Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-05-15, 17:08
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nu är du orättvis, hon har också lagt ner miljoner för att NMR lyckades kapa till sig en ersättarplats i Borlänge!
Som jag skrivit tidigare i en annan tråd så hade Mona utan politiken varit en fabriksarbetare så politiken gjorde att hon kunde tjäna grova pengar. Hon drog vinstlotten
Citera
2016-05-15, 17:09
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Men mordet är ouppklarad och polisutredning pågår. Skuldfrågan är inte avgjord. Såna uttalanden kan påverka åklagarens arbete mot andra misstänkta. Svetsfan Röfvéns lampa lyser inte så starkt, han har nån gång lyckats dra ur sladden på sig själv genom att snava på den, så det är som det är med det. Det är hopplöst att försöka efterrationalisera hans pajaskonster.

Jag tror inte uttalandet påverkar utredningen det minsta, faktiskt. Även om jag här helt ense om att Löfven inte borde uttalat sig om Christer Pettersson.
Får anta att du menar att Löfven inte borde ha uttalat sig om Sahlin heller?
Citera
2016-05-15, 17:12
  #39
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Han beklagar det som hänt, men exakt är det han beklagar?
Det vet inte du, och inte någon annan heller.

Haha, nej precis, ingen vet vad han menar, frågan är om han ens själv vet det? Det är just den där otydligheten som besvärar mig, men du verkar uppenbarligen nöjd med den.

En statsminister som av olika anledningar inte kan kritisera andra ministrars (eller samordnares) snedsteg blir ju i stort sett överflödig.

Det är det en chef gör, han ser till att hans team håller sig inom rätt ramar och de som inte gör det blir han tvungen att ge sparken. Då finns det ingen anledning att låtsas som att allt är bra, när folk i hans team har skitit på sig inför öppen ridå.

Men det är bara min åsikt, jag accepterar och respekterar att du tycker annorlunda.
Citera
2016-05-15, 17:12
  #40
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Men mordet är ouppklarad och polisutredning pågår. Skuldfrågan är inte avgjord. Såna uttalanden kan påverka åklagarens arbete mot andra misstänkta. Svetsfan Röfvéns lampa lyser inte så starkt, han har nån gång lyckats dra ur sladden på sig själv genom att snava på den, så det är som det är med det. Det är hopplöst att försöka efterrationalisera hans pajaskonster.
Jo läser man mellan raderna var hans uttalande egentligen till utomjordingarna här på jorden med, om man nu är inne på sådana tankar.

Det finns mycket man kan beskylla folk för om man bara vill och med din barnsliga terminologi lär det ske väldigt frekvent och på ett sätt så man kan ta dig på djupaste allvar...
Citera
2016-05-15, 17:31
  #41
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag tror faktiskt inte att det är exakt det Löfven gjort. Om jag fattar dig rätt nu tycker du att han borde ha fördömt hennes handlingar i kraftfulla ordalag redan i början. Och det menar jag att det inte är hans sak att göra.
Jag vill inte ha handlingskraftiga politiker som sätter sig över rättsapparaten. Av den anledningen tycker jag att det var fel att Löfven uttalade sig om Christer Pettersson. I det här fallet gör han rätt.
Det låter lite som att du längtar efter en auktoritär ledare.

Jag tycker absolut att Löfven som statsminister kan säga att det är förkastligt att förtroendevalda missbrukar sin makt genom att hjälpa vänner med förvrängda intyg. Jag menar att det är hans plikt att göra det. Jag förstår inte hur detta är att sätta sig över rättsapparaten.

Auktoritär eller inte, men ett lands statsminister måste ju kunna uttrycka sig tydligt. I övrigt så är jag för en reform av demokratin så att makten sprids ut på många människor istället för som nu, där mycket makt koncentreras till relativt få människor.

Inte desto mindre anser jag att ett lands ledare måste bete sig som en ledare och inte som nån slags mummel-gubbe, som ger föraktfulla kommentarer om sitt eget folk i utländsk media.
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2016-05-15 kl. 18:01.
Citera
2016-05-15, 18:00
  #42
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Är det inte märkligt att han inte pratat med henne? Eller så ljuger han?

Jo, det är skitmärkligt eftersom han är hennes chef. Men båda har väl fullt upp med att skademinimera, så man väljer att hellre säga två ord för lite än ett för mycket.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback