Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-28, 16:13
  #13
Medlem
Förvånad att det inte är mer hype när Lawler skall slåss. Krig eller KO/TKO brukar vara garanterat när han är oktagonen. Frågan är huruvida hans chin fortfarande håller, speciellt mot en hard-hitter som Woodley.

Men om nu Lawler vinner och sedan även vinner över Wonderboy så tycker jag definitivt att han bör räknas med bland de bästa någonsin.
Citera
2016-07-28, 16:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavardag
Förvånad att det inte är mer hype när Lawler skall slåss. Krig eller KO/TKO brukar vara garanterat när han är oktagonen. Frågan är huruvida hans chin fortfarande håller, speciellt mot en hard-hitter som Woodley.

Men om nu Lawler vinner och sedan även vinner över Wonderboy så tycker jag definitivt att han bör räknas med bland de bästa någonsin.

från tidigare i tråden

Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Hoppas kortet fylls på lite också med lite bättre fights.Tror vi får en ny C i 170 i sommar, gillar lawler som fan men woodley är så farlig som man kan vara, har han som favorit på denna, alla dessa krig lawler varit i dom senaste matcherna har nog satt sina spår på hakan.

jag är själv förvånad över att det skrivits så lite i denna tråd. tycker kortet är helt OK med matt brown , ross pearson namajunas etc.

jag tycker verkligen denna match kommer bli intressant, lawler är en riktig krigare men samtidigt så öppnar han upp för att få head kicks, jag tror woodly är för snabb och jag tror det kommer bli en gris match på mattan de första ronderna , 4-5 ronden kommer nog avslutet åt något håll.

oavsett vad handlar det för lawler om att få ha bältet x antal månader till för vinner han här kommer wonderboy plocka isär honom ståendes.

picks för galan

woodley via avslut
brown via avslut (tror sub)
pearson via dec
namajunas via sub
rivera via dec
krylov via KO

hajpa upp galan nu gubbar!!!!
Citera
2016-07-28, 17:01
  #15
Medlem
Mx_1337s avatar
Svårt att bestämma mig kring vad jag ska tro om main event.

Antingen att Lawler kommer bli för mycket för Woodley, som inte kommer få till någon ren träff i början och sen mot mitten av matchen kommer vara slut och bli totalt sönderkrigad av en som vanligt stark ända in i kaklet-Lawler.

Men, att Lawler gång på gång på gång tar sina vinster genom att ge och ta och lyckas stå på toppen av alla dessa Fight of the Year-kandidater, kommer såklart att slå tillbaka på honom förr eller senare. Woodley har kapacitet att ta vara på detta och smälla honom. Har dock svårt att se Woodley's kondition hålla för att försöka brottas i 25 minuter också..
Citera
2016-07-28, 19:40
  #16
Medlem
systemcepes avatar
Nåja, jag tror att Lawler vinner men han börjar bli gammal och Woodley har en slägga till hand, så om Woodley vinner så blir jag inte förvånad. Vinner Woodley vid domslut blir jag dock förvånad.
Citera
2016-07-29, 09:58
  #17
Medlem
mmas avatar
http://www.bloodyelbow.com/2016/7/28...cutting-issues

Citat:
Justin Scoggins is out of his pivotal flyweight bout against Ian McCall at UFC 201 this weekend due to weight cutting issues. His father, Chris Scoggins, confirmed the news to BloodyElbow.com. UFC officials have not announced the bout's cancellation at the time of this article's publish.

Tråkigt, gillar Scoggins.
Citera
2016-07-29, 13:04
  #18
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://www.bloodyelbow.com/2016/7/28...cutting-issues



Tråkigt, gillar Scoggins.
Det var en 125-matchup jag faktiskt såg fram emot. Intressant att Scoggins blev intervjuad strax innan nyheten om att han inte skulle klara vikten kom, där han sa att han kanske skulle gå upp till 135 i framtiden..
Citera
2016-07-31, 11:28
  #19
Medlem
MentosFruitcores avatar
Bra kort, trots allt. Alla matcher var intressant och sevärda, trots ett svagt kort på pappret.

Karolina vs JJ i Polen är väl troligt nu? Om det inte blir New York dvs. Hur som helst Karolina väldigt skicklig på insidan och i clinchen... Har otroligt svårt att se henne göra något mot JJ dock.

Woodley ny champion... Helt sjukt vad det byts bälten i år. Alla i första ronden också. Nunes, Stipe, Bisping, Alvarez och nu Woodley. Förväntat att om Woodley skulle vinna så skulle det ske i först eller andra via denna typ av TKO. Roligt att det första Woodley gör som champ är att ducka frrån Wonderboy, vill ha Diaz/GSP
Citera
2016-07-31, 12:26
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Bra kort, trots allt. Alla matcher var intressant och sevärda, trots ett svagt kort på pappret.

Karolina vs JJ i Polen är väl troligt nu? Om det inte blir New York dvs. Hur som helst Karolina väldigt skicklig på insidan och i clinchen... Har otroligt svårt att se henne göra något mot JJ dock.

Woodley ny champion... Helt sjukt vad det byts bälten i år. Alla i första ronden också. Nunes, Stipe, Bisping, Alvarez och nu Woodley. Förväntat att om Woodley skulle vinna så skulle det ske i först eller andra via denna typ av TKO. Roligt att det första Woodley gör som champ är att ducka frrån Wonderboy, vill ha Diaz/GSP

kortet var suveränt, tyvär verkar det vara så att om inte conor mcgregor är med på kortet så blir folk inte taggade... är man ett äkta fan är en match oavsett resultat med robbie lawler en bra match. jag skrev redan i maj att woodley skulle ta hem det, stiles makes fights som det sägs, kollade tillbaka på min spread sheet och jag har missat 1/8 titelmatcher, ett bra rekord tycker jag.

woodley mot wonderboy är en svår match up stilmässigt för båda herrarna, wonderboy fightas väldigt lång och är snabb men lika så woodley, skulle matchen ebba ut i framtiden är det underspel i ronder som gäller från ett rent betting perspektiv.

som jag skrivit i andra trådar är woodley och wonderboy dom 2 jag valt sen flera år tillbaka att få bälte i welterweight hade varit trevligt att se vem som e C mellan dessa men det finns en match jag vill se i mellan...

jag ser gärna woodley mot nick diaz, som woodley själv sa han drar ppv´s gjort mycket för sporten så varför inte rida på vågen från sin bror och få det att hända.


vilken respekt jag har för robbie lawler, inga ursäkter, tog förlusten med hakan uppe och vsade stor klass. inget annat än respekt !!!
Citera
2016-07-31, 12:57
  #21
Medlem
Noose..s avatar
Någon här som gissar på att Tyron Woodley går på något?
__________________
Senast redigerad av Noose.. 2016-07-31 kl. 13:07.
Citera
2016-07-31, 13:41
  #22
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Någon här som gissar på att Tyron Woodley går på något?
Vatten, kreatin och hårt arbete, mannen. 100% naturligt.


Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn

jag ser gärna woodley mot nick diaz, som woodley själv sa han drar ppv´s gjort mycket för sporten så varför inte rida på vågen från sin bror och få det att hända.


vilken respekt jag har för robbie lawler, inga ursäkter, tog förlusten med hakan uppe och vsade stor klass. inget annat än respekt !!!

Lawler/Diaz skulle vara mycket mer logistiskt. Där finns det historia. Båda drar större PPVs än Woodley.

Nej, Wonderboy ska slåss om titeln näst. Han skulle gå före Woodley, men nu finns det inga ursäkter kvar.
Citera
2016-07-31, 16:16
  #23
Medlem
Mx_1337s avatar
Största skrällen var ju dock Ellenberger. Trodde verkligen att han var slut. Brown är väl inte heller den bästa versionen han någonsin varit, men samtidigt är han en riktig krigare som jag inte såg hur Ellenberger skulle smälla så snabbt!
Citera
2016-07-31, 18:51
  #24
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Största skrällen var ju dock Ellenberger. Trodde verkligen att han var slut. Brown är väl inte heller den bästa versionen han någonsin varit, men samtidigt är han en riktig krigare som jag inte såg hur Ellenberger skulle smälla så snabbt!

Det drog ner mest jubel hos mig! Har alltid gillat honom, och det har ju verkligen gått trögt på slutet. Tränar han fortfarande med den där muppen som också tränar Ronda? Eller har han tagit sig i kragen och tränar på ett bättre gym tro?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback