Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-10, 18:01
  #1
Medlem
Jag har en dator som jag fått från jobbet, men bara för något tag sedan så hände något märkligt. Windows avinstallerades automatiskt från datorn, och nu står det helt enkelt att jag får aktivera online med hjälp av en produktnyckel, men någon sådan har jag inte eftersom jag inte köpt Windows - det ska finnas på dessa datorer. Att Windows saknas medför massa problem, så som att jag inte kan gå in på nätverket när jag är på min arbetsplats, vilket är mycket viktigt att jag kan göra. Eftersom jag inte är administratör kan jag heller omöjligen göra några avgörande ändringar på datorn. Om jag får tag i administratören, kan han då fixa detta, eller går det att göra på egen hand på något sätt? Tacksam för svar.
Citera
2016-05-10, 18:26
  #2
Medlem
HemskeSvens avatar
Tala med din administratör du, så löser sig allt.
Citera
2016-05-11, 15:15
  #3
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healthymisslizzy
Jag har en dator som jag fått från jobbet, men bara för något tag sedan så hände något märkligt. Windows avinstallerades automatiskt från datorn, och nu står det helt enkelt att jag får aktivera online med hjälp av en produktnyckel, men någon sådan har jag inte eftersom jag inte köpt Windows - det ska finnas på dessa datorer. Att Windows saknas medför massa problem, så som att jag inte kan gå in på nätverket när jag är på min arbetsplats, vilket är mycket viktigt att jag kan göra. Eftersom jag inte är administratör kan jag heller omöjligen göra några avgörande ändringar på datorn. Om jag får tag i administratören, kan han då fixa detta, eller går det att göra på egen hand på något sätt? Tacksam för svar.

Windows har inte avinstallerats, något som ditt företags IT-avdelning har gjort gör att den plötsligt inte är aktiverad längre.
Kontakta din IT-avdelning, det är de som ska fixa sånt här.
Citera
2016-05-11, 15:21
  #4
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healthymisslizzy
Jag har en dator som jag fått från jobbet, men bara för något tag sedan så hände något märkligt. Windows avinstallerades automatiskt från datorn, och nu står det helt enkelt att jag får aktivera online med hjälp av en produktnyckel, men någon sådan har jag inte eftersom jag inte köpt Windows - det ska finnas på dessa datorer. Att Windows saknas medför massa problem, så som att jag inte kan gå in på nätverket när jag är på min arbetsplats, vilket är mycket viktigt att jag kan göra. Eftersom jag inte är administratör kan jag heller omöjligen göra några avgörande ändringar på datorn. Om jag får tag i administratören, kan han då fixa detta, eller går det att göra på egen hand på något sätt? Tacksam för svar.
Detta kan nog ingen annan än dom IT-ansvariga på din arbetsplats åtgärda. Det är ju bara dom som har administratörslogginet till din dator och dom bör ju även ha ev. licensnycklar. Får du tag på Windows på egen hand och blåser datorn själv så kommer du garanterat inte kunna ansluta till ditt företags nätverk då alla inställningar till nätverket t ex domänanslutningar och liknande ryker all världens väg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback