Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-12, 06:47
  #1
Medlem
Läste nog de allra flesta trådar om Berlin förra våren/sommaren och har nu åter sökt. Inser att många länkar ibland inte funkar, antagligen av den enkla anledningen att ställen kommer och går. Det som var top-notch 2012 kanske öht inte finns kvar 2016.

Vi åker i alla fall 2st till Berlin om någon vecka. Jag har trots min recension förra året i därför avsedd tråd gått med på att göra Artemis en heldag. Kanske blir en något bättre upplevelse med en bok och mildare väder (var där i Juli förra året). Men om Artemis har det ju skrivits spaltkilometer. Nu tänkte jag mer få lite uppdaterade tips o förslag på övrig tid.

jag har fått äran att vara "reseledare" för de aktiviter som sker dag1, dag3.

vi bor bredvid Lützowplatz men räds inte Taxi.

Vi anländer på eftermiddagen och min idé är en timmes massage, gärna hyggligt nära lite vettiga restauranger, jag kanske är kräsen men känns som mest kaféer/lunchhak i trakterna av Kufursten/KaDeWe osv (nära euphoriemassage). Tips på bra massageställe, gärna i närheten av något restaurangstråk och gärna med hemsida och att man i bästa fall kan förboka tid.

Dag 2 Artemis.

Dag 3 har vi en heldag som rymmer såväl sightseeing, en lägenhetsbordell och kanske något mer. Är jag naiv om jag tror vi ska få ihop detta någorlunda utan att byta stadsdel flera ggr om dagen? besökte Liberty ifjol och var ju inte särskilt mkt att se i samma område eller särskilt mkt inbjudande restauranger/pubar. (Utbudet av damer för dagen var skralt också). Vilka bordeller finns idag som är nämnvärda och mer än gärna hyggligt nära annat turistiskt (kan vara allmän turistgata, intressant museum eller bara bra pubutbud). Sist men inte minst kanske ni har tips på gammaldags strippklubb som väl lämpar sig för att dricka öl och känna lugnet såhär sista kvällen i Berlin.

Alla tankar välkomnas både tips på ställen eller tankar på vårt upplägg. Kan utlova en reseskildring efter hemkomst som betalning :-)

För min del är det alldeles tillåtet att tipsa om en restaurang, pub, bilutställning eller museum också då man alltjämnt knappast kommer jaga betaldamer 24/7
Citera
2016-05-12, 07:05
  #2
Medlem
Kommer Artemis ha öppet i slutet av juni?
Citera
2016-05-12, 07:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverRemorse
Kommer Artemis ha öppet i slutet av juni?

Det kan nog ingen svara på! Men håll dig uppdaterad om den saken i FKK-tråd / Artemis-tråd. Finna 2-3 både stora och aktiva trådar
Citera
2016-05-12, 07:33
  #4
Medlem
RagingHippies avatar
Se upp så ni inte blir rånade av invandrare.
Citera
2016-05-12, 08:31
  #5
Medlem
Aldrig varit på Artemis eller berlin, är det hög risk på dessa ställen eller vadå?
Citera
2016-05-12, 10:01
  #6
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverRemorse
Aldrig varit på Artemis eller berlin, är det hög risk på dessa ställen eller vadå?


Nej Berlin är inget högriskområde. Och Artemis är säkrare än Stockholms stadshus

/Antex
Citera
2016-05-12, 11:12
  #7
Medlem
BlueSwedes avatar
Et tips när det gäller transporten, skit i taxi och använd lokaltrafiken.
Billigt och tyskt effektivt! kolla http://www.bvg.de/en/

Det kan väl förvisso vara tider på natten, då taxi är enda alternativet.
Citera
2016-05-12, 18:45
  #8
Medlem
Skulle gärna se en recension från Airport Girls vid schönefeld flygplats.
http://www.airport-girls.eu/

Priset 60euro flatrate för dryck och damer mellan 11-17, 80euro mellan 20-03, verkar oslagbart. Fått ganska positiva omdömen av det jag läst på engelskspråkiga sidor, vore kul att läsa en svensk reserapport. Kanske vore något en av dagarna så att utrymme finns kvar i budgeten för utsvävningar på Artemis
__________________
Senast redigerad av Bushbuck 2016-05-12 kl. 18:48.
Citera
2016-05-12, 18:59
  #9
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Et tips när det gäller transporten, skit i taxi och använd lokaltrafiken.
Billigt och tyskt effektivt! kolla http://www.bvg.de/en/

Det kan väl förvisso vara tider på natten, då taxi är enda alternativet.

Använd även Google maps i telefonen för att kolla lokaltrafiken. Bara att skriva in vart man vill åka så har Google alla tidtabeller inklusive byten. Kartan kan laddas ner till telefonen för att undvika för mycket datatrafik.
Citera
2016-05-12, 19:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Och Artemis är säkrare än Stockholms stadshus

/Antex
Så mer än en shootout i Stadshuset de senaste 10 åren? Lustigt, missade de avsnitten i veckans brott.
Citera
2016-05-13, 21:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Se upp så ni inte blir rånade av invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av NeverRemorse
Aldrig varit på Artemis eller berlin, är det hög risk på dessa ställen eller vadå?

Var i Berlin för ca 1 år sedan och kände mig nästan onödigt trygg vars än vi var och spatserade - gick bland annat typ halva vägen från Artemis till Hotellet en lördagkväll (eftersom vi tvunget stoppade taxin vid en McD/BK). Men man behöver väl knappast vara "dum i huvet", men färdas man i sällskap och ser målinriktad och självsäker ut så brukar det sällan vara problem - vi torde ju inte åka till förorterna...

Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Et tips när det gäller transporten, skit i taxi och använd lokaltrafiken.
Billigt och tyskt effektivt! kolla http://www.bvg.de/en/

Det kan väl förvisso vara tider på natten, då taxi är enda alternativet.

Nu gillar jag Uber-appen även om den i Berlin verkar vara precis som en vanlig Berlin-taxi i ful Beige-färg, men det är smidigt. Men tror faktiskt jag ska tvinga min vän att åka lite lokaltrafik, om inte till Artemis så till diverse andra aktiviteter.

Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Skulle gärna se en recension från Airport Girls vid schönefeld flygplats.
http://www.airport-girls.eu/

Priset 60euro flatrate för dryck och damer mellan 11-17, 80euro mellan 20-03, verkar oslagbart. Fått ganska positiva omdömen av det jag läst på engelskspråkiga sidor, vore kul att läsa en svensk reserapport. Kanske vore något en av dagarna så att utrymme finns kvar i budgeten för utsvävningar på Artemis

Ja, såg ju intressant ut, men det är fel flygplats för vår del - vi både landar och åker från Tegel.

Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Använd även Google maps i telefonen för att kolla lokaltrafiken. Bara att skriva in vart man vill åka så har Google alla tidtabeller inklusive byten. Kartan kan laddas ner till telefonen för att undvika för mycket datatrafik.

Noterat

Har (inte tack vare tråden) iaf hittat både intressanta bordeller, massageinstitut, restauranger och barer som kan vara av intresse så vi torde reda oss riktigt bra i Berlin! Men ös gärna på med tips utifrån egna erfarenheter ändå
Citera
2016-07-05, 14:59
  #12
Medlem
Hej alla!

Aldrig varit i varken Berlin eller med en prostituerad och undrar om ni har en typ top 3 med ställen man bör besöka? Artemis hade jag väl själv tippat på men verkar vara kasst numera, är det ens öppet nu?

Det enda jag inte är sugen på är typ skymma lägenheter utan vill gärna ha en mer professionell känsla på stället. Behöver alltså inte vara sauna och grejer utan bara ett trevligt ställe och gärna hyffsat central.

Går det tex att vara ute och festa och sen avsluta på en bordell om man inte lyckas få hem en "gratis"?

Tacksam för alla tips
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback