Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-09, 18:55
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
Efter fallet Anna Kelemen (från MP:s valberedning (FB) Anna Kelemen (Mp) kallar journalist dum i huvudet ), så kan det inte bli mer uppenbart att PK-medierna valt att punktmarkera MP med alla sina krafter.

Varför detta sker kan man spekulera i (Olika teorier finns: (FB) Varför jagar PK-media sitt (annars) älsklingsparti, MP, helt plötsligt? ).

Dessvärre så ser jag att många FlashBackare låtit sig förblindas av sitt bias och ibland rent av hat mot MP. Detta är så klart fullt förståeligt. Men, men, men...

Min uppmaning är att ni försöker lyfta blicken lite, backa lite och försök se på det hela ur ett makro-perspektiv. Jag tycker att det är uppenbart att det är någonting större som pågår här.

Vi ska inte försvara uppenbara fel som MP gör. Men vi bör ha i åtanke att PK-Media (MSM) har en större agenda bakom denna drev.

Visst har MP ställt till med en hel del. Men nu är det inte MP som skjutit media och övriga regeringen framför sig. Det är precis tvärtom! MP har alltid varit beroende av Media. Och nu visar Media återigen att Sverige är en Mediadiktatur, genom att fullständigt krossa MP.

Att stödja denna drev är att erkänna Mediadiktaturens makt och än värre legitimera den.

Det är enligt mig mycket sannolikt att Media (+ Sossarna) försöker rentvå sina händer genom att skylla allt på MP. Vi får inte låta etablissemanget komma undan med detta!

Skriv ner era synpunkter om detta.
Citera
2016-05-09, 18:59
  #2
Medlem
Xenadarieus avatar
Cancer dödar cancer, good riddance. Skiter i vilket, låt de försöka ha ihjäl varandra.

När skiten träffar fläkten så blir båda sidor hängda ändå.
Citera
2016-05-09, 19:05
  #3
Medlem
Varför skulle man välja sida? Det är bara bra att dom bråkar med varandra så alla ser hur oseriösa både aftonblatten och mp är.
Citera
2016-05-09, 19:14
  #4
Medlem
svettigafettsvinets avatar
MP är genomfalska sopmänniskor som har förrått sitt folk och land och håvat in feta löner på det. Nu har dessa genomruttna samhällsförstörare spelat ut sin funktion som nyttiga idioter, och de som drar i trådarna vill göra sig av med dom. Gärna för mig.
Citera
2016-05-09, 19:27
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Skiter i vilket. MP är skräp och desto mer man och media går emot detta skräp desto bättre. De har varit medias gullgossar nu i nära 30 år och kommit undan med allt. Bra att de äntligen granskas som alla andra och hoppas verkligen de ryker all världens väg 2018.
Citera
2016-05-09, 19:33
  #6
Avstängd
Jag förstår din grundtanke. Men MP är ett parti som borde heta "Arabadvokaterna" då de helt fallit bort för miljöpolitiken och 90% av krutet handlar om att upprätthålla massinvandringen och inget annat.

MP är V och V är de enda som tjänar på att MP kommer under 4%. - I övrigt har Romson och Fridolin gjort ett jättebra jobb för SD, precis som romerna.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-05-09 kl. 19:38.
Citera
2016-05-09, 19:54
  #7
Medlem
GoEks avatar
Det är väl på tiden att medieetablissemanget nu gör det jobb de medvetet underlåtit att göra i många år, för en gångs skull tackar jag dem och hoppas att upprätthåller trycket, Fridolin har kommit undan lite för lätt så här långt.
Citera
2016-05-09, 20:01
  #8
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Efter fallet Anna Kelemen (från MP:s valberedning (FB) Anna Kelemen (Mp) kallar journalist dum i huvudet ), så kan det inte bli mer uppenbart att PK-medierna valt att punktmarkera MP med alla sina krafter.

Varför detta sker kan man spekulera i (Olika teorier finns: (FB) Varför jagar PK-media sitt (annars) älsklingsparti, MP, helt plötsligt? ).

Dessvärre så ser jag att många FlashBackare låtit sig förblindas av sitt bias och ibland rent av hat mot MP. Detta är så klart fullt förståeligt. Men, men, men...

Min uppmaning är att ni försöker lyfta blicken lite, backa lite och försök se på det hela ur ett makro-perspektiv. Jag tycker att det är uppenbart att det är någonting större som pågår här.

Vi ska inte försvara uppenbara fel som MP gör. Men vi bör ha i åtanke att PK-Media (MSM) har en större agenda bakom denna drev.

Visst har MP ställt till med en hel del. Men nu är det inte MP som skjutit media och övriga regeringen framför sig. Det är precis tvärtom! MP har alltid varit beroende av Media. Och nu visar Media återigen att Sverige är en Mediadiktatur, genom att fullständigt krossa MP.

Att stödja denna drev är att erkänna Mediadiktaturens makt och än värre legitimera den.

Det är enligt mig mycket sannolikt att Media (+ Sossarna) försöker rentvå sina händer genom att skylla allt på MP. Vi får inte låta etablissemanget komma undan med detta!

Skriv ner era synpunkter om detta.

Vem/vad ska media granska för att göra dig nöjd? Helt jävla otroligt hur ni håller på.
Tycker att hela ditt resonemang luktar trams och en oförståelse för vad medias uppdrag är.
Citera
2016-05-09, 20:45
  #9
Medlem
Intellectuss avatar
SD har blivit köpta av bilderberggruppen och utgör inte längre ett hot så nu är det bättre att dreva för SD:s bästa.
Citera
2016-05-09, 20:59
  #10
Medlem
SvenskOppositions avatar
Under rätt många år har det funnits ett "frikort" för muslimer att bära och föra fram antisemitiska ståndpunkter. Av flera skäl (bl.a. antijudisk terror i Europa och en i övrigt växande våldsam antisemitism) så har jag fått känslan att starka krafter nu vill dra in detta "frikort".

För att dra in detta "frikort" behöver delar av det kulturrelativistiska tankegodset skjutas ner, och framförallt då den kulturrelativism som gärna kramar Islam(ism).

Det är vad som sker just nu. Och därför är måltavlan MP.
Citera
2016-05-09, 21:01
  #11
Medlem
franges avatar
Det är på tok för långt gånget sedan många år, och på tok för många skador är av dem orsakade, för att jag skall ens tycka synd om MP. De får nu blott ett uns utav det vad de faktiskt förtjänar.

Tycker synd om dem, och för den delen tar deras sida - gör jag först den dagen då alla dagens ledande och drivande miljöpartister slutat sprattla, hängandes i snarorna fästa i lyktstolparna utanför Rosenbad.
Citera
2016-05-09, 21:07
  #12
Medlem
Perignons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vem/vad ska media granska för att göra dig nöjd? Helt jävla otroligt hur ni håller på.
Tycker att hela ditt resonemang luktar trams och en oförståelse för vad medias uppdrag är.

Jag håller med dig. Medias uppdrag är att tjäna pengar åt sina herrar, inte att hålla på krutet när det gäller olika drev. Helt rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback