Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-12, 20:23
  #37
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Det finns ett riktigt stort problem med denna serie, kalla det för en elefant i rummet. Detta sänker dessvärre betyget en aning.
Har sett fem avsnitt och det här är en riktigt stabil sci fi noir.

Huh?
Citera
2018-02-12, 20:25
  #38
Medlem
Energiknippes avatar
Jag förstår verkligen inte vad folk gnäller om. Jag tyckte den var helt fantastisk och då är jag normalt sett inte ens ett sci-fi fan. Tyckte hela serien var askön och streckkollade den trots långa avsnitt. Bäta serien på länge!

Förstår inte vissa frågor heller, släpp chipspåsen, mobilen och annat när ni kollar på en serie där man behöver vara med lite för att förstå var som händer. Håll er till Hawaii 5-0 om ni ska multitaska.
Citera
2018-02-12, 20:34
  #39
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Bland det bästa jag sett på Netflix.
Spännande och ett vackert foto. Det märks att man har kostat på serien.
Extra plus för att serien var avslutande.
Ska jag klaga på något så är det väl att det blev tjatigt sista avsnitten mellan bror och syster.
Jag rekommenderar serien till den som gillar Sci-Fi.
Citera
2018-02-12, 20:37
  #40
Medlem
Ytterligare en bra serie från Netflix.
Hoppas bara att det kommer en säsong 2.
Citera
2018-02-13, 00:00
  #41
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Huh?

Tjejen som spelar poliskvinnan är dessvärre en ganska usel skådis vilket förstör en del.
Citera
2018-02-18, 15:39
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle

Jag gillar hur Joel Kinnaman har blivit en av de mest attraktiva skadisarna i Hollywood.
Brukar bli så när man är jude. Då får man förtur.
Citera
2018-02-18, 21:51
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Tjejen som spelar poliskvinnan är dessvärre en ganska usel skådis vilket förstör en del.
jag har bara sett ett avsnitt hittills men jag kan bara hålla med. Hela hennes karaktär känns så jäkla krystad och fel. En "tuff" latino hundratals år, om inte tusentals år i framtiden som är exakt likadan som random latino från B-film idag. De kunde väl åtminstone försöka utveckla etniciteten lite så man iaf får känslan att hon hör hemma i serien.
Citera
2018-04-11, 18:19
  #44
Medlem
Första avsnittet och jag är i exta. Mycket bättre än Westworld. Hoppas den fortsätter i samma klass.
Citera
2018-07-28, 20:22
  #45
Medlem
santacls avatar
https://tvline.com/2018/07/27/altere...joel-kinnaman/

Netflix has renewed Altered Carbon for Season 2, albeit with a number of significant tweaks. The biggest change: Avengers staple Anthony Mackie is replacing Joel Kinnaman as Takeshi Kovacs. Additionally, Alison Schapker (The Flash, Fringe) has come aboard as co-showrunner.
Citera
2018-08-27, 00:49
  #46
Avstängd
pethoms avatar
Jag gillar s.k. science fiction filmer men den första delen fick mig att hoppa framåt några gånger eftersom det var alltför många klyschor som tråkade ut mig. Det är i alla fall bra att Joels engelska (amerikanska) har blivit bättre och att han inte har försvunnit från att vara framför kameran.
Citera
2018-08-27, 10:57
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Jag gillar s.k. science fiction filmer men den första delen fick mig att hoppa framåt några gånger eftersom det var alltför många klyschor som tråkade ut mig. Det är i alla fall bra att Joels engelska (amerikanska) har blivit bättre och att han inte har försvunnit från att vara framför kameran.
Det känns som Joel gjorde sig bättre förr i dom smalare svenska filmerna?
Citera
2018-08-27, 21:30
  #48
Avstängd
pethoms avatar
Jag har inte glott på alla filmer eller tv-serier han har varit med i. Men i de jag har glott på har han alltid spelat någon med något slags problem som hela tiden pratar och agerar lite som Henrik Larsson och Stefan Edberg gör/gjorde i intervjuer på tv-sporten. Kan han inte spela andra, lite gladare, roller eller har han fastnat i facket "alla dessa deppiga karaktärer"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback