• 1
  • 2
2016-05-16, 10:40
Medlem
Jo, för att göra historien kort.. Jag har en stor villa mitt i en villa-idyll (omgiven av 300 andra villor...bara Svenssons). Ska jag spela ut flyktingboende-kortet och bli RIK ??? För jag är 100 % säker på att grannarna kommer ge mig ett bud på min villa som ligger 3 ggr över det aktuella marknads-värdet...bara för att de ska slippa ett "boende" som kommer halvera deras villapriser...De kommer alltså att få köpa min kåk...jag blir rik och de kan andas ut...(för en stund åtminstone, tills nästa granne kör samma taktik).
Citera
2016-05-16, 10:45
Medlem
UngeHerrProms avatar
Gå lite längre, låt flyktingboendet vara kvar ett tag så att dom måste betala ännu mer, dra det så långt du kan
Citera
2016-05-16, 10:51
Medlem
Du e inte dum du...Vänta nu , en snabb kalkyl. Genomsnittsmarknadsvärdet NU ca 5 miljoner /villa 300 villor..Om "boende" blir genomsnittsmarkknadsvärde ca.2,5 miljoner/villa . De har alltså TOTALT 300ggr 2,5 miljoner att max förlora..innan jämviktsläge....Om jag drar det till hälften..1,25 miljoner/villa ggr 300 villor.. Då kan jag alltså begära 375 miljoner för min kåk....och då har jag ju varit "snäll" för då har grannarna "bara" förlorat 25% av värdet i stället för 50%.
Citera
2016-05-16, 10:55
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Gå lite längre, låt flyktingboendet vara kvar ett tag så att dom måste betala ännu mer, dra det så långt du kan

Eller så går grannskapet ihop och bränner ner kåken samma dag som den säljs...
Citera
2016-05-16, 11:05
Medlem
Jag funderar ALLVARLIGT på att göra detta i STOR SKALA....För de slantar jag får in SÅ KÖPER JAG EN VILLA I MITTEN AV ALLA ANDRA VILLAKVARTER och kör samma sak...i dagens läge = VÄRLDENS BÄSTA AFFÄRSIDE`. Jag kommer vara Sveriges rikaste inom ett år !!
Citera
2016-05-16, 11:24
Medlem
Kostnaden för att anlita en yrkesmördare är väsentligt lägre än de pengar du planerar att tjäna. Just sayin'.
Citera
2016-05-16, 11:25
Medlem
Ha ha..visste att den kommentaren skulle komma... ...
Citera
2016-05-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Jag funderar ALLVARLIGT på att göra detta i STOR SKALA....För de slantar jag får in SÅ KÖPER JAG EN VILLA I MITTEN AV ALLA ANDRA VILLAKVARTER och kör samma sak...i dagens läge = VÄRLDENS BÄSTA AFFÄRSIDE`. Jag kommer vara Sveriges rikaste inom ett år !!

Tills behovet av boenden minskar. Det hänger mycket på kommunen, det finns ställen där de som har velat gjort samma sak har fått problem med dem (krav på bygglov, krav på renovering, etc etc).
Citera
2016-05-16, 11:27
Medlem
Japp, har du fel granne är risken att du blir mördad istället...
Citera
2016-05-16, 11:35
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Eller så går grannskapet ihop och bränner ner kåken samma dag som den säljs...
HAHA min första tanke med. En skvätt bensin och några tändstickor kan lätt gå så fel

Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Kostnaden för att anlita en yrkesmördare är väsentligt lägre än de pengar du planerar att tjäna. Just sayin'.
Haha den var fan guld
Citera
2016-05-16, 11:38
Medlem
Ingvar Kamprad ! Kulspetspennor....ha ha...släng dig i väggen..Här ska det bli åka av med fräscha affärs-ideer med tusentals procent i vinstutveckling.....När jag tänker på de stackars industrier vi har kvar här i landet som kämpar och kämpar och där det anses mycket bra att ha 20 % avkastning på insatt kapital.....Nya tider Moderna tider..Ett NYTT fräscht boende i mitten av ALLA villa-kvarter (med möjlighet att köpas ut av de kringboende).Gud ske pris skatteåterbäringen är här...eller hur var det de skrek i Robin Hood..Sverige är fantastiskt, möjligheternas land...
Citera
2016-05-16, 11:38
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
De ska alltså betala 40-50 tusen kronor var för att köpa ut din villa (om ALLA går med på det, vilket är omöjligt)

Förmodligen är grannarna inte imbeciller så de inser ju att om en kan göra detta kommer nästa som ett brev på posten, mao kommer ingen betala.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in