Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-08, 21:58
  #1
Medlem
Hej,

Skulle vara otroligt tacksam om ni kunde hjälpa mig.

För ett par månader sedan så skickades det ett mejl till alla som jag någonsin mejlat med (många)

I mejlet stod att man skulle följa en länk osv och det såg ut som att det hade skickats från min mejladress.

Jag har en mac på jobbet och en pc hemma och trodde att jag hade rensat /sökt igenom dom båda men så hände det inatt igen.

Tips och förslag?! Tack på förhand.

Om jag har lagt det här ämnet fel så vore jag glad och tacksam om någon moderator kunde flytta det.
Citera
2016-05-08, 22:09
  #2
Avstängd
Byt lösenord
Citera
2016-05-08, 22:09
  #3
Medlem
Attacherads avatar
Det är inte din dator som skickar mejlen. Däremot används dina kontouppgifter för att skicka e-post. Således, byt lösenord till din e-post. Om du har samma lösenord eller liknande så bör du byta lösenord på samtliga dina tjänster.

Ett tips: Börja använda lösenordshanterare.
Ännu ett tips: Aktivera det som kallas tvåstegsautentisering, finns både hos Googles gmail och hos hotmail/outlook samt ett gäng andra.
Citera
2016-05-08, 22:10
  #4
Medlem
Bytt alla lösenord till dator, mail osv osv
Citera
2016-05-09, 19:56
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pix
Hej,

Skulle vara otroligt tacksam om ni kunde hjälpa mig.

För ett par månader sedan så skickades det ett mejl till alla som jag någonsin mejlat med (många)

I mejlet stod att man skulle följa en länk osv och det såg ut som att det hade skickats från min mejladress.

Jag har en mac på jobbet och en pc hemma och trodde att jag hade rensat /sökt igenom dom båda men så hände det inatt igen.

Tips och förslag?! Tack på förhand.

Om jag har lagt det här ämnet fel så vore jag glad och tacksam om någon moderator kunde flytta det.


Scanna om allt igen och rensa enligt alla konstens regler och hantera även routern, byt helst ut den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback