Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-12, 11:48
  #1
Medlem
Hej.
Installerade Windows Tiny7 på en äldre bärbar dator. Men efter det kommer jag inte in på Skype. Har prövat köra äldre versioner av Skype, men samma sak: det går inte att logga in.

Beror det på Win Tiny7?
Finns det nån lösning?
Citera
2016-05-12, 11:50
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzardry01

Beror det på Win Tiny7?
Finns det nån lösning?

Ja.
Inte sålänge du fortsätter med Tiny7 såvittjagvet.
Citera
2016-05-12, 11:58
  #3
Medlem
Skype kräver internet Explorer. Släng in det och senaste uppdateringarna för Windows så ska det fungera.
Citera
2016-05-12, 12:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einand
Skype kräver internet Explorer. Släng in det och senaste uppdateringarna för Windows så ska det fungera.

OK. Senaste Internet Explorer kräver Service Pack 1 (SP1) för att installeras. Ack och ve!

Så vad gör jag? Behöver Skype.
Citera
2016-05-12, 12:23
  #5
Medlem
Finns det nån väg runt detta - logga in på Skype utan att använda SKype-programmet?
Citera
2016-05-12, 13:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzardry01
Finns det nån väg runt detta - logga in på Skype utan att använda SKype-programmet?

Du kan väl köra webbversionen i alla fall?

https://web.skype.com/
Citera
2016-05-12, 20:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaquezz_
Du kan väl köra webbversionen i alla fall?

https://web.skype.com/

Ja det får bli det då...
Citera
2016-09-04, 13:46
  #8
Medlem
Jag hittade en lösning på detta. Så om det är nån som kör Tiny7 (lämpligt för äldre datorer, obs installera inte drivrutiner för video/grafik, då försvinner en del av den eftertraktade hastigheten på datorn...)...

1) Ladda ner Portable Skype, finns på thepiratebay. Logga inte in än.
2) I Internet Explorer, Gå till "Verktyg"/"Tools" ---> Advanced ---> Klicka för att använda alla TLS och SLL-versioner.
3) Starta Skype Portable, och LOGGA IN VIA FACEBOOK.


Funkar nu!
__________________
Senast redigerad av wizzardry01 2016-09-04 kl. 13:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback