Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-09, 16:29
  #1
Medlem
Som rubriken lyder: vågar man köpa från smartbuyglasses.com?

Priser och allt verkar rimligt, dock klagar folk över leveranstider.. Någon som har erfarenhet från sidan?
Citera
2016-05-09, 16:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Som rubriken lyder: vågar man köpa från smartbuyglasses.com?

Priser och allt verkar rimligt, dock klagar folk över leveranstider.. Någon som har erfarenhet från sidan?

Ja, det är pålitlig hemsida! De har hållt på länge och jag bär ett par RayBans som jag köpte av de för ett antal år sedan. Sen får man ha i åtanke att ett par glasögon som skall slipas inte levereras supersnabbt.
Citera
2016-05-09, 19:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Ja, det är pålitlig hemsida! De har hållt på länge och jag bär ett par RayBans som jag köpte av de för ett antal år sedan. Sen får man ha i åtanke att ett par glasögon som skall slipas inte levereras supersnabbt.

Jag vill främst veta om det är äkta varor de säljer. Verkar vara lite si och så om man googlar efter företaget, man får inget riktigt svar direkt
Citera
2016-05-09, 20:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag vill främst veta om det är äkta varor de säljer. Verkar vara lite si och så om man googlar efter företaget, man får inget riktigt svar direkt

Ja, det är äkta varor. Nu har jag dock bara köpt glasögon av dem (och inte solglasögon) men det har inte varit några fel på produkterna. Skillnaden är att när man köper glasögon på nätet räcker det inte bara med att kunna synskärpa utan man måste ha en uppfattning om hur breda glasögon man vill ha och hur stort avstånd mellan näsan man har för att glasögonen ska passa bra.
Citera
2018-07-18, 10:38
  #5
Medlem
För kännedom har Smartbuyglasses för närvarande en tvist med Maui Jim i domstol i USA. Det handlar dock inte främst om att de skulle sälja kopior utan om gråimport, att de använder Maui Jims bilder utan tillstånd samt att Smartbuyglasses sätter in egna glas om man beställer slipade glas (det står redan på hemsidan).
Citera
2018-07-26, 14:15
  #6
Medlem
Matsu-sans avatar
oseriösa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback