Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 11:36
  #349
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Så jag har nu uppnått Laidback-status men klockan visar inget när jag blivit citerad?
Nu vet inte jag exakt hur tekniken funkar, men det kan vara så att du måste vänta till nästa dag eftersom något jobb körs på nätterna. Tror att det är något liknande med nya konton som måste vänta tre dygn innan de kan posta.

Sedan vet jag inte vad "sex månader" betyder i det här sammanhanget. En snabbkoll antyder att sex månader kan motsvara mellan 181 och 184 dagar. En enkel lösning i det här fallet vore att bara bestämma sig för ett antal dagar, exempelvis att 6 månader = 183 dagar.


Tillägg: Hur ser dina notisinställningar ut?
Citera
2018-03-12, 11:43
  #350
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Nu vet inte jag exakt hur tekniken funkar, men det kan vara så att du måste vänta till nästa dag eftersom något jobb körs på nätterna. Tror att det är något liknande med nya konton som måste vänta tre dygn innan de kan posta.

Sedan vet jag inte vad "sex månader" betyder i det här sammanhanget. En snabbkoll antyder att sex månader kan motsvara mellan 181 och 184 dagar. En enkel lösning i det här fallet vore att bara bestämma sig för ett antal dagar, exempelvis att 6 månader = 183 dagar.


Tillägg: Hur ser dina notisinställningar ut?

Aha, visste inte att det fanns alternativ för funktionen, mycket riktigt var inte "citeringar" ikryssat, har gjort det nu, får se om det funkar nu. Tack för hjälpen.
Citera
2018-03-12, 14:04
  #351
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2018-03-12, 19:00
  #352
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Så jag har nu uppnått Laidback-status men klockan visar inget när jag blivit citerad?

Det uppdateras en gång per dygn så du kan få vänta upp till 24 timmar.
Citera
2018-03-12, 20:31
  #353
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det uppdateras en gång per dygn så du kan få vänta upp till 24 timmar.

Nej det var inställningarna på notifikationer som var felet, fixat nu.
Citera
2018-06-30, 10:10
  #354
Medlem
Enoch.Thulins avatar
I morse hade jag ca 10 notifikationer. Men typ 6 av dessa var "döda", dvs inläggen dom pekade på hade blivit raderade. Då jag är nyfiken av naturen så stör det mig att jag inte kan se vad dom skrev till mig.

Så antingen kanske man kan ta bort notifikationer när själva inläggen försvinner, eller ännu hellre så vill man se inläggen under en rubrik som indikerar just att det rör sig om raderade inlägg.

Nu rörde det sig kanske bara om taffliga personangrepp, men även sådana kan vara underhållande att få läsa, speciellt om dom blivit raderade & gärna varnade också.
Citera
2018-06-30, 10:33
  #355
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I morse hade jag ca 10 notifikationer. Men typ 6 av dessa var "döda", dvs inläggen dom pekade på hade blivit raderade. Då jag är nyfiken av naturen så stör det mig att jag inte kan se vad dom skrev till mig.

Så antingen kanske man kan ta bort notifikationer när själva inläggen försvinner, eller ännu hellre så vill man se inläggen under en rubrik som indikerar just att det rör sig om raderade inlägg.

Nu rörde det sig kanske bara om taffliga personangrepp, men även sådana kan vara underhållande att få läsa, speciellt om dom blivit raderade & gärna varnade också.
Tänk på att de raderade inläggen kan innehålla festliga grejer som barnporr och användares påstådda personnummer.
Citera
2018-06-30, 10:40
  #356
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tänk på att de raderade inläggen kan innehålla festliga grejer som barnporr och användares påstådda personnummer.
Jo, det är ju sant, sånt måste givetvis raderas fullständigt. Jag misstänker dock att en del av de raderade inläggen mest handlade om vilket jävla svin jag är.
Citera
2018-06-30, 10:42
  #357
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I morse hade jag ca 10 notifikationer. Men typ 6 av dessa var "döda", dvs inläggen dom pekade på hade blivit raderade. Då jag är nyfiken av naturen så stör det mig att jag inte kan se vad dom skrev till mig.

Så antingen kanske man kan ta bort notifikationer när själva inläggen försvinner, eller ännu hellre så vill man se inläggen under en rubrik som indikerar just att det rör sig om raderade inlägg.

Nu rörde det sig kanske bara om taffliga personangrepp, men även sådana kan vara underhållande att få läsa, speciellt om dom blivit raderade & gärna varnade också.
Inlägg som raderas ska försvinna från notiserna. Den buggen har påtalats flera gånger och jag var säker på att det var åtgärdat. Jag har påtalat det internt - igen. Vem vet, den buggen kanske är åtgärdad inom vår livstid.
Citera
2018-06-30, 16:35
  #358
Medlem
Den har funnits i två år nu. Är det inte dags att släppa den till folk utan LB-status?
Citera
2018-06-30, 20:40
  #359
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jo, det är ju sant, sånt måste givetvis raderas fullständigt. Jag misstänker dock att en del av de raderade inläggen mest handlade om vilket jävla svin jag är.

Ja, det känner jag igen när jag själv varit i samma situation. Du verkar dock tycka att det är kul att läsa dylikt, men för för mig är det inget nytt så jag behöver inte få det bekräftat ytterligare en gång.

Som ovan nämnts vore det dock istället bra om raderade inlägg även raderade notifikationen. Inte för att jag kollar notifikationer speciellt ofta, men ändå. Något som inte finns borde inte synas.
Citera
2018-07-19, 21:46
  #360
Medlem
Jadebusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Den har funnits i två år nu. Är det inte dags att släppa den till folk utan LB-status?
Ja, varför finns funktionen enbart för medlemmar med LB-status? Det är ett jävla sjå att hoppa mellan inläggen man gjort för att se om någon medlem kräver min omedelbara uppmärksamhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback