Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-11, 13:47
  #2845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Finns det så mycket säga?
Finns ingen misstänkt och inga ledtrådar så det är inte mycket mer att göra.

Förstår hur du menar. Eftersom det är ett brott som saknar motstycke i Sverige och kan ge upp till livstids fängelse så tyckte jag det var konstigt att det är så tyst. Vore intressant att veta om förundersökningen är nedlagd vilket är en uppgift jag inte kunnat hitta tex.

Eftersom möjligheten finns att detta utfördes av främmande stat och inte några 16-åriga pojkar är även det intressant med tanke på läget i Europa just nu. Var detta Ryssarna som testade att slå ut RAKEL?
Citera
2022-07-11, 15:01
  #2846
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Förstår hur du menar. Eftersom det är ett brott som saknar motstycke i Sverige och kan ge upp till livstids fängelse så tyckte jag det var konstigt att det är så tyst. Vore intressant att veta om förundersökningen är nedlagd vilket är en uppgift jag inte kunnat hitta tex.

Eftersom möjligheten finns att detta utfördes av främmande stat och inte några 16-åriga pojkar är även det intressant med tanke på läget i Europa just nu. Var detta Ryssarna som testade att slå ut RAKEL?
Ja, det var kanske Ryssland, eller någon annan makt eller gruppering. Och de kanske ville testa Rakel eller kanske någon annan hemlig apparat som flygvapnet satt upp.
Vi vet inget överhuvudtaget och misstänker att polisen inte heller vet mer. Så vad tjänar det till att spekulera? D
Citera
2022-07-11, 15:46
  #2847
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Ja, det var kanske Ryssland, eller någon annan makt eller gruppering. Och de kanske ville testa Rakel eller kanske någon annan hemlig apparat som flygvapnet satt upp.
Vi vet inget överhuvudtaget och misstänker att polisen inte heller vet mer. Så vad tjänar det till att spekulera? D

Bara jag som blivit helt likgiltig om "åH NeJ RysSen!!1"-saker sen Ukraina? Vem fan bryr sig om dom slår ut Rakel, dom kan försöka rulla över gränsen i sina rostvagnar vs Boforsstålet och se hur det går.
Citera
2023-10-07, 23:30
  #2848
Medlem
svum.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygger
Har själv varit upp i Vännäsmasten och det är en hel del prylar som hänger i den.

Då kanske du känner igen dig i denna video
Citera
2023-10-13, 23:36
  #2849
Medlem
Har de kommit fram nå nytt om masten? Var det kidsen som busa eller ryssen som sabba?
Citera
2023-11-02, 02:42
  #2850
Medlem
svum.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miller-20
Har de kommit fram nå nytt om masten? Var det kidsen som busa eller ryssen som sabba?
Känner "kidsen" kan säkerligen säga att det varken var dom eller ryssen, tror mest på BT's teori att det var nåt ensamt psykfall som fått något slags infall
Citera
2023-11-02, 14:18
  #2851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svum.1
Känner "kidsen" kan säkerligen säga att det varken var dom eller ryssen, tror mest på BT's teori att det var nåt ensamt psykfall som fått något slags infall

Va skulle de vara för psykfall och finns det nån misstänkt eller teorier?
Citera
2023-11-03, 18:45
  #2852
Medlem
svum.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miller-20
Va skulle de vara för psykfall och finns det nån misstänkt eller teorier?

Enbart teorier från BTs podd, kommer inte ihåg exakt, det var något om en rättshaverist som bara vill jävlas med samhället. Dessutom pratar dom om en grej som inte det skrivits om mycket i tidningen, det stals teracom kläder från en station just innan raset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback