Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 14:59
  #217
Medlem
Assault12s avatar
Klocksnacksbröderna är lite lättkränkta tror jag. Jag undrar va "ks-andan" egentligen betyder. Men komiskt är det.
Citera
2018-03-18, 06:46
  #218
Moderator
Arne.Ankas avatar
En mängd inlägg har raderats av olika orsaker, personligt tjafs, hot och vendettor får ni ta nån annanstans.
/Moderator
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2018-03-18 kl. 23:57.
Citera
2018-03-19, 20:26
  #219
Medlem
Assault12s avatar
Det som är lite intressant med ks är deras "regel" om kamratuppfostran. Nu har jag inte varit aktiv det senast året, men är inne och läser ibland. Enligt min mening handlar denna uppfostran snarare om att en mob startas. Att det är ett forum på dekis råder det inget tvivel på. Synd, men allt har sin tid.
Citera
2018-03-19, 22:39
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det som är lite intressant med ks är deras "regel" om kamratuppfostran. Nu har jag inte varit aktiv det senast året, men är inne och läser ibland. Enligt min mening handlar denna uppfostran snarare om att en mob startas. Att det är ett forum på dekis råder det inget tvivel på. Synd, men allt har sin tid.

Jag skulle säga att det är precis tvärtom. Tidigare när det fanns en fungerande kamratuppfostran så var dessa mobbar sällsynta undantag då de ofta kvävdes i sin linda.

Har du någon koll på hur det är på Tidssonen? Samma klimat som på KS eller är det bättre ordning?
Citera
2018-03-19, 22:46
  #221
Medlem
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Jag skulle säga att det är precis tvärtom. Tidigare när det fanns en fungerande kamratuppfostran så var dessa mobbar sällsynta undantag då de ofta kvävdes i sin linda.

Har du någon koll på hur det är på Tidssonen? Samma klimat som på KS eller är det bättre ordning?

Ks är ett relativt stort forum, och det växer, och drar till sig fula fiskar.

Dessutom är mentaliteten urled på ks, vilket är trist.

Kamratuppfostran fungerande inte så bra på lundsberg, så varför skulle det göra det på ks?

Stora forum behöver modereras, så är det.

Har inga tipps mer än de som står att läsa här i tråden.
Citera
2018-03-19, 23:31
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ks är ett relativt stort forum, och det växer, och drar till sig fula fiskar.

Dessutom är mentaliteten urled på ks, vilket är trist.

Kamratuppfostran fungerande inte så bra på lundsberg, så varför skulle det göra det på ks?

Stora forum behöver modereras, så är det.

Har inga tipps mer än de som står att läsa här i tråden.

Det blir lite svårt att föra en seriös diskussion om du menar att kamratuppfostran på KS är av samma kaliber som på Lundsberg.

Det är en milsvid skillnad mellan pennalism och att tillrättavisa en anonym medlem och be denna att hålla god ton.
Citera
2018-03-19, 23:36
  #223
Medlem
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Det blir lite svårt att föra en seriös diskussion om du menar att kamratuppfostran på KS är av samma kaliber som på Lundsberg.

Det är en milsvid skillnad mellan pennalism och att tillrättavisa en anonym medlem och be denna att hålla god ton.

Kan du utveckla godton och pennalism?

Vad är skillnaden nu och då?

Kan du utveckla tex vad god ton på kjs och Lundsbergs idag?

Du är ute och svävar och har inga argument.
Citera
2018-03-20, 12:06
  #224
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Kan du utveckla godton och pennalism?

Vad är skillnaden nu och då?

Kan du utveckla tex vad god ton på kjs och Lundsbergs idag?

Du är ute och svävar och har inga argument.

Det finns åtminstone EN väldigt avgörande skillnad. Barnen på Lundsberg har oftast både klass och uppfostran. De flesta på KS saknar dessvärre båda...
Citera
2018-03-20, 12:10
  #225
Medlem
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Det finns åtminstone EN väldigt avgörande skillnad. Barnen på Lundsberg har oftast både klass och uppfostran. De flesta på KS saknar dessvärre båda...

Det var lite dit jag ville komma som du förstår

Vettigt folk snackar inte om pengar.

Inte heller om parfym eller väskor.

Hatar ordet hen, på ks passar det in.
Citera
2018-03-20, 17:06
  #226
Medlem
Jag skulle hellre jämföra KS "kamratuppfostran" med en flummig skolvision om fri uppfostran och lärarlösa lektioner. En fin tanke i teorin, men i verkligheten fungerar det inte. Det resulterar bara i att de stökiga blir ännu stökigare och får som de vill.

Jag var inte med på forumet i begynnelsen och utesluter inte att den där kamratuppfostran fungerade bättre när forumet var mindre och dominerades av entusiaster. Nu har det vuxit och de med drängmentalitet har blivit så många att kamratuppfostran inte fungerar alls. Jag tror till och med att många tycker att det bara är kul att skapa storm.

Men kritik ska vara rättvis. Jag tycker att den nya ledningen verkar ha förstått något och kanske går man in på en bättre väg? Det kanske kommer att kosta i antal medlemmar och inlägg, men med tanke på vad man diskuterar där: Är kvantitet bättre än kvalitet?
Citera
2018-03-20, 17:21
  #227
Medlem
Det var ju också rätt stormigt i helgen med alla inlägg som raderades. Man kan säga att denna tråd blev som en tjafstråd i Klocksnack.

Jag tycker att kritik är rättfärdigat, men kritik ska också vara rättvis och konstruktiv. Vi har alla rätt att uttrycka våra åsikter om nivån på trådarna. Även att diskutera vad som är fakta på officiella sidor, alt. avsaknad av fakta och redovisningar. Beskyller man däremot någon för att vara kriminell ska man kunna belägga det. T ex domar eller annat.

Självklart kan man också försvara KS, som någon gjorde. Frågorna efter beläggen på beskyllningarna om kriminalitet var helt befogade. Däremot var det helt obegripligt att han inte kunde låta bli att krydda 2/3 av inläggen med en massa reptilhjärnekommentarer och tjafs om "jag vet minsann vem du är".

Diskussioner artar sig bäst om man låter bli att skriva i affekt och användet stora hjärnan framför reptilhjärnan.
__________________
Senast redigerad av VonDevereaux 2018-03-20 kl. 17:26.
Citera
2018-03-29, 19:55
  #228
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonDevereaux
Det var ju också rätt stormigt i helgen med alla inlägg som raderades. Man kan säga att denna tråd blev som en tjafstråd i Klocksnack.

Jag tycker att kritik är rättfärdigat, men kritik ska också vara rättvis och konstruktiv. Vi har alla rätt att uttrycka våra åsikter om nivån på trådarna. Även att diskutera vad som är fakta på officiella sidor, alt. avsaknad av fakta och redovisningar. Beskyller man däremot någon för att vara kriminell ska man kunna belägga det. T ex domar eller annat.

Självklart kan man också försvara KS, som någon gjorde. Frågorna efter beläggen på beskyllningarna om kriminalitet var helt befogade. Däremot var det helt obegripligt att han inte kunde låta bli att krydda 2/3 av inläggen med en massa reptilhjärnekommentarer och tjafs om "jag vet minsann vem du är".

Diskussioner artar sig bäst om man låter bli att skriva i affekt och användet stora hjärnan framför reptilhjärnan.

Det är väl just det här som är problemet, hittills har inte en enda sansad debattör som försvarat KS dykt upp i tråden. Nu så är väl KS lite av en sekt för "rättrogna" och inga kritiska synpunkter är tillåtna. Med det sagt så finns det många som gillar KS upplägg som fokuserar mer på "snick snack" än klockor. Den nya forumledningen har gjort en del försök att städa upp, vi får väl se hur man lyckas.

Att försöka tysta debattörer med underförstådda hotelser i stil med "jag vet vem du är" känns väldigt lågt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback