Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-05-19, 12:32
  #85
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Så du anser inte att det är ett hot att en maskerad man som precis huggit ner ett, vid tillfället, okänt antal människor, är på väg mot dig med ett svärd? Skulle du inte vara lite stressad vid det tillfället?
De poliser jag träffat har valt att bli poliser just för att få hamna i situationer där de får bruka våld. Att utreda oglamorösa villainbrott och olaglig nedskräpning på annans tomt har de varit mindre intresserad av.

Citat:
Kanske sova lite dåligt över händelsen efteråt?
Jag är drabbad av PTSD, så jag vet allt om dålig nattsömn.

Citat:
Nejdå, du är ju flashbackare, du hade tagit det med en klackspark, headshottat killen och sen dragit hem och satt på 25 blondiner med din 30 slak
Jag hade troligen skjutit honom i huvudet utan att känna speciellt mycket efteråt. Vem vet? Det kanske tom hade varit en skön känsla med tanke på vad monstret gjort.

Hur menar du att mamma Sylvia skulle kunna sätta på 30 blondiner? Föreslår du att jag ska införskaffa Strap-on-dildo?
__________________
Senast redigerad av sylvia.borin 2016-05-19 kl. 12:42.
Citera
2016-05-19, 12:45
  #86
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Varför får du inte det redan?

Det undrar jag också. Men jag har fått "nöja" mig med vaccin mot hepatiterna samt diverse skyddsutrustning.
Citera
2016-05-21, 01:19
  #87
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Klart man kan bli stressad, rädd och må dåligt efteråt. Men arbetar man som polis är det ju också något man bör vara beredd på!

Det är nästan jämförbart med att jag skulle ta ett jobb på ett slakteri som djurvän och yrka på skadestånd för att dödandet av djur får mig att må dåligt varje dag. Om man inte klarar av arbetet får man byta jobb, helt enkelt.

Jag skulle kunna köpa att poliserna får ersättning i form av sjukskrivning om de inte klarar av att fortsätta arbeta efter händelsen. Men att hävda att poliserna "utsatts för brott" och kräva att de ska få SKADESTÅND för att de tvingats göra sitt jobb är löjligt på så många sätt. Antagligen är det ett sätt att försöka få upp lönen lite. De där poliserna kan ju inte ha någon som helst yrkesstolthet.

Inte varje dag. Men ibland påverkas man lite extra. Typ som när man tvingas döda en 21-årig kille.

Det är inte i närheten av "nästan jämförbart".

Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
De poliser jag träffat har valt att bli poliser just för att få hamna i situationer där de får bruka våld. Att utreda oglamorösa villainbrott och olaglig nedskräpning på annans tomt har de varit mindre intresserad av.

Jag tror inte att poliser riktigt tar jobbet för att få skjuta ihjäl 20-åriga psyksjuka grabbar, men de tar jobbet för att göra skillnad, för att de vill vara där och kunna agera, för att kunna påverka.
De vill hjälpa andra - men bara för att man har viljan vet man inte hur man påverkas vid en extrem händelse. Att skjuta någon är ju faktiskt en extrem händelse.

Citat:
Jag är drabbad av PTSD, så jag vet allt om dålig nattsömn.
Ursäkta min skepsis, men varför skulle du vara drabbad av det? Blev du kränkt när någon använde fel könsidentifikation, eller glömde någon att kontrollera sitt privilegium?

Citat:
Jag hade troligen skjutit honom i huvudet utan att känna speciellt mycket efteråt. Vem vet? Det kanske tom hade varit en skön känsla med tanke på vad monstret gjort.
Exakt! Alla påverkas olika. Vissa mer än andra. Du kanske inte hade klarat av det och tagit livet av dig efteråt. Det händer ju, kolla t.ex. krigsveteraner, eller poliser i USA där dödsskjutningar är betydligt vanligare.
Citat:
Hur menar du att mamma Sylvia skulle kunna sätta på 30 blondiner? Föreslår du att jag ska införskaffa Strap-on-dildo?

Man vet ju aldrig, alla gillar olika
Citera
2016-05-21, 09:27
  #88
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Inte varje dag. Men ibland påverkas man lite extra. Typ som när man tvingas döda en 21-årig kille.

Det är inte i närheten av "nästan jämförbart".



Jag tror inte att poliser riktigt tar jobbet för att få skjuta ihjäl 20-åriga psyksjuka grabbar, men de tar jobbet för att göra skillnad, för att de vill vara där och kunna agera, för att kunna påverka.
De vill hjälpa andra - men bara för att man har viljan vet man inte hur man påverkas vid en extrem händelse. Att skjuta någon är ju faktiskt en extrem händelse.


Ursäkta min skepsis, men varför skulle du vara drabbad av det? Blev du kränkt när någon använde fel könsidentifikation, eller glömde någon att kontrollera sitt privilegium?


Exakt! Alla påverkas olika. Vissa mer än andra. Du kanske inte hade klarat av det och tagit livet av dig efteråt. Det händer ju, kolla t.ex. krigsveteraner, eller poliser i USA där dödsskjutningar är betydligt vanligare.


Man vet ju aldrig, alla gillar olika

Klart att det påverkar den enskilde polismannen eller poliskvinnkan, och att vissa ingripanden kan sätta större spår än andra. Som när en maskerad mördare visar sig vara en ung psykiskt sjuk kille.
Poliser som blivit skjutna eller på andra sätt skadade ska förstås kunna sjukskriva sig, få terapi om de vill och även kunna processa mot GM.
Men det här var ju ändå för polisen ett ganska smärtfritt MCE /MS ingripande om du jämför med närmast månatliga mass shootings i ex. USA men även Brasilien.
Det som saknas är en god personalpolitik och strukturer för det. Polis här verkar helt enkelt tagen på sängen av den nya tidens grova brott. Det är ju inte hållbart att var och varannan polis börjar se sig som brottsoffer när kåren jobbar mot grövre brott (ja om de nu inte blivit just misshandlade eller skjutna). En rad poliskårer i världen skulle ju då faktiskt inte fungera.
Ett steg är att ha polis-psykologer anställda
Det vet jag faktiskt inte ens om vi har i Sverige.
Citera
2016-05-28, 10:20
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Haha. Bara psykopater ska bli polis då eller?

nej folk med starkt psyke,
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback