Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-08, 20:20
  #1
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=FFx77tQvWTk

trailern- den som var med i nedräkningen och nu översatt.


releasedatumet är den 15 september- och då ps4 är regionsfri kan man importera på

men den engelska versionen har ej läckt än.
Citera
2017-03-07, 22:11
  #2
Medlem
Någon som är hypad? förbeställde mig spelet nyss. Enormt hypad själv.
Citera
2017-03-07, 22:22
  #3
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Någon som är hypad? förbeställde mig spelet nyss. Enormt hypad själv.
Absolut. Har själv aldrig spelat persona förut men är ett stort jrpg fan och har dragits med av den hype som uppstått kring persona 5. Är väl bara lite mer än en månad kvar nu. Har själv förbokat take your heart edition eller vad den kallas, collectors edition från webhallen.
Citera
2017-03-07, 23:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Absolut. Har själv aldrig spelat persona förut men är ett stort jrpg fan och har dragits med av den hype som uppstått kring persona 5. Är väl bara lite mer än en månad kvar nu. Har själv förbokat take your heart edition eller vad den kallas, collectors edition från webhallen.

Jag har spelat igenom persona 2,3 och 4 och kan säga så här: 2.an är inte bra, 3:an är bra och 4:an är skitbra!

Och ja, du kan skippa tidigare delar men är inte exakt som med FF jag skulle säga att det är mer som Ivalice med FF tactics,12 och vagrant.
Fans ser cameos och vet mer backstory om vissa karaktärer, men du behöver ej spelat tidigare titlar.
Citera
2017-03-29, 19:52
  #5
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Inte långt kvar nu. Tokhyllas ju i princip överallt. 94 på metacritic. Och jag som redan utnämnt Nier Automata till GOTY. Får se om atlus kan knäcka det!
__________________
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2017-03-29 kl. 20:00.
Citera
2017-03-29, 21:09
  #6
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag har spelat igenom persona 2,3 och 4 och kan säga så här: 2.an är inte bra, 3:an är bra och 4:an är skitbra!

Och ja, du kan skippa tidigare delar men är inte exakt som med FF jag skulle säga att det är mer som Ivalice med FF tactics,12 och vagrant.
Fans ser cameos och vet mer backstory om vissa karaktärer, men du behöver ej spelat tidigare titlar.

Jag spelade fyran (Vita-versionen) och håller med om att den är riktigt bra. Sedan ville jag ha mer och spelade alltså trean (PSP-versionen, digitalt på Vita) som jag håller med om att den också är bra. Jag tittade sedan på Youtube-klipp av tvåan och konstaterade att jag avstår från den.

Jag är också väldigt sugen på femman nu. Jag har inte sett så mycket trailers, men det jag har sett är helt klart imponerande. Atlus är onekligen mycket skickliga på att skriva intressanta dialoger.
Citera
2017-04-03, 17:36
  #7
Medlem
Förbokade från Brittiska Base men betalningen klyddade av någon anledning så det hamnade på deras backorder och nu kan man inte ens se spelet på deras hemsida. Får 100 spänn rabatt av Playstation 6 April så väntar nog tills dess. Jävla skit. Jag som blev taggad på stålbok versionen...
Citera
2017-04-03, 19:48
  #8
Medlem
D4Cs avatar
Webhallen slutsålda i hela landet både när det gäller collectors ediotion och vanliga, det är sjuk hype, bara inte här på Flashback ! 94 metacritic!!!!! Hyyype
Citera
2017-04-03, 19:57
  #9
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Webhallen slutsålda i hela landet både när det gäller collectors ediotion och vanliga, det är sjuk hype, bara inte här på Flashback ! 94 metacritic!!!!! Hyyype
Tur att man var tidigt ute med förbokningen, hämtas imorgon! . Kul att det ser ut att sälja bra. JRPG spelen brukar annars gå under radarn i sverige (och i väst generellt).
Citera
2017-04-03, 20:01
  #10
Medlem
D4Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Tur att man var tidigt ute med förbokningen, hämtas imorgon! . Kul att det ser ut att sälja bra. JRPG spelen brukar annars gå under radarn i sverige (och i väst generellt).

Verkligen, tror dock att det här spelet eventuellt kan komma att ändra på det, iaf när det gäller Persona-serien. Man får inte BÄSTA! Metascoren hitills av ett PS4-spel helt obemärkt .
(räknar bort The last of us och GTA då dem från början är till PS3/360)
Citera
2017-04-05, 22:31
  #11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Någon som startat än? Hämtade hem mitt collectors edition igår. Riktigt fint måste jag säga. Riktigt snygg steelbook. Lyssnade igenom soundtracket man fick med. Låter riktigt lovande. Riktigt fin art book ochså. Och inte bara bilder så som western dev oftast gör med sina utan text med lite bakgrundsinfo kring karaktärerna och platserna i spelet. En mjukisfigur. Och en snygg skolväska. Extremt prisvärt ochså. Bara 899 kostade det. Brukar ju oftast ligga på minst 1500 normalt sett. Har dock inte hunnit börja än. Startade kingdom hearts dream drop distance och exist archive veckan innan persona 5 kom ut. Lite dåligt tajmat så får vänta ett tag även om det kliar i fingrarna att dra igång direkt.
Citera
2017-04-06, 17:13
  #12
Avstängd
Oblivionenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Någon som startat än? Hämtade hem mitt collectors edition igår. Riktigt fint måste jag säga. Riktigt snygg steelbook. Lyssnade igenom soundtracket man fick med. Låter riktigt lovande. Riktigt fin art book ochså. Och inte bara bilder så som western dev oftast gör med sina utan text med lite bakgrundsinfo kring karaktärerna och platserna i spelet. En mjukisfigur. Och en snygg skolväska. Extremt prisvärt ochså. Bara 899 kostade det. Brukar ju oftast ligga på minst 1500 normalt sett. Har dock inte hunnit börja än. Startade kingdom hearts dream drop distance och exist archive veckan innan persona 5 kom ut. Lite dåligt tajmat så får vänta ett tag även om det kliar i fingrarna att dra igång direkt.

Har aldeles för mycket spel just nu, dock ett stort fan av Shin megami tensei spelen, så kommer bli senare i år jag kommer skaffa det, kommer att följa tråden, och se recensioner på detta med stort intresse.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback