Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-09, 21:07
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddping
Jag tror inte det finns några bra färdigrätter.

Du har 168 timmar på en vecka.
Du menar att du inte kan undvara 1-2 av dem till att laga mat?
Kan du inte ena vecka, gör mat och frys in.

Klart jag kan finna tid till det, det är ju det jag gör nu - men finner det stressigt. Om man skulle lägga cirka 500 spänn extra i månaden på att få det samma i en färdigrätt så skulle jag hällre spara mej den tiden.
__________________
Senast redigerad av HeadsupPlayer 2016-05-09 kl. 21:11.
Citera
2016-05-12, 10:42
  #14
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsupPlayer
Ja, men jag menar ju såklart att det ska vara något som motsvarar en sådan matlåda..



Mjo, men tänkte mej lite mer långsiktigt, det blir väl svin dyrt i längden?

Om du nu gillar sallad/liknande finns ju alternativet att köpa färdiga ingredienser och bara blanda ihop hemma, blir säkert billigare än picadeli. Finns ju färdiglagat kött såsom t.ex. grillad kyckling, rostbiff, tärnad kyckling etc. Sen köper du salladsmix, någon grönsak, kanske potatissallad eller något liknande, om du vill ha det till. Det finns också jättegoda bön/bulgursallader från både ICA och Rydbergs vad jag vet, som du kan ha till kycklingen. Så är det bara att slänga ner det i matlådan. Går snabbt men är så klart dyrare än att göra den själv.
Citera
2016-06-06, 20:49
  #15
Medlem
DeMo_Ds avatar
Färdigrätter är sämre mat än egenlagat, du vinner nog mer hälsomässigt på att laga själv. Inte bara ekonomiskt. Fast jag är ingen expert.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback