Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 23:51
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLBB
https://klocksnack.se/threads/skumra...s.85462/page-3

Joberman är barnfri ikväll och har druckit.
Inte första gången den göken beter sig som en unge i sandlådan. Men är man kompis med Big Boss så är man.
Citera
2018-01-05, 21:53
  #146
Medlem
Haha, det fortsatte idag.

En något skitnödig trådstart. Olika uppfattningar, men sansad diskussion. Så kommer JoberMan in med en lite raljant, men inte så farlig kommentar. Airman svarar. Sansat, om han inte börjat med "Är du dum på riktigt?".

Där kunde JoberMan ha vunnit. Ett elegant svar med finess och sedan bara lämna.

Istället väljer han att tjafsa som en pubertetsunge. Ska absolut ha sista ordet hur lågt det än blir. Så även om Airman förlorar tråden mot majoriteten, så vinner han beefen mot JoberMan. Inte pga sin egen briljans, utan för att JoberMan väljer att vila storhjärnan efter sitt första inlägg och lufta reptilhjärnan istället. För varje ny kommentar visar han att den där frågan som upprörde honom är befogad.

Vem behöver Paradise Hotel när KS finns?
Citera
2018-01-05, 23:18
  #147
Medlem
https://klocksnack.se/threads/anmäla...julfest.84942/

KS ett forum på dekadens. Måste jaga folk för att fylla platserna.
Citera
2018-01-06, 00:38
  #148
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLBB
https://klocksnack.se/threads/anmäla...julfest.84942/

KS ett forum på dekadens. Måste jaga folk för att fylla platserna.

"First come first server!"

Hög nivå på de pojkarna...
Citera
2018-01-07, 07:19
  #149
Medlem
https://klocksnack.se/threads/Äntlig...graalen.85628/

Antalet intressanta trådar är mer eller mindre noll. Bara fjun som skriver eller rättare sagt postar bilder på Rolexen.
Citera
2018-01-08, 10:20
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLBB
https://klocksnack.se/threads/Äntlig...graalen.85628/

Antalet intressanta trådar är mer eller mindre noll. Bara fjun som skriver eller rättare sagt postar bilder på Rolexen.
Oooopsie! Nu har tråden raderats. Har man börjat moderera på KS? Nu smälter väl polerna och Sahara fryser tilli is. Undrar vad de uppenbart många pubbefjortisarna tycker om detta? Många skrev ju att de älskar sådana där trådar.

Nåväl. I rättvisans namn ska ju sägas att detta var ett steg i rätt riktning. Återstår att se om det var en engångsföreteelse eller ej.
Citera
2018-01-09, 00:18
  #151
Medlem
Det är sorgligt, men nu verkar effekten av att man låtit troll härja fritt bli övertydlig. Ständigt nya trolltrådar. Nu denna:
https://klocksnack.se/threads/presen...-av-mig.85731/

Eftersom den bara måste försvinna rätt snart, så citerar jag startinlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Ahl
Hej klocktokar, ni är väl alla som min man - helt tokig i klockor. Jag är en kvinna vid namn Ann som registrerade mig här för att kunna lära mig mer om klockor så att jag kan förstå min man. Min sambo är även registrerad här också vid namn: @xigzo . Han bad mig att inte glömma att presentera mig nu eftersom jag är ny här. Jag hoppas jag kommer kunna bidra med något och har ni några frågor är det bara att ställa dem till mig. Ni kan skriva välkommen i kommentarsfältet nedan. Tryck på ”svara”-knappen.

Att tiden går fort,det tycker vi alla,men blir tiden för kort,då kan mycket falla. Att lagom är bäst har man alltid hört, utan denna manick kan det vara kört

Startinlägget följs (i skrivande stund) av 25 kommentarer där alla förklarar att de förstår att det är ett troll. Självklart. Men varför ska det vara så svårt att bara svälta ut trollet? Varför inte bara använda rapportfunktionen och knipa käft i tråden? Då sjunker den ju undan tills den blir raderad, istället för att bumpas hela tiden och göra trollets dag.

Det är ju det som gör trolltrådar i KS så outhärdligt pinsamma. Inte ens normalt vettiga skribenter fattar att troll ska svältas ut. Man bara måste in och kommentera trollandet. För helvete!! Anmäl bara och knip igen i tråden!!

Om de blir sura över ännu en kommentar i denna tråd, så tycker jag faktiskt att detta var konstruktiv kritik KS-arna borde fundera över. Man behöver inte besvara övertydliga troll. Bara rapportera.
Citera
2018-01-09, 11:49
  #152
Medlem
Antalet otrevliga människor på ett och samma ställe är ovanligt. Småpojkar som tror de är players för att dom äger en Rolex. Inte konstigt att nivån är usel med troll trådar som resultat. Rolex hemsida lämnar mer information än den samlade kunskapen på Klocksnack.
Citera
2018-01-09, 13:01
  #153
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLBB
Antalet otrevliga människor på ett och samma ställe är ovanligt. Småpojkar som tror de är players för att dom äger en Rolex. Inte konstigt att nivån är usel med troll trådar som resultat. Rolex hemsida lämnar mer information än den samlade kunskapen på Klocksnack.

Helt fel! Delar av det övriga du skrev kan jag dock hålla med om. Dessvärre är det lite så samhället i allmänhet utvecklats i Sverige, sedan Jantelagen spelade ut sin roll. Kvar finns en massa ängsliga och halvklumpigt vaggade människor som i sin iver att fullborda sin inbillade klassresa, köper det ena statusattributet efter det andra.

Jag gissar att förhoppningen är att den där svidande känslan av underklass, mindervärde och otillräcklighet en dag skall försvinna, då alla pinalerna på bucketlistan förvärvats. Ingen låter sig dock luras, och nu kan vi sitta här och garva åt tokigheterna istället.
Citera
2018-01-09, 21:14
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Helt fel! Delar av det övriga du skrev kan jag dock hålla med om. Dessvärre är det lite så samhället i allmänhet utvecklats i Sverige, sedan Jantelagen spelade ut sin roll. Kvar finns en massa ängsliga och halvklumpigt vaggade människor som i sin iver att fullborda sin inbillade klassresa, köper det ena statusattributet efter det andra.

Jag gissar att förhoppningen är att den där svidande känslan av underklass, mindervärde och otillräcklighet en dag skall försvinna, då alla pinalerna på bucketlistan förvärvats. Ingen låter sig dock luras, och nu kan vi sitta här och garva åt tokigheterna istället.

Ställer man en fråga så får man bara svaret använd sökfunktionen. På Rolex hemsida finns massa information.
Citera
2018-01-09, 22:21
  #155
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLBB
Ställer man en fråga så får man bara svaret använd sökfunktionen. På Rolex hemsida finns massa information.

Och det är på inget sätt något bevis för att "den samlade kunskapen" på KS skulle vara obefintlig, eller inget värd. Tvärtom finns det massor av kunnigt folk på KS i allmänhet, men Rolex i synnerhet. Dessvärre håller de sig undan många gånger, för att slippa behöva konfrontera de tidigare i tråden nämnda typerna.

Grundfunktionen för de flesta forum är dock att man bör söka först, och skapa nya trådar sen. I synnerhet yngre förmågor verkar idag vara för lata, eller oförmögna att reda ut detta på egen hand. Det är inget försvar för den tidvis otrevliga attityden på KS, däremot en förväntad reaktion, när man för 300:e gången på kort tid får exakt samma frågeställning i en ny tråd.
Citera
2018-01-10, 04:51
  #156
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Och det är på inget sätt något bevis för att "den samlade kunskapen" på KS skulle vara obefintlig, eller inget värd. Tvärtom finns det massor av kunnigt folk på KS i allmänhet, men Rolex i synnerhet. Dessvärre håller de sig undan många gånger, för att slippa behöva konfrontera de tidigare i tråden nämnda typerna.

Grundfunktionen för de flesta forum är dock att man bör söka först, och skapa nya trådar sen. I synnerhet yngre förmågor verkar idag vara för lata, eller oförmögna att reda ut detta på egen hand. Det är inget försvar för den tidvis otrevliga attityden på KS, däremot en förväntad reaktion, när man för 300:e gången på kort tid får exakt samma frågeställning i en ny tråd.

Frågan är väl vad "den samlade kunskapen" är värd i praktiken. Det finns en del mer eller mindre kunnigt folk och trådar med fakta. Men en sökning på KS ger ofta en massa trolltrådar och tramsande. Då tröttnar många och orkar inte leta i sökresultaten. Man får bättre svar och bemötande på andra klockforum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback