Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-13, 18:40
  #1
Medlem
Hej,

Vet att det finns liknande trådar ute men de är ganska gamla så tänkte fråga igen. Är det försent att börja med tex MMA eller thaiboxning som 25-åring? Syftet är inte att tävla utan att träna. Hur är det i nybörjargrupperna, kommer jag bli tvungen o träna med massa 16-åringar eller finns det många andra i min ålder?
Citera
2016-05-13, 19:10
  #2
Medlem
Fegyvereks avatar
Självklart inte för sent! Varierar vilt åldersmässigt i nybörjargrupperna.

Jag började när jag var 24, och var både yngre folk och äldre. Schysst blandning

Så gå dit och testa en- två gånger? Då får du bäst svar. Synd att skita i, pga rädsla för yngre haha.

Vad är problemet med det förresten? Ni är ju där för att träna gemensamt intresse, inte något annat

-Ha det najs!
Citera
2016-05-13, 19:12
  #3
Medlem
Tack för svar!

Haha nej inget direkt problem med yngre väl. Men kan ändå kännas lite stelt o bara träna med barn egentligen. Men som du säger, samma intresse för träning osv.

Får helt enkelt testa o se!
Citera
2016-05-13, 19:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswagster
Tack för svar!

Haha nej inget direkt problem med yngre väl. Men kan ändå kännas lite stelt o bara träna med barn egentligen. Men som du säger, samma intresse för träning osv.

Får helt enkelt testa o se!

Om det gäller träning för livet så är alla i samma båt. Då gäller vilken träning som är bäst, inte vilka som tränar?

https://en.wikipedia.org/wiki/Krav_Maga
Citera
2016-05-13, 21:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswagster
Hej,

Vet att det finns liknande trådar ute men de är ganska gamla så tänkte fråga igen. Är det försent att börja med tex MMA eller thaiboxning som 25-åring? Syftet är inte att tävla utan att träna. Hur är det i nybörjargrupperna, kommer jag bli tvungen o träna med massa 16-åringar eller finns det många andra i min ålder?

Nej för sjutton Jag är 35+ och håller på fortfarande utan problem. Har tränat några olika stilar, BJJ just nu.

Det brukar finnas "vuxna" på de flesta klubbar, även nybörjare. Jag har kört med folk som är 50+ och still going strong.

Jag skulle nästan säga att åren runt 25 är en "sweet spot" för kampsport. Du lär vara betydligt starkare än de flesta 15-20-åringar. Samtidigt bör du fortfarande återhämta dig från skador snabbare än vid 30+

Så jag tycker absolut du ska köra igång.
Citera
2016-05-13, 21:25
  #6
Medlem
mmas avatar
Är syftet inte att tävla utan bara för skoj, då finns inget "tak" på ålder (nåja) men 25 är ju ingenting.
Citera
2016-05-14, 13:57
  #7
Medlem
wskixs avatar
Med tanke på att du heter yoloswagster kanske 16-åringar passar dig bättre än du tror
Citera
2016-05-14, 17:15
  #8
Medlem
Jadå det är bara att köra på. Tips är att provträna på några olika ställen och hitta en klubb med skön stämning. 25 är ingen ålder, har sett 40+ börja träna och trivas med MMA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback