Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-03, 07:05
  #73
Medlem
Tidigt 90-tal flyttade en familj somalier in i småstaden jag bodde i. Minns att jag blev helt stum när det strosade förbi 7-8 ungar och en fet kärring som tydligen tryckt ur sig varenda en. Hade aldrig sett en så stor familj förr.

Tappade hakan helt när en av ungarna vänder sig till mig och säger, Jävla! Jävla potatis!

Vad svarar man på det liksom?
Citera
2017-12-03, 07:26
  #74
Medlem
cacas avatar
Var väl på tv men live, ....nån ggr i mitten på 70 talet, minns att alla stannade upp och tittade. Han måste ha känt sig som värsta stjärnan då han var den första i stan. Idag blir man förvånad om man kan gå en gata utan stötta på åtminstående en.
Citera
2017-12-03, 07:28
  #75
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Vet inte. Men lekis iaf senast. Annars är jag ju själv neger så sen födseln antar jag.
Citera
2017-12-03, 07:34
  #76
Medlem
Ördögs avatar
Jaha, nu har en tråd om negerobservationer skapats också på I&I. Annars finns ju de här gamla trådarna:

(FB) Hur länge har det funnis negrer i Sverige?
(FB) Ditt Första Neger-möte.
(FB) Sveriges första neger?

Även i den här mammuttråden finns autentiska rapporter om hur det var att för första gången se en svart person i verkligheten.

(FB) Ordet "neger" (sammanfogad)
__________________
Senast redigerad av Ördög 2017-12-03 kl. 07:49.
Citera
2017-12-03, 08:06
  #77
Medlem
Pallestroms avatar
Slutet på 80 talet.
Citera
2017-12-03, 08:07
  #78
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Första negern såg man på 70 talet. fanns något barn program ledes av neger, så fanns negrer redan i Stockholm på 60 talet. Aftonbladet hade ett löp tom om det 1970 "Neger sköt greve på Östermalm.

Det var ju tvärtom. "Mord idag på Östermalm. Greve sköt neger med jaktgevär".
Citera
2017-12-03, 08:20
  #79
Medlem
Man tänker sig att det borde vara strax innan krigets slut. Det fanns en hel del svarta soldater i Amerikanska armén och några bör rimligtvis ha hamnat i Sverige om så bar som nödlandade fel-besättning. Vidare började det efter kriget anlända bananbåtar sedan haven blivit farbara och där fanns det ibland svarta besättningsmän. Sen fanns det ju jazzmusikerna som gjorde sporadiska besök här under 1900-talet. Men någon större tillströmning som Fil.Arn eller cirkusnegern påstå hade vi nog inte...
Citera
2017-12-03, 08:38
  #80
Medlem
Jag skulle som någon svarat på tidigare slutet av 40 början av 50. Men inte i någon större mängd. På min dåvarande skola 70tal gick 1 svart kille. Svensk mamma och Svart pappa från USA. Han gick givetvis under namnet Bensson i slutet av 70talet(lödder)
Citera
2017-12-03, 09:48
  #81
Medlem
I min hemstad såg jag kanske 2-3 negrar från det att jag var barn tills ca 14-15(90-talet till tidigt 2000-tal). Nu är de ju självklart överallt.
Citera
2017-12-03, 11:10
  #82
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det var ju tvärtom. "Mord idag på Östermalm. Greve sköt neger med jaktgevär".

Det lustiga är alla vänsterprogram på 70 talet använde man ordet neger . Stora artiister Johnny Bonde, Cornelis, Fred Åkerström och Siv Malmqvist har använt ordet neger i sina texter.

Så det där med att förbjuda order neger är 2000 tals företeelse.
Citera
2017-12-03, 18:31
  #83
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Förutom Gustav III lilla husneger experiment på 1700 talet, när fick Sverige sin första neger, i modern tid? 1970 talet?

För länge.

Man borde kastrera de manliga negrerna och tvångsavla de svarta tjejerna med oss vita killar. För att whitewasha de lite mer
Citera
2017-12-03, 18:41
  #84
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
För länge.

Man borde kastrera de manliga negrerna och tvångsavla de svarta tjejerna med oss vita killar. För att whitewasha de lite mer

Men dom fick pli på Gustaf III husneger, dom experimenterade med fri uppfostran det gick inte så bra. Men tydligen förökande han sej inte , annars skulle den som var ättling till Gustaf III husneger den skulle faktisk kunna titulera sej som Svensk men ändå vara mörkhyad.

Annars är det väl negrer som vita kvinnor vill ha pga storleken på deras penis.. Det finns en anledning varför 50+ kvinnor åker till gambia och köper sej en toyboy.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback