Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 23:30
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Är det inte rätt barnsligt att ge en film ett lägre betyg än du egentligen tycker den är värd bara för att du anser att andra ger den ett för högt betyg? Att ni ens bryr er om betyget av en film på IMDB är fånigt. Att ni sedan utser er själva till dem som ska balansera ut betygen också visar på att ni tar det hela på för stort allvar.
Se filmjäveln, gilla den eller ogilla den, diskutera den, men sluta tro att det pågår något kulturkrig.
Ja, det är jättelöjligt! Sen att du är så skönt skitnödig och lillgammal - antagligen detta subforums mest självälskande SJW till dags dato - grinar över inlägget gör det tydligt att det pågår ett kulturkrig. Åtminstånde i din pk-skalle.
Citera
2018-07-12, 23:34
  #266
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tictaco
Ja, det är jättelöjligt! Sen att du är så jävla skönt skitnödig och lillgammal - antagligen detta subforums mest självälskande SJW till dags dato - grinar över inlägget gör det tydligt att det pågår ett kulturkrig. Åtminstånde i din pk-skalle.
Bäst du går och ger några filmer dåligt betyg nu för att visa var skåpet ska stå.
Citera
2018-07-14, 19:24
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Kollat 10 minuter.

Seriöst. Vad är det för skit? Hur sannolikt är det att afrikanska urinvånare besitter högteknologi?

Lika troligt som att en babian kan uppfinna nästa iPhone.

Blir bara löjligt.

seriöst, du begär "sannolikhet" från Marvel? Som hittat på de mest otroliga osannolika scenarier i underhållningssyfte i snart 60 år?

Se en dokumentärfilm istället, du verkar ju fullständigt intelligensbefriad.
Citera
2018-08-03, 00:10
  #268
Medlem
Tvonds avatar
Klart sämsta MCU filmen hittills. Snygga kostymer dock men ett riktigt sömnpiller långt ifrån Avengers Infinty wars klass eller Thor.
Citera
2018-08-07, 12:00
  #269
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
seriöst, du begär "sannolikhet" från Marvel? Som hittat på de mest otroliga osannolika scenarier i underhållningssyfte i snart 60 år?

Se en dokumentärfilm istället, du verkar ju fullständigt intelligensbefriad.

Den saknar massor av viktigt grundarbete för att göra den till en relaterbar saga.
Kulturen som uppvisas i filmen är inget annat än t.ex. primitivistisk negerkultur.

Om de har skapat ett högteknologisk samhälle som ligger hundratals år framför vår kultur sedan länge. Hur kommer det sig att de fortfarande lever och talar som träsknegrer. Dessutom har de interna träsknegerkonflikter.
Hade vibraniumet gjort dem smartare, starkare och bättre på alla vis, hade de utvecklats bortom träsknegrer, lajvade av amerikanska skådespelare.

SJW´s får ju givetvis ha sina svarta som sina egna träsknegrer i media och film, för min del.
Men jag är förvånad över att t.ex. stora svarta skådespelare ställer upp på negerlajv, när de i egenskap av rika och del av kultureliten borde äga tillräckligt med distans för att veta bättre.

Edit: Filmen är redan i princip bortglömd och det med all rätt.
Det faktum att den enbart skulle få hyllas som världens bästa film, har en hel del att säga om hur svarta är SJW´s egendom som träsknegrer.
__________________
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2018-08-07 kl. 12:04.
Citera
2018-08-07, 19:29
  #270
Medlem
Warmanes avatar
Förstår inte varför ni nazister hade ett intresse av att se denna film i första taget...
Citera
2018-08-10, 11:26
  #271
Medlem
Tycker den var en av MCUs bättre filmer. Man får hålla i huvudet att MCU är ett fiction universe och inte vårt riktiga universe, men det klarar tydligen inte nazisterna i tråden.
Citera
2018-08-10, 11:27
  #272
Medlem
Jagtardindotters avatar
Alla gick runt och sa den där wakanda banda grejen i månader. Såg filmen igår och jag kan inte förstå vad som var så himla bra med filmen, den får betyg 4/10 av mig.
Citera
2018-08-25, 15:33
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Klart sämsta MCU filmen hittills. Snygga kostymer dock men ett riktigt sömnpiller långt ifrån Avengers Infinty wars klass eller Thor.
Där tycker vi olika! Är ganska pessimistisk till alla nya marvelfilmer. Blir för mkt av allt men denna förvånade bättre än jag trodde. Bästa blockbusterfilm jag sett i år. Ingen oscarsrulle men ändå helt okej.
Trodde ändå kritikerna hade hypat den pga de va svarta skådisar men den va bra.
Citera
2018-08-25, 15:52
  #274
Medlem
Tripportreats avatar
Jag tyckte filmen var rätt trevlig, T’Challa är väl inte den ballaste hjälten i Marvels universum men jag gillade blandning av högteknologi och bibehållen anknytning till naturen.

Klart att det var det var det som var tanken med filmen, Disney vet ju vad folk i allmänhet gillar.

Blir så trött på pretton som måste ogilla saker bara för att det är mainstream, kan man inte bara låta en film vara trevlig att titta på?

//tripportreat
Citera
2018-09-19, 22:18
  #275
Medlem
J.R.s avatar
Någon som har koll på när denna filmen kommer på Viaplay?
En kompis nämnde att det skulle bli så snart. Såg den (tror jag) på bio men minns ingenting av den.. Har hört att den ska vara bra dock.
När premiär på viaplay, alltså.?
Citera
2018-11-17, 00:33
  #276
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Någon som har koll på när denna filmen kommer på Viaplay?
En kompis nämnde att det skulle bli så snart. Såg den (tror jag) på bio men minns ingenting av den.. Har hört att den ska vara bra dock.
När premiär på viaplay, alltså.?

Den ligger på viaplay nu

Är filmen svår att hänga med i och förstå? Jag är inget stort fan av superhjältefilmer. Batman med Nolan/Bale utöver det är intresset begränsat. Jag vill se den för att se vad alla talar om och soundtracket är rätt bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback