Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-06, 17:29
  #169
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det finns "skattepengar" och så finns det skattepengar. De största idioterna och parasiterna hittar man man förstås in asyl- och omvårdsindustrin. Naturligtvis är det legitimt, men det är det sämsta företagarslöddret som sysslar med sådant.
Aha...omvårdnadsindustrin.... Macchiarini och hans tillskyndare, alltså?
Citera
2016-11-06, 20:50
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja det är symptomatiskt att bara moralen är tillräckligt låg finns det mycket pengar att tjäna på skattepengar.
Jag förstår din reaktion. Att göra affärer med våldsmonopolet är lite "smutsigt". För det var väl det du menade.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Att du inte har någon moral visste vi redan sen tidigare.
Jag antar att du menar att det är amoraliskt att sälja läkemedel och sjukvårdsutrustning till det offentliga.

(Och antagligen också att det är fel att köpa läkemedel och sjukvårdsutrustning för skattepengar av privatkapitalistisk vinstdrivande företag. Då landra ju skattepengar som vinst på utländska bankkonton. Ni vänstermänniskor har väl lite problem med det. Eller hur).

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag tror dock att du själv inte vet ett skit om företagande på riktigt.
Tja, vi som inte vet ett skit om företagande, förstår dock att Bert & Co sänker kostnaderna som bränns av på asylinvandringen. För er kommunister är däremot det där med konkurrens lite av svart magi.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Nollor till opportunister och gold-diggers träffar man hela tiden på när man är företagare, de ska hållas kort och på långt avstånd.
Du låter lite bitter. Har du kanske inte varit lika initiativrik och företagsam som Bert kanske. Men i stället för att ta intryck så sitter du och spyr galla.
Citera
2016-11-06, 21:12
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Jag förstår din reaktion. Att göra affärer med våldsmonopolet är lite "smutsigt". För det var väl det du menade.


Jag antar att du menar att det är amoraliskt att sälja läkemedel och sjukvårdsutrustning till det offentliga.

(Och antagligen också att det är fel att köpa läkemedel och sjukvårdsutrustning för skattepengar av privatkapitalistisk vinstdrivande företag. Då landra ju skattepengar som vinst på utländska bankkonton. Ni vänstermänniskor har väl lite problem med det. Eller hur).


Tja, vi som inte vet ett skit om företagande, förstår dock att Bert & Co sänker kostnaderna som bränns av på asylinvandringen. För er kommunister är däremot det där med konkurrens lite av svart magi.


Du låter lite bitter. Har du kanske inte varit lika initiativrik och företagsam som Bert kanske. Men i stället för att ta intryck så sitter du och spyr galla.
Det finns som sagt "skattepengar" och skattepengar. Låt liberalerna ta hand om dom som kommer istället, de vill ju så gärna ha hit dem, så de kan bo gratis hos dem. Vi svenskar gör samma kardinalfel som vanligt, det är bäst i klassen syndromet som styr oss ner i fördärvet, vi ska minsann visa att vi klarar "utmaningen" och ta hand om alla migranter. Jag är mest förbannad för att sådana som Bert förlänger bara plågan till dess att antingen den ekonomiska kollapsen sker (dvs det tar slut på andras pengar) eller den folkliga vreden får stopp på hela.

Så jag låter låter patrasket sköta sådant företagande det kan vilken idiot som helst med tillräckligt dålig moral. Ser dock inget vidare ut på CV:n bland seriösa företagare. Vad gäller mitt företagande så går det utmärkt, tack, inte det minsta bitter . Men så sysslar jag med betydlig mer konstruktiv verksamhet.
Citera
2017-05-24, 18:00
  #172
Medlem
Drygemans avatar
"Bert Karlsson: ”Hus på hjul” löser bostadskrisen

Är det för fattigpensionärer?

–Oh ja. Det är hus på hjul, svarar Bert, som menar att prispressade bostadslösningar behövs för många grupper, inte bara nyanlända.

Jag säger att det finns inget val i Sverige just nu. För det kommer ju också en räntehöjning. När räntan är på 3 procent har vi en bostadsmarknad i katastrof. "

https://www.svd.se/bert-karlsson-hus...bostadsbristen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback