator
Citera
2016-05-16, 18:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forthemmushrooms
Gamla tanter var väl lite att ta i, var väl en tjej, late 30's.

Så gammal man känner sig när man läser sånt här... (32)

Men nej, hur hade du själv tänkt att det skulle bevisas? Sluta noja.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback