Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-09, 18:21
  #1
Avstängd
DougLees avatar
Jag har börjat äta två gånger om dagen (frukost och middag) men senare på kvällen blir jag skithungrig o faller för frestelsen för lätt så jag tänkte kolla om det är ok att äta snabbnudlar och/eller dricka kvarg på kvällarna och fortfarande gå ned i vikt.
Citera
2016-05-09, 18:23
  #2
Medlem
gato12s avatar
Men härregud...ska man gå ned så ska man äta ofta...lite men ofta så man inte blir hungrig och vräker i sig nåt onyttigt. Är väl bara korkade 14-åriga tjejer som tror att man bantar genom att sluta äta.

Se till att äta var fjärde timme iaf. Sen kan du ju försöka röra lite på dig också.
__________________
Senast redigerad av gato12 2016-05-09 kl. 18:31.
Citera
2016-05-09, 18:30
  #3
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Nej absolut inte!
Citera
2016-05-09, 18:31
  #4
Medlem
För att gå ner i vikt ska du äta färre kalorier än du gör av med. Går du inte ner i vikt ska du minska kaloriintaget.
Citera
2016-05-09, 18:35
  #5
Avstängd
DougLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Men härregud...ska man gå ned så ska man äta ofta...lite men ofta så man inte blir hungrig och vräker i sig nåt onyttigt. Är väl bara korkade 14-åriga tjejer som tror att man bantar genom att sluta äta.

Se till att äta var fjärde timme iaf. Sen kan du ju försöka röra lite på dig också.
ok men dessa måltider kan bestå utav fil o musli, kvarg, snabbnudlar och en vanlig portion mat till middag (t.ex. 4 st crepes eller thaiwok)?
Citera
2016-05-09, 18:37
  #6
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
ok men dessa måltider kan bestå utav fil o musli, kvarg, snabbnudlar och en vanlig portion mat till middag (t.ex. 4 st crepes eller thaiwok)?
Två mål bör väl vara lagade iaf. Sen kan du ju komplettera med lite frukt å nötter också.
Citera
2016-05-09, 18:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
ok men dessa måltider kan bestå utav fil o musli, kvarg, snabbnudlar och en vanlig portion mat till middag (t.ex. 4 st crepes eller thaiwok)?
Då jag bidrog med hjälp till din tråd angående datorn kan jag även tipsa här .

Jag själv brukar käka en skål müsli och 2-3 mackor innan läggsdags. Har synliga magmuskler och är allmänt vältränad så skulle inte säga att lite mat på natten skadar
Citera
2016-05-09, 18:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
ok men dessa måltider kan bestå utav fil o musli, kvarg, snabbnudlar och en vanlig portion mat till middag (t.ex. 4 st crepes eller thaiwok)?
Om du gör av med energin kan du äta fyra pizzor och ett kilo smör om dagen. Det handlar om kaloribalans.
Citera
2016-05-09, 19:35
  #9
Medlem
MyskooMojss avatar
Vi har ingenting att gå på mer än att du äter två gånger om dagen, varken vikt, ämnesomsättning, träningsschema, kaloriförbrukning, muskel massa etc. Vilket inte låter särskilt hälsosamt till att börja med och något säger mig att risken är relativt stor att du kommer tappa muskler och gå upp igen. I alla fall så kan du ju äta endast en gång om dagen och ändå gå ner i vikt, som andra påpekat beror det på kaloriförbrukningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback