Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-09, 19:21
  #1
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Dessa foton har de mest makalösa och häpnadsväckande färger jag sett. Hur gör man för att få sina foton att se ut såhär i Photoshop eller liknande bildbehandlingsprogram?
Citera
2016-05-09, 19:25
  #2
Medlem
Svindyr kamera? ;p
Citera
2016-05-09, 19:47
  #3
Medlem
pollenpers avatar
Install app.
Det vara inga konsyighetrr med din länk.
Citera
2016-05-09, 19:56
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Dessa foton har de mest makalösa och häpnadsväckande färger jag sett. Hur gör man för att få sina foton att se ut såhär i Photoshop eller liknande bildbehandlingsprogram?

Det är ju bara att göra. Inget märkligt med de där. Curvor och nivåer mestadels.

Scott kelbys sjustegsmetod kan nog vara en början.

http://kelbyone.com/course/scott_cs5_cr_7point/
Citera
2016-05-09, 19:59
  #5
Medlem
xposures avatar
Toningar, olika gradients med sänkt opacitet osv.
Inte så svårt egentligen.

Jag har slängt på över 100 olika lager på vissa av mina bilder med diverse toningar.
Ett jävla pill men kan bli bra till slut.
Citera
2016-05-09, 20:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Dessa foton har de mest makalösa och häpnadsväckande färger jag sett. Hur gör man för att få sina foton att se ut såhär i Photoshop eller liknande bildbehandlingsprogram?

Använd lightroom. Lär dig använda programmet samt lär dig fotografering och fotoredigering.....
Citera
2016-08-02, 21:10
  #7
Medlem
Porrs avatar
Ett ord: VSCO
Citera
2016-08-07, 13:01
  #8
Medlem
Ser ut som handkolorerade vykort med övermättade färger. Inte speciellt snyggt i mina ögon.
Men dra spm fan i "klarhet", "mättnad" och "kontrast" så är du hemma.
Citera
2016-08-07, 19:10
  #9
Medlem
BorgeHs avatar
Jag gillar bilderna, de känns lite retro på något sätt. Snygg kvinna och och ett trevligt område att semestra i norra Kalifornien och Oregon med redwood-skogar.

Tyckte jag på något sätt kände igen tekniken.

Det är analogt, bilderna är scannade med en scanner: Fuji Frontier SP3000 Film Scanner

Du ser det i flickr-texten: https://www.flickr.com/photos/nevara-sk/11916531616/

Skulle gissa att filmen är någon Kodak, troligen Portra eller Ektar. Kameran är troligtvis någon gammal Nikon F1 eller liknande.

Så för att ta liknande bilder:
  • skaffa snygg kvinna med små bröst och vacker kropp
  • semestra sportigt i norra Kalifornien och Oregon
  • skaffa en analog småbildskamera med vidvinkel och 50 mm linser
  • köp lådvis med Kodak småbildsfilm, dia eller negativ.
Eller prova att efterlikna analog filmen med program som VSCO eller liknande.(http://vsco.co/store/film)!
Citera
2016-08-12, 08:42
  #10
Medlem
"NIK COLLECTION" till Photoshop är gratis numera...
med tex den (finns massor med olika varianter) så fixar du den stilen på några sekunder!

Glöm att det är scannade negativ!
Citera
2016-10-10, 13:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av born2b
"NIK COLLECTION" till Photoshop är gratis numera...
med tex den (finns massor med olika varianter) så fixar du den stilen på några sekunder!

Glöm att det är scannade negativ!
Nej men skannade POSITIV... I dagligt tal DIA FILM.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback