Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-23, 20:40
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissUnderstand
Usch din syster blev uppenbarligen sårad och hanterade de känslorna som en idiotisk barnunge. Din syster tycker tydligen också att det är värt att förstöra er relation pga att du kom till skott före henne. Du har inte gjort något fel, det är bara sorgligt att din syster är en sådan liten människa.
Tre stora fester på en höst i en familj är både dyrt och jobbigt. Bröllop är ju helt utmattande att gästa tycker jag själv och skulle inte vilja göra det två ggr på kort tid + familjefest. Puh!
Dina föräldrar borde visst välja sida och det är din sida. Sedan borde de ta ett allvarligt snack med din syster där de försäkrar henne om att hon duger trots att hon inte gifter sig först. De får tala till henne som det barn hon beter sig som.

För sent för det, för här har TS: s syster fått ha den rollen av drottning i familjen och då på det att TS här alltid fått backa. Har man som förälder en gång fostrat och därmed format sina barn och givit sina barn deras respektive roller så har man, svårt att sedan komma och rätta till det som en gång gått fel.
Nu är det upp till TS här att rätta till felen så att det blir för TS här rätt.
Och iom att TS här vänder sig till andra för input så kör TS: s föräldrar här uppenbarligen på samma värde TS: s här föräldrar en gång givit dessa sina båda döttrar.
Vilket då definitivt inte är till TS: s här favör.

Svält ut din familj, TS. Det är inte du här och som gör eller som gjort något fel utan det är din syster och som har era föräldrar, detta då fortfarande, bakom sin rygg.
Hur viktig är din familj för dig, TS? Jag frågar för att i alla relationer måste man göra eftergifter och äta och ta en viss mängd skit.
Men detta får man också ställa i relation till vad relationen i övrigt kan ge en. Frågor och som man bara kan ställa till sig själv.
Svält ut din familj TS på det att du kan skippa dem helt och hållet.
Skulle de sedan komma till dig så kan du typ förlåta och ha överseende, men fortsätt testa dem/ denna relationen på det vis dessa familjemedlemmar "testar" dig på så får du förmodligen ett kvitto på var de och detta hela tiden stått någonstans.
För det är inte lätt att upptäcka svek från den egna familjen och att upptäcka att där råder en slags rangordning. För här är det i grund och botten föräldrarna och som bestämmer, barn drar aldrig några sådana här riktlinjer inom den egna familjen.
Och hade du TS varit lika lumpen som t. ex här din syster så hade du aldrig reagerat över detta sveket.
Men reagerar man över direkta felaktigheter så är man sunt skapad.
Citera
2017-03-23, 00:46
  #122
Medlem
framtands avatar
Jag är extremt sugen på en uppföljning. Håller familjen ihop idag? Blev det slagsmål på det ena eller andra bröllopet?
Citera
2017-03-23, 09:23
  #123
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cynici
Text

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Jag är extremt sugen på en uppföljning. Håller familjen ihop idag? Blev det slagsmål på det ena eller andra bröllopet?

Ojoj. Efter att ha läst igenom tråden är jag lika nyfiken. Detta kan ju ha slutat hur som helst.

Förstår TS, samtidigt som det kanske är liten släng av överreaktion. Men systern kunde samtidigt skött det betydligt bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback