Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 00:30
  #637
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
... Frågan är vad det är för skillnad mellan att ligga och gona sig på riksdagsrummet och bara gå ner i kammaren för voteringarna och att driva en massagesalong e dyl i Stockholmsområdet.

Det som en SD-riksdagsledamot som Margareta Larsson egentligen får betalt för ur en sverigedemokratisk väljares synpunkt är att vara potentiell medial slagpåse, att riskera få bilen vandaliserad av AFA (hon fick visst sin salong vandaliserad av AFA) samt att vid ett skarpt läge trycka på rätt knapp i riksdagen om det blir votering i en invandringsfråga. Om hon är sin salong, i riksdagens kammare eller på tjänsterummet och kollar på Family Guy på TV spelar i realiteten ingen roll.

Jag vet att det kanske kan vara knepigt att förklara ovanstående för väljarna
...
Att man inte kan förklara det för väljarna måste väl bero på att det står i strid med hur en demokrati är tänkt att fungera? Visar det inte att demokratin gått helt åt helsicke och Sverige styrs uppifrån, förmodligen från utlandet.

Skall inte en väljare kunna kontakta en ledamot med frågor och synpunkter?

Och framförallt måste de ju vara insatta i det politiska skeendet så att de kan fatta "rätt" beslut och även kunna motivera det för oss väljare. De måste ju också ha kunskap för att skriva välunderbyggda motioner
__________________
Senast redigerad av wwr 2018-02-21 kl. 00:41.
Citera
2018-09-15, 08:03
  #638
Medlem
ImTheMans avatar
eftersom att hon är på tapeten igen:

det talas ofta om hur upprörande att hon satt kvar i riskdagen och plockade ut lön. vill bara påminna om att det knappast var därför hon satt kvar, hon satt kvar för vad som nu kickar in: de som valdes in när de gamla reglerna där riksdagen försörjer en resten av livet om man har suttit två fulla mandatperioder omfattas fortfarande av de reglerna. och när hon nu lämnar riskdagen så uppfyller hon just det kravet.

(till sd:s försvar kan väl nämnas att de var ett av partierna som ville att de nya reglerna, med en betydligt mindre fallskärm, skulle gälla även de som redan satt i riksdagen när de infördes.)
Citera
2019-02-28, 19:08
  #639
Medlem
EnGodForlorares avatar
Verkar som om någon eller några har "städat upp" i Margareta Larssons sida på svenska Wikipedia. I en gammal version av artikeln från 2016 hittar man följande:

Citat:
Margareta Larsson blev i februari 2011 uppmärksammad i media för att i riksdagen ha påstått att 400 000 euro motsvarar 40 000 miljarder kronor.

Under en riksdagsdebatt 17 juni 2014 framförde Larsson att konstnärer som ritar vaginor på skolors väggar bör fängslas för sexuellt ofredande, med anledning av konstnären Carolina Falkholts målningar. Sverigedemokraterna tar avstånd från uttalandet och menar att det är hennes "personliga åsikter".[10][11][12][13][14]

I slutet av september 2015 meddelade Margareta Larsson att hon lämnat Sverigedemokraterna, eftersom hon ställde sig kritisk till partiledningens maktmetoder. Hon kvarstod som riksdagsledamot utan partianknytning, och gjorde sig därefter känd för att ha upphört med sitt riksdagsarbete, samtidigt som hon fortsatt att uppbära månatligt arvode och andra ekonomiska förmåner.[6][15] Efter avhoppet (och till maj 2016) var hon som enda riksdagsledamot[16] frånvarande från samtliga voteringar i riksdagen.[17]
” - Men samtidigt säger du att du inte kan försvara att du tar ut pengarna från riksdagen?
- Nej det går inte. Hur ska jag kunna göra det? Det är moraliskt förkastligt, jag håller med om det...Men jag har valt att göra det så.
- Varför, när du samtidigt säger att det är moraliskt förkastligt och förstår att folk är upprörda?
- För att jag har möjligheten att kunna göra det.
- Men du har också möjligheten att inte göra det.
- Ja, det är sant, men jag har gjort ett val.

https://sv.wikipedia.org/w/index.php...oldid=35235932

Jämför man med hennes nuvarande sida så har den här informationen plockats bort och ersatts med referenser till motioner hon lämnat in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback