Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-11, 12:40
  #1
Medlem
Jag är gift med en man från ett Europa land men utanför EU,vi har ansökt om att han ska komma hit för 11 månader sedan och fortfarande inte fått nått svar.Nu är jag också gravid och är rädd att jag kommer föda innan han hunnit få sitt svar för att komma.Finns det något man kan göra i migrationsverket?
Citera
2016-05-11, 12:49
  #2
Medlem
Har du kontakt med en advokat som i flera år jobbat med invandringsfrågor? Det gäller att ha kontakter och vi vet att korruption råder inom migrationsverket så det finns alla möjligheter.

Senast jag läste så har migrationsverket inte ens börjat att gå igenom ansökningarna för de 180.000 som kom förra året. Eftersläpningen är minst ett år, risken finns att du får vänta i ytterligare 6-36 månader innan ärendet ens startar.

Sen ytterligare en tid innan beslut tas och det finns i dagsläget ingenting som garanterar att det blir positivt.

Tyvärr, det är kaos som politikerna har åstadkommit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback