Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-20, 15:56
  #13
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Sutare ses väl f.ö som en delikatess i Frankrike om jag inte missminner mig, kanske borde provas..
Tycker absolut att du bör prova! Rökt är den som sagt gudomligt god, men den borde passa väldigt bra att tillaga i ugn också, med tanke på den höga fetthalten.

Tänk på att de flesta sutare smakar bättre om de får gå några dagar i en sump, eller hemma om du har ett gammalt badkar, stort akvarium eller liknande, det är ju en fisk som kan smaka en aning dyigt annars.
Citera
2016-05-21, 19:59
  #14
Medlem
Höjas avatar
Årens mål är tämligen blygsamma, men det är målen varje år.
1: Lyckas med mitt gäddmete och ta en fisk på minst några kilo.
2: Ta torsk stor nog att ta hem och äta från kusten (kroniskt sjösjuk gör att jag måste stå på land).
3: Lyckas hitta var abborren står i mitt hemmavatten.
4: Ta abborre i Sommen på minst hektot.

Hade i övrigt att lyckas med horngäddan i år och det är redan gjort, nu satsar jag på makrillen och höstens laxfiske.
Citera
2016-05-21, 20:45
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Hoppas på ett bra makrillår i år. Bara en månad kvar tills den börjar invadera kusten

Makrillsäsongen är i full gång på västkusten
Citera
2016-05-30, 20:21
  #16
Medlem
Årets fiskemål? Bra fråga..
Jag ska köpa trollingbåt tillsammans med en kompis och vi hoppas ha den i vattnet med allt utrustning som tex radar, ekolod, spön etc. till hösten/vinter.

Tills dess ska jag fiske en del havsöring på den skånska västkusten och karpar i Danmark.
Citera
2016-06-01, 01:05
  #17
Medlem
hannings avatar
Har ungefär samma mål som ifjol, en harr på 50cm+ gärna på torrfluga.
Sen har jag precis börjat fiska med tvåhandsspö så ett lite långsiktigare mål(Behöver inte hända i år) är att ta en lax på fluga Sen finns det ju mål om resor och så som aldrig blir av men i år så ska jag bannemig ta mig ut på en veckas fiske uppe i fjällvärlden.
Citera
2016-06-01, 19:04
  #18
Medlem
Shankss avatar
Vindelälven

Fiska upp mina 100 harrar, röka en tredjedel av dem.

Försöka få minst en öring över 2 kg.

Fortsätta öka fiskeintresset hos min son.
Citera
2016-06-01, 21:07
  #19
Medlem
-Zex-s avatar
Öring på över 2 kg samt en gädda på över 12,9 (pb) =) Även fiska lite harr med fluga och röka så vackert å gött
Citera
2016-06-02, 17:22
  #20
Medlem
-Zex-s avatar
Då var målet på 2kg öring uppnått
Citera
2016-06-16, 22:22
  #21
Medlem
SportquattroS1s avatar
Kör samma som förra året:
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Mina mål är:
Gädda 10+
Gös 6+
Torsk 10+
5 nya arter i havet
och höja mitt pb på Berggylta.

Jag grejade 5 nya arter i havet och pb på berggylta.

Årets största gädda hittills är på 8kg.
Citera
2016-07-05, 15:52
  #22
Medlem
Imorgon startar äntligen årets västkust-säsong. Målen är enkla, och utan egentlig PB-inriktning (det är sann fiskeglädje som premieras):

1. Ett fantastiskt fiske efter Havsöring i skymning och gryning. Alltid första prioritet.
2. Ta upp så mycket Fjärsing som möjligt. Har under de 5-6 senaste åren specimenfiskat efter Fjärsing med 3-4 olika metoder. Med oanad förtjusning, ska tilläggas. Dessutom en mycket underskattad matfisk.

Utöver detta blir det förhoppningsvis också en del Makrill, Spätta/Skädda och andra standards.
Trevligt.
Citera
2016-07-14, 22:50
  #23
Medlem
hannings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanning
Har ungefär samma mål som ifjol, en harr på 50cm+ gärna på torrfluga.
Sen har jag precis börjat fiska med tvåhandsspö så ett lite långsiktigare mål(Behöver inte hända i år) är att ta en lax på fluga Sen finns det ju mål om resor och så som aldrig blir av men i år så ska jag bannemig ta mig ut på en veckas fiske uppe i fjällvärlden.

Hade kunnat kunnat införliva laxmålet för ca två veckor sedan, drog på en i Ljungan men den rusade nedströms och gick under en sten
Citera
2016-07-14, 23:13
  #24
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Stor öring på mayfly/torrt i maj/juni.
Sket sig pga feltajming.

Så det får bli stor lekvandrande öring i augusti istället.
Citat:
Stor harr under nattsländekläckningarna i juli/augusti.
Harrfisket har varit helt jävla makalöst.

Vackert så.

Bonus: Harr på över kilot på 3wt/#20-fluga i kraftig ström.
Citat:
Sen börjar jakten.

Well. En månads fisketid kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback