Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-13, 20:29
  #1
Medlem
fantomas318s avatar
Halloj Flashback'ers!
Innehåller rödbetor C-vitamin?
Isf hur mycket?

//Thanks a lot!
Citera
2016-05-14, 00:17
  #2
Medlem
http://www7.slv.se/SokNaringsinnehal...oodDetails/294
Citera
2016-05-14, 00:27
  #3
Medlem
Så jävla äckligt.. Eller nja men ända sedan jag åt "hårda små" råa rödbetor fan spydde på vägen hem när jag cyklade typ 3 gånger "ba luta sig fram på styret" sen köra på "haha hade t,om lagt mig i gräset en stund senare spydde jag.. Sen hemma också.. Fyfan haft en "förakt" mot dem sedan dess.. Nä fyfan "Kommer ihåg att jag hade typ 5 polare hemma där" så när jag spydde vid trappan mot toan" så fick dem typ "hoppa över" stackars "Kommer ihåg ena typ "åh fyfan" typ tror han "höll för ansiktet" fast vadfan jag borde varit på toan? så vet ej hur jag minns.. Men kommer oxå ihåg precis innan gick jag till morsan sa typ "Jag måste typ spy" bra tillfälle att ha polare då


Det var när jag var typ 10 år.. Men ja då kunde jag äta det?! Men nu nja tänker bara på hårda rödbetor
__________________
Senast redigerad av Ufc123 2016-05-14 kl. 00:37.
Citera
2016-05-14, 06:55
  #4
Medlem
BlueStars avatar
Godis, frukt och snacks --> Näring, kost och kosttillskott
/Moderator
Citera
2016-05-14, 11:32
  #5
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Så jävla äckligt.. Eller nja men ända sedan jag åt "hårda små" råa rödbetor fan spydde på vägen hem när jag cyklade typ 3 gånger "ba luta sig fram på styret" sen köra på "haha hade t,om lagt mig i gräset en stund senare spydde jag.. Sen hemma också.. Fyfan haft en "förakt" mot dem sedan dess.. Nä fyfan "Kommer ihåg att jag hade typ 5 polare hemma där" så när jag spydde vid trappan mot toan" så fick dem typ "hoppa över" stackars "Kommer ihåg ena typ "åh fyfan" typ tror han "höll för ansiktet" fast vadfan jag borde varit på toan? så vet ej hur jag minns.. Men kommer oxå ihåg precis innan gick jag till morsan sa typ "Jag måste typ spy" bra tillfälle att ha polare då


Det var när jag var typ 10 år.. Men ja då kunde jag äta det?! Men nu nja tänker bara på hårda rödbetor

Kan man äta rödbetor råa?
Citera
2016-05-14, 21:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Kan man äta rödbetor råa?

Vet ej plugget som serverade det
Citera
2016-05-15, 07:03
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Kan man äta rödbetor råa?

Det är faktiskt ganska gott med rårivna rödbetor i diverse sallader. Det ger en trevlig färg dessutom
Citera
2016-07-28, 17:39
  #8
Medlem
Apologists avatar
Jag har hört att Rödbetor hjälper penis hälsan?
Citera
2017-02-07, 02:21
  #9
Medlem
japanskbruds avatar
köpt inlagda rödbetor av 3 olika märken den senaste tiden .. fått slänga skiten för allla burkar smakade starkt av mögel. Även med väldigt långt till bäst före datum. Är dom helt jävla efterblivna eller? Rödbetor smakade aldrig mögel för 20 år sen.
Citera
2017-02-07, 03:12
  #10
Medlem
Yeahvlens avatar
Ja, det innehåller lite askorbinsyra. Runt 10mg per 100g i sin råa form. Något lägre i tillagad form, men det får man leva med ifall man prioriterar smak! Bara att äta ännu mer så täcker man upp för det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback