Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-11, 10:33
  #1
Medlem
Jag undrar om ni sovit över på någon destination ni haft då ni vart ute och UE'at?

Har funderat lite på att packa med mat och spritkök och koka kaffe och fixa mat och kanske dricka några öl på en destination och sedan sova över alternativt vara vaken hela natten och göra något.

Bärbar dator med bra batteri kan vara intressant att ha med kanske.

Berätta vad ni gjorde om ni stannade kvar hela natten?
Kom det fler folk? Vad hände?
Citera
2016-05-11, 11:50
  #2
Medlem
crawlins avatar
Åkte på bilsemester och svängde förbi några ww2 bunkrar som var sprängda. Vi stannade över natten i tält och lagade mat över öppen eld och släckte några pilsner såklart. Några timmar gick åt till att strosa runt och kolla på saker och ting såklart. Bra väder var det och vi fick vara ensamma och ostörda. Det var najs
Citera
2016-05-13, 22:05
  #3
Medlem
Har ägnat ett antal nätter i övergivna gruvor men en riktig höjdpunkt var när jag inte orkade slå upp tält utan släpade upp sovsäck och spritkök till taket av en 50+m betonglave mitt i en by. Långt där nere gick folk förbi ovetandes att man låg där uppe och räknade stjärnor :-)
Citera
2017-10-06, 19:55
  #4
Medlem
Hupats avatar
I mina yngre dagar brukade vi sova inuti en bro. Var som ett hålrum i bron som man kunde klättra in i. Minns att vi drog in massa mattor, kuddar och bord dit och sov över ett par gånger vi brukade ta med oss bullar och mackor som matsäck och sedan på morgonen tog vi ett nakendopp i sjön. Good times.
Citera
2018-08-30, 04:54
  #5
Medlem
jagarenkanins avatar
Finns en bro Söder om Sthlm som går över pendelspåret. Den ligger mellan en skog och en sjö, under den bron finns det ett litet utrymme med graffiti på väggen, har hängt där ett par gånger när man behöver tänka eller vara för sig själv. Även sovit där på sommaren när man varit med polare och man inte orkat gå hem. Saknar det. Detta var i yngre dagar, längesen nu.
Citera
2018-10-14, 23:35
  #6
Moderator
Falukropps avatar
Slaggade över uppe på taket på Lövsta sopstation under en tvådagarsexpedition i min ungdoms dagar. Inte bekvämt på något vis, men skulle absolut inte vilja ha det ogjort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback