Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-09, 22:02
  #1
Medlem
Hejsan allihop! Har tänkt igenom lite nu och bestämt mig för min första tatuering.

Här är den:

https://pbs.twimg.com/media/CUb1G0GWIAAmMMo.jpg

Den ska inte vara så himla stor och det betyder väldigt mycket för mig som en liten påminnelse att hitta meningen med livet.

Har bara lite problem om vart jag ska placera den? Snyggaste/bästa stället? Hur ont gör det på den platsen?

Och hur mycket tror ni det skulle kosta( i ca pris) och hur länge skulle det ta ungefär? Känner inga med tatueringar så skulle vilja ha svar från någon som vet, som sagt är det min första tatuering!
Citera
2016-05-09, 22:09
  #2
Medlem
Zer0Shits avatar
Vad du än gör, gör det inte för liten.
Nyckelbenet röstar jag för.
1200-1800kr skulle jag tippa på beroende på storlek.
Citera
2016-05-09, 22:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Vad du än gör, gör det inte för liten.
Nyckelbenet röstar jag för.
1200-1800kr skulle jag tippa på beroende på storlek.



Hade tänkt ungefär sånhär storlek fast lite lite mindre

https://pbs.twimg.com/media/CT8matVWIAAliE5.jpg

Gör det mycket ont vid nyckelbenet? Och kommer det påverka mycket med det här om jobb? (Tänkte om när jag skaffar jobb om det skulle vara något som skulle störa chefen?)

Sorry om frågorna men vill planera igenom det noga innan jag skaffar en tatuering
Citera
2016-05-09, 22:45
  #4
Medlem
SameOldStorys avatar
Vart tror DU den blir snyggast?
Citera
2016-05-09, 22:55
  #5
Medlem
Ett fruktansvärt krystat och klichéartat motiv. Du kan lika gärna tatutera "carpe diem" eller "yolo" eller den där playboykaninen.

Varför skall det vara på engelska? Är det "djupare" för att det står på engelska?

(Å andra sidan skall du inte bry dig om vad andra tycker, så kör på vad du anser passar dig själv bäst, ville bara utfärda en varning eftersom ett sådant motiv bara fungerar som fågelskrämma bland alla ordentliga gossar).
__________________
Senast redigerad av Eventor 2016-05-09 kl. 23:08.
Citera
2016-05-10, 01:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tessan94
Hade tänkt ungefär sånhär storlek fast lite lite mindre

https://pbs.twimg.com/media/CT8matVWIAAliE5.jpg

Gör det mycket ont vid nyckelbenet? Och kommer det påverka mycket med det här om jobb? (Tänkte om när jag skaffar jobb om det skulle vara något som skulle störa chefen?)

Sorry om frågorna men vill planera igenom det noga innan jag skaffar en tatuering

Ser ut som om du bett Richard Delaney skriva "Pray Ate".

Och ja, synliga tatueringar har tyvärr en viss tabu kvar som kan störa din arbetsgivare.
Citera
2016-05-10, 06:42
  #7
Medlem
Sjukt osexigt med tatueringar, tyder på dåligt omdöme. Strunta i det så slipper du ångra dig om 10 år. Eller sätt den nånstans där det absolut inte syns men vad är meningen med det?
Citera
2016-05-10, 10:04
  #8
Medlem
Ja nu frågade jag inte om åsikter om tatueringen utan snarare om var jag ska placera den.
Ordet betyder ganska mycket för mig och jag tycker då jag själv tar ansvar om jag skulle ångra mig i framtiden.

Och jag skaffar inte heller någon tatuering för att vara ' sexig' för någon, eller för att verka 'cool'.
Utan jag skaffar den också som ett minne av min mormor som nyss gått bort som alltid sa att jag skulle hitta min mening med livet (hon är amerikansk vilket också förklarar varför jag ska ha det på engelska).
Citera
2016-05-10, 11:31
  #9
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessan94
Ja nu frågade jag inte om åsikter om tatueringen utan snarare om var jag ska placera den.
Ordet betyder ganska mycket för mig och jag tycker då jag själv tar ansvar om jag skulle ångra mig i framtiden.

Och jag skaffar inte heller någon tatuering för att vara ' sexig' för någon, eller för att verka 'cool'.
Utan jag skaffar den också som ett minne av min mormor som nyss gått bort som alltid sa att jag skulle hitta min mening med livet (hon är amerikansk vilket också förklarar varför jag ska ha det på engelska).

Jag frågar igen, vart tror du den blir snyggast? Den ska sitta på din kropp. Förstår mig inte på folk som frågar sådana här frågor på nätet.
Citera
2016-05-10, 12:06
  #10
Medlem
Slottsherres avatar
Sätt den på en T-shirt! Då märker du snart hur fort både du och andra tröttnar på den.
Citera
2016-05-10, 12:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jag frågar igen, vart tror du den blir snyggast? Den ska sitta på din kropp. Förstår mig inte på folk som frågar sådana här frågor på nätet.

Frågade mest för att få typ en bild i huvudet om hur det skulle se ut.
Det är inte direkt så att bara för en person sa att den ska sitta på ett speciellt ställe så kommer jag sätta den där
Citera
2016-05-10, 17:58
  #12
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag ser inte ens vad det står, men som någon redan föreslagit, nyckelbenet..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback