Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-16, 09:17
  #1
Medlem
palimaliss avatar
Hej.

Snart har päronen en högtid. 40 år tillsammans!
Jag har beslutat tillsammans med mina syskon att köpa löpband till dem.
Max 10000 får den kosta. Och klara av 130 kg. Farsan är stor och har skadade knän. Väntar på op.

Vad rekommenderar ni? Jag tänkte på:

http://www.sporttema.se/loepband/gilavar-loepband.php
Citera
2016-05-16, 10:02
  #2
Medlem
knullads avatar
Dålig tanke eftersom din pappa redan har dåliga knän. Tänkte du göra honom invalidiserad?
Crosstrainer är i sådant fall mer skonsamt!

Tips från coachen
Citera
2016-05-16, 12:38
  #3
Medlem
palimaliss avatar
Varför invalidiserad?
Även om man har dåliga knän, bör man röra på sig. Han kan promenera ju.

Tror jag.
Citera
2016-05-16, 15:26
  #4
Medlem
Spontant, så skulle jag vara "försiktig"... Inte för att ett löpband är något dåligt per se. Men har dina päron uttryckt någon slags önskan kring att få ett "motionsredskap" till hemmet? Eller är det något som du tycker vore "bra"...

Finns det plats? Har dem ett utrymme "till övers" för att ha ett litet hemma-gym?

Det skulle vara mina direkta funderingar innan jag började fundera på om ett löpband är bästa alternativet.

Det finns säkert folk som gillar löpband (själv är jag en större fan av att bedriva löpträning, eller promenader för den delen, utomhus!)

Sen när du skriver att din far har knäproblem, "tung", väntar på op... tja, då kan man givetvis fundera på om ett löpband är bästa melodin.

Då kanske ni skulle kolla på en roddmaskin istället? Eller "cross-trainer" som redan nämnts...

Men jag skulle nog börja med att fundera på om huruvida ett "motionsredskap" är det ni vill "uppvakta" era päron med...

Bedriver din mor och far någon slags "löpträning" eller "promenadaktivitet", eller träning?? Om inte, då skulle jag nog avråda från ett köp...

mvh
Citera
2016-05-16, 17:29
  #5
Medlem
palimaliss avatar
Tack för omtanken.
De har yta så det räcker. Tom hemmagym. Dock står det där en gammal Jula löpband. Som används som gåband. Båda använder det växelvis. En går den andra cyklar eller tränar mha en atlas. Weider pro något...
Så ja. Vi är övertygade de blir glada.
Citera
2018-07-08, 22:46
  #6
Medlem
TraXzmans avatar
Hej!

Vilket är bästa löpband som man kan springa på under 5000kr , 2018 ??
Med bästa hastighet och funktioner, stabilitet osv och ev möjlighet att
kunna fälla in den så den tar mindre plats men det är absolut inget måste att den ska
kunna vara ihopfällbar

Mvh T

Mycket tacksam för konkreta bra förslag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback