Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-11, 20:39
  #13
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Skulle brevbäraren göra ett bättre jobb när inte ens tullen lyckas identifiera dessa paket? Nej, det är snarare ett sätt att komma åt posthemligheten än något annat. Vi vet alla att dagens stora samhällshot inte kommer från knarket utan ifrån en politisk opposition. Posten är därtill belamrad med vänsteragenter som till och med vägrat dela ut valsedlar och reklam från oppositionen.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Posthemlighet


Yep, det är ett sjukt förslag, men för sakens skull så vill jag påpeka att det postas faktiskt en hel del knark inrikes också, och då är tullverkets "expertis" inte inblandad.
Citera
2017-07-14, 22:52
  #14
Medlem
Rufoss avatar
Eftersom den här gamla tråden bumpades så kan jag ju passa på fråga vad som hände med lagförslaget?

Kanske ingen som vet? Jag hoppas att det slängdes i papperskorgen, men samtidigt känns idén som ett ganska självklart inslag i Sveriges sjuka narkotikapolitik.
Citera
2017-07-15, 12:44
  #15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Eftersom den här gamla tråden bumpades så kan jag ju passa på fråga vad som hände med lagförslaget?

Kanske ingen som vet? Jag hoppas att det slängdes i papperskorgen, men samtidigt känns idén som ett ganska självklart inslag i Sveriges sjuka narkotikapolitik.
Bra fråga, sidan finns inte heller kvar.
Jag har svårt och se hur man utan inskränka folks rättigheter, ska klara av att genomföra detta.
Och enda som sker är att säljarna anpassar sig, och förpackar på annat sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback