Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-12, 09:28
  #13
Medlem
Klappars avatar
Såvida du inte har suttit inne framför datorn dom senaste åren och blir trött av att hämta posten så borde du öka din träning till mer intensiv träning som intervaller, cykling osv. Det är ju dock bättre bättre med en promenad än att inte träna alls men då måste du powerwalka för att kunna komma upp i puls.
Citera
2019-01-15, 13:01
  #14
Avstängd
Katapultens avatar
Jag väger 82 kilo . Jag har precis skaffat en stegräknare. Igår gick jag 16 tusen steg på en 2 timmars promenad.

Idag gick jag 7800 steg på en timmes promenad. Har även minskat rejält med snacks och läsk från vad jag åt och drack förut. Kommer man märka någon skillnad om jag fortsätter med promenader på kanske 40 min eller mer per dag?
Citera
2019-01-17, 15:11
  #15
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Jag väger 82 kilo . Jag har precis skaffat en stegräknare. Igår gick jag 16 tusen steg på en 2 timmars promenad.

Idag gick jag 7800 steg på en timmes promenad. Har även minskat rejält med snacks och läsk från vad jag åt och drack förut. Kommer man märka någon skillnad om jag fortsätter med promenader på kanske 40 min eller mer per dag?

Om du var viktstabil innan du började motionera och minska på godis och läsk kommer du gå ner i vikt av ditt nya beteende men det kommer ta tid. Du måste även räkna med hur mycket du rör sig i övrigt under dygnet.
Citera
2019-01-17, 16:28
  #16
Medlem
Jag körde TS inledande program med ca 60 minuters promenad varje dag. Det kunde bli lite mer vissa dagar och lite minde andra dagar. Samtidigt städade jag ut onödig skräpmat - typ: läsk, snacks, pizza, donkan-burgare, glass och alla typer av socker-kakor, socker-bakverk och socker-godis. Har inte ens petat på något av detta på flera år. Städade också en del bland kolhydrat-maten.
Jag åt (och äter fortsättningsvis) bara "vanlig" mat alltid med tillskott av så mycket grönt som möjligt.
Inte en sekund på något "gym", inget cyklande eller joggande - endast promenader.
Inte en sekund matematikövning med räkning av kalorier, mm, mm, etc.
Resultatet efter ca sex månader - minus 25 kilo, mer än tre klädstorlekar.
Citera
2019-01-22, 16:47
  #17
Avstängd
Katapultens avatar
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...tt-ga-dig-smal

Konstigt att han säger att man inte kan gå sig smal, medans man hör hur alla gått ner många kilo av att prom....
Citera
2019-02-09, 12:56
  #18
Medlem
Promenader är mycket bra redskap för minska mängden kroppsfett och för hälsan i synnerhet. Om du går 60 min om dagen och minskar på matintaget på onödiga produkter litegrann så ger nog resultat om du är tålmodig.

Själv tycker jag att man alltid ska han någon form av muskelstimulans vid fett reducering för att bibehålla muskelmassa. Behöver inte vara så extremt kan räcka med lite armhävningar och knäböj utan vikt om man är otränad för detta ändamål
Citera
2019-02-09, 13:13
  #19
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...tt-ga-dig-smal

Konstigt att han säger att man inte kan gå sig smal, medans man hör hur alla gått ner många kilo av att prom....

Viktnedgång / viktuppgång handlar om en sak och en sak bara: Kalorier in - kalorier ut.
Det är faktiskt så enkelt.

Hur du nu väljer att skapa hur du hamnar på plus eller minus är helt upp till dig.
Men av ganska logiska anledningar rekommenderas det alltid att man styr detta med maten.

Det spelar ingen roll om du promenerar 100 000 steg om dagen och du fortfarande trycker i dig semlor och ligger plus med kalorierna. Då kommer du ändå öka i vikt.
Citera
2019-02-09, 15:43
  #20
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...tt-ga-dig-smal

Konstigt att han säger att man inte kan gå sig smal, medans man hör hur alla gått ner många kilo av att prom....

Jag gick varje dag och gick inte ner ett skit. Såg över kosten och kilona rasar, Att gå en timma är jobbigt men en semla äter man i ett nafs och då har du dödat hela promenaden. Mycket enklare att räkna kcal än att försöka gå sig smal då det inte händer något om man gillar kebabrulle och pringles.
Citera
2019-02-09, 17:13
  #21
Medlem
Jag gick varje dag förut, gick inte ner nåt. Började jogga för cirka 3 månader sen. Droppar i vikt hela tiden. Powerwalk är skönt. Men löpning ( för mig i alla fall ) funkar bättre.

Kanske skulle påpeka att jag inte ätit nåt godis eller dricka med raffinerat socker sen i slutet av hösten. Det påverkar givetvis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback