Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-14, 14:57
  #1
Medlem
Re4listeNs avatar
Jag har ett problem, jag sover riktigt oroligt och ibland så har jag sådana sjuka mardrömmar. Det kan vara allt från aktuella händelser i veckan som renderar till att urarta. Men det är såklart ett problem men det största problemet är att jag nästan varje morgon vaknar med en sådan huvudvärk. Den är extremt påtaglig och ihängande. Det är extremt jobbigt och jag finner inga ord för hur man ska beskriva det mer noggrant. Jag har sömnapné också, även om jag inte märkt av den så mycket dem senaste 2 månaderna. Vad tror ni huvudvärken kan vara ? Har ni teorier ? Eller haft samma problem och sökt hjälp ? Snälla hjälp mig !
Citera
2016-05-14, 15:10
  #2
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Jag har ett problem, jag sover riktigt oroligt och ibland så har jag sådana sjuka mardrömmar. Det kan vara allt från aktuella händelser i veckan som renderar till att urarta. Men det är såklart ett problem men det största problemet är att jag nästan varje morgon vaknar med en sådan huvudvärk. Den är extremt påtaglig och ihängande. Det är extremt jobbigt och jag finner inga ord för hur man ska beskriva det mer noggrant. Jag har sömnapné också, även om jag inte märkt av den så mycket dem senaste 2 månaderna. Vad tror ni huvudvärken kan vara ? Har ni teorier ? Eller haft samma problem och sökt hjälp ? Snälla hjälp mig !

Att du återkommande vaknar av huvudvärk är skä nog att uppsöka läkare.
Citera
2016-05-14, 15:16
  #3
Medlem
note-its avatar
Du gnisslar tänder i sömnen. Skaffa en bettskena.
Citera
2016-05-14, 16:12
  #4
Medlem
RagingHippies avatar
Du har troligtvis ökat intrakraniellt tryck. Skulle vara smart att uppsöka någon som kan mäta det intrakraniella trycket.

Går huvudvärken över efter du varit uppe en stund ?
Eller om du sitter/står ?
Citera
2016-05-14, 16:31
  #5
Medlem
NeonCrosss avatar
Mardrömmar ökar risken till huvudvärk. Speciellt om du tänker mycket på dem dagen efter.

Och som någon annan sa, du kanske gnisslar med tänderna.
Citera
2016-05-14, 21:09
  #6
Medlem
Pecanpies avatar
Troligtvis är det spänningshuvudvärk av att du gnisslar tänder, pressar tungan eller biter med käkarna. Det brukar dessutom kunna leda till mardrömmar eller dålig sömn. Blodtryck kan också påverka huvudvärk, men då troligen hela tiden och inte bara efter sömn.

Jag ska själv till läkaren nästa vecka för att kolla upp min huvudvärk som började precis som din för drygt 2 månader sedan enbart vid uppvaknande. Det har sedan blivit värre för varje dag och den senaste månaden har jag haft huvudvärk konstant, med migräninslag flera gånger i veckan.
Själv misstänker jag högt blodtryck och troligen även tandgnissel. Men har man återkommande eller konstant huvudvärk under så lång tid bör man uppsöka läkare.
Citera
2016-05-14, 22:38
  #7
Medlem
Hur har du märkt av din sömnapné tidigare? Har du någon behandling för den?
Citera
2016-05-15, 03:11
  #8
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Jag har ett problem, jag sover riktigt oroligt och ibland så har jag sådana sjuka mardrömmar. Det kan vara allt från aktuella händelser i veckan som renderar till att urarta. Men det är såklart ett problem men det största problemet är att jag nästan varje morgon vaknar med en sådan huvudvärk. Den är extremt påtaglig och ihängande. Det är extremt jobbigt och jag finner inga ord för hur man ska beskriva det mer noggrant. Jag har sömnapné också, även om jag inte märkt av den så mycket dem senaste 2 månaderna. Vad tror ni huvudvärken kan vara ? Har ni teorier ? Eller haft samma problem och sökt hjälp ? Snälla hjälp mig !
Som vanligt ger hjärntrusten på flashback dig sina "bästa" råd.

Du borde gå till vårdcentral ganska snart, men snack om mätningar av det intrakraniella trycket är i det här stadiet är inget du skall lyssna på.
Citera
2016-05-15, 17:21
  #9
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesxxjones
Hur har du märkt av din sömnapné tidigare? Har du någon behandling för den?

Japp, men dem sa att jag var lite överviktig och om jag skulle sluta dricka Coca Cola och gå ner något kilo skulle det gå över så dem tyckte inte det var aktuellt med medicinsk hjälp. Men du vet deras grejer man får hem och testa sömnen med är ju inte bekväma och ha på sig att sova med, så resultatet blir ju inte tvättäkta. Men det har väl något med det att göra.
Citera
2016-05-24, 01:13
  #10
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Du har troligtvis ökat intrakraniellt tryck. Skulle vara smart att uppsöka någon som kan mäta det intrakraniella trycket.

Går huvudvärken över efter du varit uppe en stund ?
Eller om du sitter/står ?

Aa precis det går över då.
Citera
2016-05-24, 06:57
  #11
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Som vanligt ger hjärntrusten på flashback dig sina "bästa" råd.

Du borde gå till vårdcentral ganska snart, men snack om mätningar av det intrakraniella trycket är i det här stadiet är inget du skall lyssna på.

Ah ursäkta.. du är troligtvis mer kunnig och erfaren än mig, därför vill jag lära mig mer av dig.

Vilken annan typ av huvudvärk blir värre av att vila ? och värst på morgonen ?

"A headache is the most common symptom of increased ICP. It is often worse in the morning or after strenuous activit

Read more: http://www.cancer.ca/en/cancer-infor...#ixzz49XuWpgHQ
"

Ser fram emot att lägga till mer fakta till mina notater från din kommentar/Tack!!
Citera
2016-05-25, 03:30
  #12
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Ah ursäkta.. du är troligtvis mer kunnig och erfaren än mig, därför vill jag lära mig mer av dig.

Vilken annan typ av huvudvärk blir värre av att vila ? och värst på morgonen ?

"A headache is the most common symptom of increased ICP. It is often worse in the morning or after strenuous activit

Read more: http://www.cancer.ca/en/cancer-infor...#ixzz49XuWpgHQ
"

Ser fram emot att lägga till mer fakta till mina notater från din kommentar/Tack!!
Skickar ett PM.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback