Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-09, 20:05
  #1
Medlem
Tjenare,

Jag bygger en webbshopp i Shopify för svenska marknaden. Men fick officiellt bekräftat att det inte stöder Klarna eller Swish, som båda är populära betalningslösningar på svenska marknaden.

Betyder det att det är lönlöst att driva butiken? Jag är rädd att kunderna blir avskräckta när det inte hittar lokala lösningar som de är bekväma med i Sverige.

Jag vill helst inte erbjuda Paypal och internationella metoder. Kan påverka conversion rate på sidan.

har ni synpunkter? Någon som driver Shopify butik utan KLARNA/SWISH framgångsrikt på svenska marknaden?
Citera
2016-05-09, 21:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funkytoka
Tjenare,

Jag bygger en webbshopp i Shopify för svenska marknaden. Men fick officiellt bekräftat att det inte stöder Klarna eller Swish, som båda är populära betalningslösningar på svenska marknaden.

Betyder det att det är lönlöst att driva butiken? Jag är rädd att kunderna blir avskräckta när det inte hittar lokala lösningar som de är bekväma med i Sverige.

Jag vill helst inte erbjuda Paypal och internationella metoder. Kan påverka conversion rate på sidan.

har ni synpunkter? Någon som driver Shopify butik utan KLARNA/SWISH framgångsrikt på svenska marknaden?

Jag driver Shopifybutik med stor andel nordiska kunder. Har enbart paypal och betalkortslösningar och har uppnått en conversation rate senaste månaden på ca 7%. Vilket är väldigt bra men då har jag inte så många sidvisningar då jag är någorlunda inriktad marknadsmässigt.

Kör på tycker jag. Shopify är en mycket bra e-leverantör som jag stark rekommenderar. Enda nackdelen är som sagt klarna/swish. Det är ett betydande minus men tycker å andra sidan inte tictail levererar samma tjänst som Shopify.
Citera
2016-05-17, 04:11
  #3
Medlem
utforses avatar
En bra betaltjänst som även finns i svedala är Stripe. Kör den själv på min SaaS tjänst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback