Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-24, 22:35
  #1
Medlem
BrotherLouies avatar
Någon som har varit i Val Thorens och har något spännande att dela med sig?
Sköna barer, nattklubbar? Var hotellet bra osv, osv.
Ska nämligen dit i vinter men all info jag har hittat om den är ganska bristfällig.
Citera
2005-11-24, 23:39
  #2
Medlem
Madchilds avatar
Var där -03 och det var helt suveränt. Var med familj så det blev inte mycket festa. Byn är hyffsat stor och jäkligt mysig och det fanns iallafall gott om restauranger och pubar längs med gatan och den lilla 'kärnan'. Käket var såklart riktigt bra, det är Frankrike vi snackar om..

Åkningen var sjukt bra. Både den pistade och pudret. Det ligger tre andra dalar i anslutning och det kan vara värt att köpa det liftkortet - inte dumt att kunna åka nån timme i sträck utan att häcka i liften (har för mig att det är Europas största system med alla dalar ihopräknade). Men åkningen i själva Val Thorens-dalen går ju inte av för hackor bara den..

Jag har inte så mycket att jämföra med, men Val Thorens är lätt det bästa stället jag besökt i Alperna, blir jävligt avis..
Citera
2005-11-25, 01:44
  #3
Avstängd
Riktigt schysst!

Besök Hotel Tango som ägs av langley travel, kryllar av svenskar under afterskin. De har även happyhour med 2 drinkar för 1 å då e det knökat med jävligt bra drag å liveband varje kväll!

Val thorens e jävligt fint =)
Citera
2005-11-25, 19:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Någon som har varit i Val Thorens och har något spännande att dela med sig?
Sköna barer, nattklubbar? Var hotellet bra osv, osv.
Ska nämligen dit i vinter men all info jag har hittat om den är ganska bristfällig.

afterski: tango - svenskhäng och the frog - galna britter
allt stänger 01 utom 2 ställen som har öppet till fyra, underground och ett ställe till som jag inte kommer ihåg namnet på.
ett ligger iaf högst upp i byn brevid the frog, det andra ligger -under- pisten som kommer ner från plain sud, altså nästan mitt i byn.
det mitt i byn har klart fräschast lokaler och är störst, men hänger mest frassar och centraleuropiska nationaliteter, stället vid froggen e mest svenskar o britter.

testa själv o ta den som känns bäst.
tycker natt natt livet sög ganska bra.
satsa på att bli redigt packad på afterskin, gå hem o lägg dig och var redo för ännu en dag i pudret dagen efter istället!

///B
Citera
2005-11-26, 17:39
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av badis
afterski: tango - svenskhäng och the frog - galna britter
allt stänger 01 utom 2 ställen som har öppet till fyra, underground och ett ställe till som jag inte kommer ihåg namnet på.
ett ligger iaf högst upp i byn brevid the frog, det andra ligger -under- pisten som kommer ner från plain sud, altså nästan mitt i byn.
det mitt i byn har klart fräschast lokaler och är störst, men hänger mest frassar och centraleuropiska nationaliteter, stället vid froggen e mest svenskar o britter.

testa själv o ta den som känns bäst.
tycker natt natt livet sög ganska bra.
satsa på att bli redigt packad på afterskin, gå hem o lägg dig och var redo för ännu en dag i pudret dagen efter istället!

///B

Malaysia heter nattklubben under pisten.
Citera
2005-11-27, 23:38
  #6
Medlem
BrotherLouies avatar
Okej, fan det låter ju jävla nice ändå!
Någon som har någon koll på om det finns typ kokain eller röka upp i bergen där? Svårt att fixa, priser osv? antar att det svårt men ändå
Citera
2005-11-28, 00:23
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Okej, fan det låter ju jävla nice ändå!
Någon som har någon koll på om det finns typ kokain eller röka upp i bergen där? Svårt att fixa, priser osv? antar att det svårt men ändå


köpte inget personligen eller så, men cannabis ska tydligen va ganksa lätt att få tag på har jag hört.
Men du behöver inte röka, du e högt upp där ändå ;P
Citera
2005-11-28, 14:12
  #8
Medlem
BrotherLouies avatar
Haha jo, hörde att man ska akta sig lite med alkoholen, med tanke på den höga höjden!
Vad ligger prisnivån på då? Restauranger osv? Inträde på nattklubbarna?
Vad kostar en öl eller drink ute, på en vanlig bar jämfört med de större nattklubbarna?
Citera
2005-11-28, 17:44
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Haha jo, hörde att man ska akta sig lite med alkoholen, med tanke på den höga höjden!
Vad ligger prisnivån på då? Restauranger osv? Inträde på nattklubbarna?
Vad kostar en öl eller drink ute, på en vanlig bar jämfört med de större nattklubbarna?

hm ska jag va ärlig så kommer jag inte riktigt ihåg, har för mig malaysia köpte man typ ett vecko kort så hade man inträde hela veckan.

Ölpriserna å maten ligger över sverige, men tangos happy hour 2 drinkar för 1 tjänar du lite cash på¨
sen kan du ju köpa billig öl i affärerna
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f271989

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback