Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-14, 20:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Enligt vem? Var kan man ta del av definitionen av "vänlig" som gjorts? På vilket sätt var det inte förenligt med gott ledarskap? Hur definieras "gott ledarskap"?
Det var, tror jag, läkarfackets ordförande på Karolinska som framförde kritiken att det test som potentiella chefer var tvungna att ta missgynnade personer som var vänliga mot andra. Hon menade att det inte fanns någon motsättning mellan att ha en vänlig läggning och att vara en bra ledare. Jag vet inte vad hon lade i ordet vänlig.
Citera
2016-07-06, 13:01
  #14
Medlem
Raxbahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
När du ligger på operationsbordet, vill du att kirurgen säger: "Skulle fröken vilja ge mig en skalpell du har lättillgänglig? Förresten, vad fin i håret du är idag!" eller: "Skalpell fem, NU!"

Läste du överhuvudtaget vad jag skrev, innan du citerade mig?

Ditt exempel är irrelevant eftersom varken den ena eller andra ordväxlingen förekommer i verkligheten. Båda typerna (om de nu funnits i verkligheten) skulle innebära förhöjda risker för fel och därmed livsfara för en patient.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback